Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Błąd knock sensora i druga sonda lambda

VI knock sensor sonda lambda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:04, 12.07.2014

1. Ostatnio wymieniałem czujnik spalania stukowego, jako jedna z czynności mających odmulić mojego Accorda. Często po wciśnięciu mocno gazu na niskich obrotach silnik buczy a mocy i przyspieszenia jest jak na lekarstwo (gdy wejdzie VTEC jest duuużo lepiej).
Oryginalny czujnik nie dawał błędu ale tak jak myślałem rozpadł się w trakcie wymiany. Mechnik wkręcił nowy czujnik i po jakimś czasie wywalił bład knock sensora. Błąd powraca po skasowaniu.
Jaka może być przyczyna? Czy wkręcenie ze złym momentem może powodować takie objawy? Czujnik kupiłem od hondmara:
http://allegro.pl/cz...4276614819.html

2. Czy druga sonda lambda jest dokładnie taka sama jak pierwsza? Czy mogę je zamienić (pomijając inne wtyczki, jedna jest żeńska druga męska)?

3. Czy przy niesprawnej drugiej sondzie komputer bierze pod uwagę wskazania pierwszej sondy? Czy też uznaje że system sond jest niesprawny i pracuje z domyślnymi wartościami?
Mam błąd grzałki drugiej sondy od dawna ale byłem przekonany że nie ma to wpływu na działanie silnika, a ostatnio już zwątpiłem.


Użytkownik Davka edytował ten post 23:48, 12.07.2014

  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:28, 12.07.2014

Jeżeli jest błąd sondy to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i używaj stałej mapy: obroty - czas wtrysku. Jeżeli masz walniętą grzałkę to zrób emulację za pomocą rezystorów. 16 Ohm, 20W powinno załatwić sprawę. Jak ogarniesz sprawę sondy, to bierz się knock sensor.

Numery sond w EPC
http://japancars.ru/...&nplblk=B__0200
Temat z sondami
http://www.accordklu...ambda-do-f20b6/
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:51, 12.07.2014

Ale jesteś pewny że błąd drugiej sondy czyli tej za katalizatorem też powoduje przejście w ten tryb?

Dodam że za teorią że tak się nie dzieje przemawia zdarzenie, że gdy mechanik zamontował mi kiedyś sondę uniwersalną, która nie pasowała - to auto w ogóle nie chciało jechać po rozgrzaniu, wciskałem pedał gazu a on się dławił i hamował praktycznie do zera. Czyli jakby jednak brał pod uwagę tą sondę ze złymi sygnałami. Muszę zaznaczyć jednak fakt że jest 1% szans że wtedy akurat druga sonda jeszcze działała.

 

Dzięki za poradę z rezystorami, spróbuję tak rozwiązać ten problem.

Tylko czy mam ten rezystor wstawić przy samej sondzie? Podobno tam lut może puścić od temperatury. Jakaś większa rada co do samego montażu?


Użytkownik Davka edytował ten post 12:56, 15.07.2014

  • 0

#4 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:39, 14.07.2014

I jeszcze jedno pytanie:

 

4. Jakim momentem trzeba dokręcić knock sensor?


  • 0

#5 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:13, 30.07.2014

Odpowiem sobie sam, bo pewnie się przyda komuś. A konkretniej zacytuję kolegę wolka, który mi pomógł:

 

Ad.1. Knock sensor dokręcamy siłą 31 Nm - źle dokręcony wywala błąd. chyba że jest czujnik uszkodzony

Ad.3. ECU w takim wypadku nie bierze wskazań pierwszej sondy pod uwagę bo błąd którejkolwiek sondy przestawia ECU w inny tryb i auto więcej pali

 

Próbowałem oszukać komputer rezystorem 16Ohm 20W ale nadal błąd występuje od razu - być może źle coś zrobiłem ale nie będę już kombinował dalej tylko kupiłem druga sondę i wymienię w przyszłym tygodniu. Plus polecę mechanikowi dokręcenie knock sensora odpowiednim momentem i zobaczymy czy pomoże.


Użytkownik Davka edytował ten post 14:15, 30.07.2014

  • 0

#6 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:19, 05.08.2014

Podsumowanie po wizycie u mechanika i przejażdżce 20km:

 

Ad.1 Po dokręceniu siłą 30Nm błąd knock sensora zniknął - także potwierdzam że siła dokręcenia czujnika ma kluczowe znaczenie!

 

Ad.2 Druga sonda to OHC 501-H23 i ma dłuższy przewód oraz inną wtyczkę niż pierwsza, co do samego działania to nie wiem czy się różni.

 

Ad.3 Mimo że w drugiej sondzie miałem tylko błąd grzałki, to na wykresie pod kompem była tylko płaska linia w okolicach 1.1V. Po wymianie sondy na sprawną druga sonda pokazuje zmienny wykres tak jak pierwsza i po przejechaniu ok.20km komputer przeszedł wszystkie testy sondy (jedynie katalizatora nie zdołał przetestować). Oszukiwanie kompa przez rezystor mocy nie dało rezultatu ale jest możliwość że nie było dobrego styku gdzieś. Także wygląda na to że przy błędzie grzałki drugiej sondy komputer uznaje cały system sond za niesprawny (przynajmniej w programie Torque podłączonym pod OBD2) - nie mogę tego jednak potwierdzić na 100%.

 

EOT :)


Użytkownik Davka edytował ten post 18:57, 05.08.2014

  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 05:52, 06.08.2014

Druga sonda miala dwa oznaczenia H19 i tak jak twoja H23. Ale najważniejsze ze wszystko juz ci działa :-)
  • 0

#8 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:28, 13.08.2014

Niestety błąd knock sensora wyskoczył ponownie po ostrej jeździe autem i wyskakuje nadal po czyszczenia błędów. Dzwoniłem do ASO i niestety oryginalny czujnik to 300zł + robocizna 150zł.

Ma ktoś dostęp do sprawdzonego, działającego czujnika? Swój kupiłem od "hondmar" z Allegro za 70zł.

 

 

W dodatku chyba sobie sam zniszczyłem katalizator (nie-oryginalny kupiony z 2-3 lata temu) jeżdżąc 1,5 roku bez sprawnych sond. Bo teraz kiedy są sprawne to wywala błąd zbyt małej wydajności katalizatora. Czy wrzucenie tulejki "emulującej" do drugiej sondy usunie ten błąd? Nie widzi mi się kupowanie kolejnego kata.


Użytkownik Davka edytował ten post 10:55, 13.08.2014

  • 0

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:28, 13.08.2014

Tulejka da rade
Mi pomogła

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#10 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:31, 25.11.2014

Dzwoniłem do ASO i niestety oryginalny czujnik to 300zł + robocizna 150zł.

 

W którym Aso czujnik jest po 300

daj namiar 


  • 0

#11 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:35, 25.11.2014

Sorry za zamieszanie (nie sprostowanie w tym wątku). Po złożeniu zamówienia w ASO okazało się że knock sensor kosztuje ok 800zł i tyle niestety zapłaciłem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, knock sensor, sonda, lambda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq