Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Honda Accord VII - zabezpieczenia antykorozyjne, problemy z rdzą. Dyskusja

VII rdza zabezpieczenie antykorozyjne walka z rdzą problem rdzy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 giu2000

giu2000
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 28.07.2014

Witam,

 

Wiele się mówi na temat zalet silnika oraz osprzętu w Hondzie Accord VII (i słusznie bo jest co zachwalać), ale o kwestii zabezpieczeń antykorozyjnych oraz walki z nią już nie koniecznie. W internecie jest mnóstwo różnych opinii co do rdzy w Accordach VII i co opinia to inna prawda. 

 

Dlatego też bardzo bym prosił wszystkich forumowiczów posiadających Hondę Accord (konkretnie model VII) o wypowiedzi, jak to jest tak naprawdę w waszych autach, prosiłbym o także o informację o jakim roczniku mówimy (podobno roczniki z pierwszych lat produkcji były gorzej zabezpieczone).

 

 

Nurtujące pytania:

  1. Jakie elementy nadwozia i podwozia najszybciej rdzewieją? (na co zwrócić uwagę podczas oględzin auta przed zakupem.)
  2. Kiedy zauważyliście pierwsze ogniska rdzy, a może nie macie rdzy to też jest ważne? (prośba o rocznik auta)
  3. W jaki sposób zabezpieczacie autko przed rdzą? (jeśli ktoś robił zabezpieczenia w warsztacie, prosiłbym o informacje na temat skuteczności takiego zabezpieczenia oraz ceny).
  4. Jak wyglądają fabryczne zabezpieczenia przed korozją, czy jest ocynk? (na ile są skuteczne)
  5. Czy to prawda, że samochody po lifcie mają lepszą ochronę antykorozyjna od swoich poprzedników? (a może wszystkie roczniki Accord VII mają takie same zabezpieczenie?)
  6. Jak wygląda zabezpieczenie w stosunku do innych aut? (może ktoś ma jakieś doświadczenia z innymi autami z podobnego roczniaka np. Volvo s60, BMW 3, AUDI 4 ... )
  7. Czy robicie jakieś specjalne zabiegi dla swojej Hondy przed zimą, aby ograniczyć problem korozji?

 

 

Nie ukrywam, że jestem zainteresowany kupnem Hondy Accord VII z 2005/2006 roku, którym chciałbym sobie pośmigać 5,6 lat.  Przy czym nie chciałbym w tym czasie zmieniać połowy karoserii :)

 

PS.. Pozwoliłem sobie założyć ten wątek, aby przyszli nabywcy Hond Accord (konkretnie wersji VII) (w tym ja) mieli świadomość w jakiej kondycji są zabezpieczenia antykorozyjne własnie w tym konkretnym modelu na co patrzeć, bez potrzeby przeglądania tysiąca postów z różnych forów, gdzie połowa użytkowników, który się wypowiada nie widziała Accorda na oczy :)

 

 

Zapraszam do dyskusji.


  • 0

#2 w.mateusz

w.mateusz
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 28.07.2014

Polecam: http://www.accordklu...rdzy-w-vii-gen/


  • 0

#3 giu2000

giu2000
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:59, 28.07.2014

 

Dziękuję, za odpowiedź na pierwsze pytanie. Wiedza na pewno przydatna :)


  • 0

#4 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:20, 28.07.2014

Koledze chodziło o to, bardzo słusznie z resztą, że nie mnożymy tematów jeśli takowe już istnieją. Większość z Twoich pytań została już tam omówiona.


  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#5 giu2000

giu2000
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 28.07.2014

 

Przeczytałem powyższy artykuł, bardzo ciekawy... jednym słowem jeśli chodzi o korozję to "jest różowo" :).

Pozwoliłem sobie odpowiedzieć na te punkty. Mam nadzieje, że dla niektórych będzie to przydatne i zaoszczedzi czytania wielu postów.

 

1. Jakie elementy nadwozia i podwozia najszybciej rdzewieją? (na co zwrócić uwagę podczas oględzin auta przed zakupem.)

 

Kolejność punktów została wyznaczona na podstawie zgłoszeń użytkowników: (Większość dotyczy samochodów produkowanych miedzy 2005-2007 - czyli generalnie nie takich starych):

  1. Wzmocnienia kielichów (tył i przód)
  2. Maska - ruda wyłazi spod listwy grila
  3. Pod listwami progowymi
  4. nadkole pod tylnym zderzakiem
  5. na dachu między przednią szybą a szyberdachem
  6. ranty
  7. pod uszczelkami drzwi (lekkie ślady w 4 letnim egzemplarzu)
  8. rdza wyłazi spod "chromowanej" ozdobnej listwy
  9. dolna część przednich drzwi
  10. belki ( pod zderzakami) przednia i tylna
  11. na tylnej klapie bagażnika od strony wewnętrznej
  12. tylne nadkola z uwzględnieniem rantów błotnika oraz od spodu samochodu
  13. okolice lampek podswietlenia tablicy rejestracyjnej (pod ta plastikowa listwa) 
  14. na spawach
  15. pod korkami trzymającymi tylną klapę (tourer),
  16. pod ramieniem jednej wycieraczki,
  17. Pokrywa bagaznika od wewnątrz-z przodu- tuż pod listwą
  18. elementy ktore oslaniaja tylne tarcze hamulcowe od wewnetrznej strony
  19. na uchwytach przedniego fotela kierowcy

Poza tym warto zwrócić uwagę na elementy stuknięte i robione przez blacharza.

 

 

2. Kiedy zauważyliście pierwsze ogniska rdzy, a może nie macie rdzy to też jest ważne? (prośba o rocznik auta)

 

Po 5-7 lata od daty produkcji. Większość Hond Accord VII zmaga się z rdzą.

 

 

3. W jaki sposób zabezpieczacie autko przed rdzą? (jeśli ktoś robił zabezpieczenia w warsztacie, prosiłbym o informacje na temat skuteczności takiego zabezpieczenia oraz ceny).

 

preparaty:
dobre preparaty do konserwacji: Rust Check (http://www.rustcheckcorolon.pl/)
do konserwacji profili zamkniętych: olej. Swiezy Mixol.
 
 

4. Jak wyglądają fabryczne zabezpieczenia przed korozją, czy jest ocynk? (na ile są skuteczne)

 

Można wywnioskować, że zabezpieczeń brak lub są bardzo słabe. Podobno "brak ocynku".

 

Zacytuje tutaj użytkownika Gebek:

"Pracuje w ASO Hondy w dziale lakierniczym od 17 lat...blachy w tej marce to ''moze nie dramat'',ale slabiutkie to one sa  :k .

Dotyczy to wszystkich modeli z ktorymi mialem do czynienia.


W zasadzie,to po odbiorze nowki z salonu,powinno sie auto rozebrac...nalozyc nowa warstwe dobrego lakieru bezbarwnego,od srodka i na zewnatrz,zabezpieczyc dobrze podwozie i ''utopic''  :mrgreen: to auto w wosku...moze by to cos dalo."

http://www.accordklu...e-8#entry431880

 

 

5. Czy to prawda, że samochody po lifcie mają lepszą ochronę antykorozyjna od swoich poprzedników? (a może wszystkie roczniki Accord VII mają takie same zabezpieczenie?)

 

Z postów wynika, że w niektórych przypadkach samochodu po lifcie gorzej są zabezpieczone przed korozją niż ich starsi bracia np z 2003 roku.

Niektórzy forumowicze twierdzą również, że różnice w blachach zależne są od kraju do którego były produkowane.

 

 

6. Jak wygląda zabezpieczenie w stosunku do innych aut? (może ktoś ma jakieś doświadczenia z innymi autami z podobnego roczniaka np. Volvo s60, BMW 3, AUDI 4 ... )

 

Tu nie bedę wchodził w szczegóły. Wymienie to co zostało wymienione w postach:

niegnijące auta:
  • saab 9-3
  • audi 80
  • BMW 735D
  • Renault (była mowa o megane)
 
gnijące:
  • ford,
  • Opel Astra II
  • Mercedes
  • Mazda

 

7. Czy robicie jakieś specjalne zabiegi dla swojej Hondy przed zimą, aby ograniczyć problem korozji?

 

Porządne mycie, konserwacja różnymi środkami. m.in. zabezpieczenie czyms profile w drzwiach od srodka (prepatem z inhibitiorami korozji).

 

Uwaga: garażowanie samochodu w ogrzewanym garażu to jest po prostu zabójstwo dla blachy.

 

 

 

 

Podsumowując:

 

Z postów wynika, że mimo, że samochód Honda Accord VII jest niezawodny, o blacharkę należy bardzo szczególnie dbać, bo nawet w egzemplarzach stosunkowo młodych, kilku letnich pojawić się może rdzawy nalot, a potem rdza... 

 

 

 

Jeśli ktoś z Państwa chciałby się dodatkowo wypowiedzieć to zapraszam do dyskusji.


Użytkownik giu2000 edytował ten post 19:13, 28.07.2014

  • 0

#6 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:12, 28.07.2014

Co tu dodawac...jesli chodzi o blachy,to w 8 gen.jest to samo.

Taka jest filozofia produkcji aut w Japonii. Producenci ''dbaja''o systematyczna wymiane auta na nowe przez klienta.

Jednoczesnie rosnie PKB kraju kwitnacej wisni...i ludzie maja zatrudnienie,bo musza wyprodukowac nowe autka.


  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#7 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:21, 28.07.2014

Ktoś mi wyjaśni po co odgrzewać kotlet po raz kolejny?


  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:27, 28.07.2014

cthsqd, proste

 

...po to zebys mial okazje do marudzenia! :-(  :-(

 

 

ps.: poczytaj jak ktos sie stara, zawsze jest cos nowego.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:33, 28.07.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:44, 28.07.2014

Ja akurat nie mam na co marudzić, za to czuję już nosem co się zaraz będzie działo, po raz któryś...

Teraz tak się robi auta i gniją wszystkie bez wyjątku.. Albo się dba, robi konserwacje i na bieżąco likwiduje rdzę w zarodku albo się trzeba liczyć że będzie kwitnąć. Pogódźcie się z tym.


  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#10 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:52, 04.08.2014

Wg mnie bardzo pomocny artykuł.

Nie zgodze się tylko z jedną kwestią:

Uwaga: garażowanie samochodu w ogrzewanym garażu to jest po prostu zabójstwo dla blachy.

 

Wg mnie brakuje dopisku niewentylowanym. Ja trzymam auto w ogrzewanym i przewiewnym garazu i patrząc np po  moim civicu 22letnim nie mam rdzy ni grama.


  • 0

#11 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 05.08.2014

Nie chciałbym crosspostowac ale bardzo martwi mnie temat w watku obok napisałem czy macie taki pas (wzmocnienie ?) u siebie w klapie pod obiciem ? http://www.fotosik.p...f53347c75a.html Znajduje się on dokladnie w miejscu loga H nad tablica rej. tylko jest po drugiej stronie blachy i rozchodzi się na boki , wyglądem przypomina szeroki poloplaster w kolorze lakieru. Zastawiam się odnośnie tych purchli które mam pod znaczkiem H -> link do postu http://www.accordklu...łu-co-poradzić/ czy nie jest to element robienia tyłu auta jakąś mi nieznaną metodą.

 

Zdrówko !


Użytkownik ucan edytował ten post 14:38, 05.08.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, rdza, zabezpieczenie antykorozyjne, walka z rdzą, problem rdzy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq