Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana łożyska koła

VII CL VII Łożysko koła 2005 sedan

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:58, 13.03.2018

dokładnie tak, ale żeby wytargać ten czujnik, prawdopodobnie potrzebna będzie ci wiertarka ;)


  • 0

#17 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:59, 13.03.2018

Ja wymieniałem u siebie obie piasty tylne w tamtym roku i oba czujniki wyszły bez najmniejszego problemu - wyciągałem je palcami lekko podważając śrubokrętem przed odkręceniem samej piasty, a nie było to nigdy ruszane. Spróbuj najpierw wyciągnąć sam czujnik, bez odkręcania piasty. Skoro jest uszkodzony to nawet gdyby się rozleciał, to i tak nic nie stracisz, a możesz zaoszczędzić sobie dużo pracy. 


  • 0

#18 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:21, 13.03.2018

Niestety, przeważnie nie wychodzi i trzeba wiercić..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#19 leigimas

leigimas
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:kuj-pom
  • Silnik:k24
  • Wersja:Ex + pakiet Type S
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 13.03.2018

Niestety czujnik juz próbowałem zdemontowac i bez szans... ok czyli demontuje zacisk 2 śruby i piasta 4 sruby i bez spiny ogarniam temat!:)
  • 0

#20 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:59, 13.03.2018

Zacisk 2 śruby
Jarzmo 2 śruby + tarcza.
Piasta 4 śruby w sedanie.

Pamiętaj aby dobrze zacisk zamontować - zgrać nacięcie w tloczku z cyckiem w klocku.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#21 Kamilek117

Kamilek117
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 05.04.2018

Zacisk 2 śruby
Jarzmo 2 śruby + tarcza.
Piasta 4 śruby w sedanie.
Pamiętaj aby dobrze zacisk zamontować - zgrać nacięcie w tloczku z cyckiem w klocku.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Wlasnie wymienialem ostatnio tarcze i klocki i nie zwrocilem uwagi na polozenie tloczka wzgledem tego ,,cycka " w klocku. Niby wszystko ok ale na tarczy widac jakby klocek nie tarl cala powierzchnia o tarcze ,czy powodem tego moze byc wlasnie to niezgranie tloczka z klockiem??
  • 0

#22 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:55, 05.04.2018

Cycek musi wejść w szparkę w tłoczku. Dodatkowo, trzeba wyczyścić łapy zacisku które stykają się z zewnętrznym klockiem, jeśli jest tam rdza, klocek będzie wycierał się bardziej po zewnętrznej części tarczy


  • 0

#23 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:25, 05.04.2018

Wlasnie wymienialem ostatnio tarcze i klocki i nie zwrocilem uwagi na polozenie tloczka wzgledem tego ,,cycka " w klocku. Niby wszystko ok ale na tarczy widac jakby klocek nie tarl cala powierzchnia o tarcze ,czy powodem tego moze byc wlasnie to niezgranie tloczka z klockiem??

To jeszcze nie jest pewne ,że źle złożyłeś ..przy nowych tarczach i klockach tak się dzieje ,że na dole tarczy może od razu nie zbierać ...chwilę musi się ułożyć .

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:26, 05.04.2018

  • 0
                       

#24 Kamilek117

Kamilek117
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 05.04.2018

Ok dzieki za info dla pewnosci jutro rozbiore zacisk i zobacze czy wszystko ok
  • 0

#25 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:23, 05.04.2018

u siebie nie wyczyszciłem i pół tarczy było nie wytarte, po dokładnym wyczyszczeniu rdzy klocek siadł równomiernie


  • 0

#26 Kamilek117

Kamilek117
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 07.04.2018

Zdjalem zacisk i faktycznie tlok nie zgrywal sie z klockiem przez co po jakis 2 tys km tylko dol klockow byl delikatniej zuzyty i reczny slabo dzialal. Wyrownalem klocek papierem sciernym zalozylem prawidlowo tlok wzgledem klocka i teraz rownomiernie klocek ,,trze" o tarcze. Warto kupic zestaw do wciskania tloczkow hamulcowych.Ja kupilem w sklepie motoryzacyjnym komplet za 55zl.
  • 0

#27 Gwiazda

Gwiazda
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 22.02.2019

Pytanie jakim momentem dokrecić te 4 śruby od piasty z tyłu wie ktoś?
  • 0

#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:02, 22.02.2019

Pewnie są jakieś wytyczne ..osobiście dokręcił bym po prostu dość mocno z wyczuciem i wystarczy.
To nie łożysko stożkowe dokręcane precyzyjnie :)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:03, 22.02.2019

  • 0
                       

#29 Gwiazda

Gwiazda
  • Klubowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 22.02.2019

Tak tylko chodzi o to że 20tys. temu wymieniałem miałem piaste ntn i padło po odkreceniu miałem wodę w środku i teraz nie wiem czy przesadziłem z dokreceniem i oring się za bardzo splaszczył czy inna przyczyna była. Brak wrzerów w zwrotnicy

Użytkownik Gwiazda edytował ten post 22:09, 22.02.2019

  • 0

#30 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:11, 22.02.2019

A czujnik ABS posmarowany silikonem? Oring posmarowany smarem?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, CL VII, Łożysko koła, 2005, sedan

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq