Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Bicie i trzęsienie przy prędkośći 60 mil/godz (100km/godz) i wyżej

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:10, 27.07.2014

Co może być przyczyną wibracji i trzęsienia całym autem przy prędkości 60mol/godz (100km/godz) i większych?

Przy niższych prędkościach nic takiego się nie odczuwa.

Miesiąc temu miałem robiony przegląd i powiedzieli mi, że w prawym przednim kole (accord tourer 2005 2.2 ictdi) w zawieszeniu jest luz.

Byłem u mechanika i powiedział, że gdyby nie powiedzieli tego na przeglądzie to sami by tego nie stwierdzili bo luz jest bardzo mały.

Ponoć ta część dostępna tylko w serwisie lub wymiana całego wahacza (co niby nie jest opłacalne). Ale oni by tego nie ruszali bo luz jest minimalny.

Jaka więc jest przyczyna wibracji?


  • -1

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:37, 27.07.2014

Przegub wewnętrzny padł.
  • 0

#3 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 27.07.2014

to ten z przodu?

można kupić sam przegub?


  • 0

#4 DjDeX18

DjDeX18
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:17, 02.08.2014

Ja bym na twoim miejscu zaczoł od sprawdzenia opon czy nie ma gdzieś jaja na niej i dodatkowo wyważenie kół :) przy biciu kierownica zawsze od tego się zaczyna ;)


  • 0

#5 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 03.08.2014

tylko to nie bije kierownica tylko trzęsie całym autem.

w tym tygodniu muszę w końcu zajrzeć do tego bo nie miałem teraz czasu


  • 0

#6 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 08.08.2014

No tak

Dwie tylne opony do wymiany - na lewej od środka zrobiła się buła i jest zdarta od środka (co powodowało trzęsienie autem) a druga też przytarta od środka.

Teraz pytanie zasadnicze - pewnie amortyzatory są zj... ale czy komplet będzie trzeba będzie wymieniać? - jaki mniej więcej koszt? Czy możliwe by 3 miesiące temu na przeglądzie w UK tego nie zauważyli skoro pierdół się czepiają?

Jadę po niedzieli do Polski -ciekawe czy nowych opon mi nie zetrze (200 funtów) - ktoś zna dobrego mechanika na opolszczyźnie który sprawdza amortyzatory na trzepakach?


  • 0

#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:20, 08.08.2014

Może się nie znam ale co mają amortyzatory do zdzierania się opon? już bardziej geometria jest zła...


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 08.08.2014

geometria byla robiona rok temu bo...

rok temu kupilem auto, opony byly lysawe i kupilem nowe - okazało się że są poździerane od środka - dlatego robiłem geometrię 4d i okazało się że była OK - przednie koło troszkę odbiegało ale poprawili

i teraz to samo

gdzie leży wina?


  • 0

#9 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:16, 08.08.2014

moj problem jest podobny, trzesie calym autem przy predkosciach powyzej 150 km/h, kierownica drzy, cale auto trzesie/podskakuje, schowek tak napieprza jakby miał odpaść, generalnie dosc mocne zjawisko. W zawieszeniu nic nie stuka, zbieżność ustawiana po wymianie magla i końcówek drążkow, przed wymiana też takie coś było, ale w mniejszym stopniu, schowek sie dobrze trzymał. :D

 

jakies typy?


Użytkownik Miloszzz edytował ten post 21:16, 08.08.2014

  • 0

#10 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:21, 08.08.2014

wyważenie kół, opony, biją felgi


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#11 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 08.08.2014

U mnie była buła od środka i wyząbkowane opony, ale czemu drze?


  • 0

#12 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:46, 08.08.2014

az tak mocno by bylo odczuwalne zwykle niewywazenie?


  • 0

#13 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:11, 08.08.2014

Drze bo nie masz zbieżności z tyłu. Sa śruby regulacyjne i trzeba tył ustawić. Błędnym założeniem jest mówienie że zbieżność ok a ścina opony. Po 1 jak jedziesz na geometrie to auto podnoszone jest w górę aby podstawki założyć ivtu juz rodzi sie 1 element błędu gdyż nawet stawiając auto nie uztskuje się poprawnych nastawów zawieszenia. Nalezy wtedy np usiąść na krawędzi bagażnika i pobujac autem. Po 2 generalnie geometrie trzeba by robić na aucie obciazonym. Po 3 opon nie zjada Ci przez amortyzatory. Gdybyś miał je uwalone najpewniej opony by zabkowaly a nie wycieraly się od środka.

Miłosz wibracje masz od kół i tylko od nich raczej. Uszkodzony przegub wewnętrzny powoduje największe wibracje przy przyspieszaniu na 2,3 biegu i ciut mniejsze na 4,5 czy 6. Poza tym jak odpuścisz gaz przy uszkodzonym przegubie wibracje ustają.

Sam ostatnio walczylem z wibracjami od 100 do 140km/h i ciut mniejszymi aczkolwiek zauważalnymi powyżej 140. Na wulkanizacji powiedzieli ze koła wyważone.

Błąd nr 1 z którym można się spotkać to rozkalibrowana wywazarka która błędnie wywaza kolo a pokazuje ok a 2 rzecz z czym ja miałem do czynienia to :
Poprawnie wyważone koło w 2 zakładach z czego w 1 wywazyli ale podczas tego procesu naklejali ciezarki w roznych miejcach dowazając różnice i nie ściągając uprzednio już nałożonych ciężarów. Stąd na feldze było ok 120 gr. Ciężarów w różnych miejscach. Zakład nr zbadał najpierw wyważenie i stwierdził że maszyna pokazuje ok zaznaczając przy vtum ze ib tak koło będzie biło. Zdjęlib wszystko i puścili na maszynie. Okazało się że felgi potrzebują jedynie 15-20gr i od tego czasu mam spokój z kołami wibracje zniknęły
  • 1

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#14 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:23, 09.08.2014

Zgadza się - tylne opony stare były wyząbkowane

Dlatego szukam dobrego serwisu w Polsce (najlepiej Opolszczyzna) gdzie sprawdzają amortyzatory na trzepakach (lub mają inną bardzo dobrą metodę)


  • 0

#15 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 11:44, 09.08.2014

skubiszek, przegub to to nie jest, bo wibracji żadnych nie mam. Tylko całe auto skacze i się trzęsie  powyżej 150 km/h. :)

podjadę wyważyć koła i zobaczymy.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq