Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem po swapie f18b2 na f18b2. Pomocy!

VI f18b2 swap check sonda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 14.07.2014

Witam!

Jestem po swapie silnika f18b2 na f18b2. :aniolek:

 

Przełożony został sam słupek bez kolektorów i osprzętu. I po całej operacji pojawił się problem. Auto odpala z pierwszego, równiutko silniczek pracuje a po chwili zaczyna go lekko trząść (nie zawsze). Wystarczy wtedy lekka przegazówka i dalej równo pracuje.

 

Problem zaczyna się, kiedy rozpocznę jazdę. Wtedy zachowuje się tak jakby przestawał dostawać paliwo. Wciskam pedał przyspieszenia normalnie, to całkiem go zamula i jest buuuu... Dopiero kiedy wcisnę energicznie do dechy, to coś jakby się "odkorkowuje" i normalnie przyspiesza, nawet załączając vtec. Zmiana biegu - i znów to samo.  :dobani:

 

Dzieje się tak przez ok. minutę może dwie. Następnie wywala checka o kodzie 1 - "podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa" i żadnych więcej błędów (samodiagnostyka). Wówczas (przy wywalonym checku) samochód zaczyna normalnie jechać, energicznie przyspieszać, normalnie równiutko trzyma obroty i wszystko wydaje się być ok poza spalaniem, ponieważ jest dużo wyższe - około 12l Pb. Po wyłączeniu i włączeniu silnika jest powtórka z rozrywki (ok. 1-2 minuty), do momentu wywalenia checka.

 

W związku z powyższym podmieniłem sondę na inną, jednak dalej dzieje się to samo. Wniosek: to nie sonda. :dobani:

Wobec tego co może być przyczyną?

Przy poprzednim silniku, nigdy nic takiego nie miało miejsca.

 

Jest to auto z 2000 roku, z jedną sondą, obd 1.

 

Pomocy Panowie!


  • 0

#2 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:10, 14.07.2014

Miałem dokładnie takie objawy gdy mechanik zamontował mi sondę uniwersalną (Magnet Marelli bodajże), kompletnie nie przystosowaną do naszego auta (inne napięcia i rezystancje).

Jaką masz sondę? Oryginalną? NGK OZA/OHA?


  • 0

#3 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 14.07.2014

Mam oryginalną, od tego tego silnika który został przełożony (anglik).


  • 0

#4 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 14.07.2014

To chyba proponował bym oględziny wykresu sondy, być może masz coś z wiązką idącą od sondy. Na wykresie napięcia u nas nie powinny przekraczać 1.2V


  • 0

#5 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 14.07.2014

Jak to uczynić?


  • 0

#6 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:45, 14.07.2014

Masz OBD1 a ja mam doświadczenie tylko z OBD2 ale chyba jak podjedziesz do kogoś z HDSem  (taki bardziej zaawansowany komputer diagnostyczny do Hondy) to wykres pooglądasz.

Ja mam tylko na OBD2 przystawkę.


  • 0

#7 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:46, 14.07.2014

Przy obd1 trzeba się chyba wkluc w wiązkę miernikiem... Ogółem obejrzyj wiązkę która idzie od sondy do kompa bo możliwe ze podczas wymiany gdzieś coś się przerwalo, przetarlo, lub któraś wtyczka jest źle dopięta
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f18b2, swap, check sonda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq