Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

chłodnica "gruby chińczyk w accordzie"

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:21, 02.07.2014

Witam

Czy ktoś kiedy ktolwiek przymierzał się do wsadzenia do acco chłodnicy "grubego chińczyka" z civica?

tj.:

https://farm8.static...0d55d90b9_z.jpg


Użytkownik Zigi edytował ten post 17:23, 02.07.2014

  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#2 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:02, 03.07.2014

a jesteś pewien, że jest sens? bo wg mnie nie będzie ona miała większej wydajności od tej z Acco. A czemu rozważasz taki krok? problemy z chłodzeniem się pojawiły?


  • 0

#3 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:15, 03.07.2014

jeszcze się nie pojawiły :) - nadal czekam na auto :)

ale czytając o różnych projektach to zazwyczaj jest kolejny krok.....

 

nie zgodzę, że chłodnica z cifa będzie miała słabsza wydajność..... bierz też pod uwagę, że ja teraz mam tylko jeden wiatrak... więc dmuchanie nie działa na całej powierzchni..

opcjonalnie rozważam inna chodnice z civica, również 50 mm:

http://img294.images...80926152am6.jpg

do tego wiatrak Spala....

wiem, że jak się popieści to się zmieści.... ale myślałem, że może ktoś to już przerabiał


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#4 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:22, 03.07.2014

Taką chłodnicę dużo osób ładuje przy swapach H lub K serii do civic'a, żeby mieć miejsca przy kolektorze. Raczej sobie radzą. Jest opcja jeszcze z grubą chłodnicą od mb6 vti, która ma rdzeń grubości 26 mm, gdzie accorda ma 16 mm. Opcja bardziej budżetowa :)


  • 0

#5 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:05, 03.07.2014

grubość rdzenia to jedno a jest jeszcze jego powierzchnia gdzie w acco masz +- dwa razy wiekszą, wiatrak przyda się jedynie w korkach/na postojach ale wtedy raczej nie pałujesz więc da radę każda, problem pojawić się może przy pałowaniu, gdzie wiatrak przy jeździe nie odgrywa praktycznie żadnej roli. Miałem tak w civicu przy seryjnej chłodnicy 16mm, w mieście, gdzie ogień to przeważnie 1 i 2 bieg wszystko grało ale wystarczyło na trasie kilka moniejszych przyspieszeń do końca 4 i płyn się gotował

 

Ja bym szedł raczej w tą druga jeśli będą jakieś problemy


  • 0

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:15, 03.07.2014

...ew zamontuj drugi wentylator na swoją. Inna sprawa, to jak sądzę - wystarczyłoby wymienić chłodnicę na nową, bo obecna ma już swoje lata ;-) do tego drugi wentylator i powinno styknąć.


  • 0

#7 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:35, 03.07.2014

powiem tak :) - na wstępie wykluczamy oczywiste tzn

- gdybym miał zastrzeżenia co do stanu chłodnicy to oczywiście zacząłbym od jej wymiany a nie wiercił dziurę w sprawie chińczyka :)
- gdyby to była tylko kwestia dołożenia drugiego wentylatora to również bym to zrobił bądź zostawił konstrukcję taką jaka jest w serii

 

/nie posądzajcie nie o zaczynanie takiego tematu gdyby było to oczywiste/ 

ale,

zamontowany został kompresor, przebudowane zostało umiejscowienie osprzętu (zwał jak zwał cieplej będzie - bo tak przy kompresorze jest) więc:

- dwa wiatraki seryjne nie mają racji bytu bo nie ma na to miejsca,
- zamontowanie wiatraka pchającego również odpada albowiem są zamontowane od przodu chłodnica oleju, chłodnica wspomagania i intercooler.

Istotne jest to, że nie ma pewności czy napewno będzie kłopot (przejechałem nim przed strojeniem może 10 km i po prostu zauważyłem, że ten jeden wiatrak miał kłopot z efektywnym zbiciem temp z 99 do 97 stopni - wychodziło na to, że nawet na moment by się nie wyłączył) albowiem samochód jest teraz strojony i może okazać się ze takiej potrzeby nie ma

Dopuszczając opcję wymiany seryjnego wiatraka - półśrodek  (podkreślam, że może być tylko jeden) i pozostając przy obecnej chłodnicy rozważyłbym zakup:

http://www.rallyshop...51-c-35a-330-mm

 

ale ciężko mi odnieść jego wydajność do seryjnego 

 

inna opcja:

gruby chinol :
http://allegro.pl/ch...4329972664.html

(to gwarantowałoby ogólnie lepsze chodzenie bo mniej zabudowany byłby przód samochodu,

albo gruby i szeroko chinol: 
http://allegro.pl/ch...4330062718.html

czas pokaże jaka będzie potrzeba ale dyskusja jak najbardziej jest wskazana

 


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#8 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:58, 04.07.2014

Ten kawałek 10km spędziłeś w ruchu miejskim dosyć wolnym czy coś takiego mniej więcej ok 60km/h? Jeżeli miejska jazda to wrzuć wentylator dodatkowo i patrz co się będzie działo. 


  • 0

#9 Koteu

Koteu
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:POS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 08.01.2019

Jakieś nowości w temacie? Też jestem zainteresowany wrzuceniem grubego chińczyka i patrząc w Google, nie powinno stanowić to problemu. Kwestia mocowania i węży, czy kombinacje, czy podchodzi bez problemu?


  • 0

#10 piteroo

piteroo
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS -> ES->ES-R
  • KM:230?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 08.01.2019

Jakieś nowości w temacie? Też jestem zainteresowany wrzuceniem grubego chińczyka i patrząc w Google, nie powinno stanowić to problemu. Kwestia mocowania i węży, czy kombinacje, czy podchodzi bez problemu?


Looknij u mnie w temacie , mam grubego chinola, ale plug&Play nie pasuje 😉
  • 0

#11 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:31, 05.02.2019

Mam w Civic B18C4 trochę wysilonym :) taką grubą chłodnicę. Miałem taką samą w D14A8 i jak na silnik 1.4 świetnie dawała radę a silnika nie oszczędzałem (delikatnie mówiąc). Teraz na 1.8 mam też tą chłodnicę i różnica w stosunku do serii jest taka, że wentylator rzadziej się załącza. O tym, że nie ma połączeń plastiku z metalem chyba nie muszę wspominać. Każda chłodnice (wymiennik ciepła) ma swój obszar roboczy (powierzchnie), dzięki której oddaje ciepło. Im większa powierzchnia i im cieńsze żeberka tym jest wydajniejsza. Sama wielkość chłodnicy też ma znaczenie, bo materiał też masz swoją pojemność cieplną.

 

Zigi - żeby nie zanudzać: jeśli będziesz miał podniesioną moc (a jak czytam wpada kompresor) to z doświadczenia mogę powiedzieć, że seryjny wentylator i seryjna chłodnica mogą dostawać po 4 literach. Zakładam, że pompa wody jest w 1000-% sprawna, szczelna itd., węze masz w super kondycji, a nie ukrywam, że mile widziane silikonowe (np. z MTuning.pl czy fmic.pl) które nie puchną jak te "gumowe". Porządny płyn chłodniczy jak np Texaco Havoline pomarańczowy. kompresor masz chłodzony wodą? Jeśli tak, to cały układ chłodzenia będzie miał trochę więcej roboty. Możesz potestować jakie będą temperatury na obecnej chłodnicy, a jak mówisz, że przez 10km jazdy i jest problem z schłodzeniem o 2 st.C to nie byłbym zbyt dużym optymistą.


Looknij u mnie w temacie , mam grubego chinola, ale plug&Play nie pasuje

Dokładnie, nie jest p&p ale warto.


  • 0

#12 Koteu

Koteu
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:POS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 08.02.2019

Myślę, że kwestię korzyści wynikających z budowy owej chłodnicy możemy pominąć, bo raczej każdy zainteresowany tematem jest zorientowany. Nie wiem, czy autorowi tematu również, ale mi chodziło jedynie o kwestie montażowe. Gruby chińczyk od Civica dzisiaj wsadzony i zrobiło się znacznie więcej miejsca, co było głównym celem. Żadne z mocowań nie pasuje i zamontowanie jej tak, by mieć pewność, że nie odpadnie podczas jazdy, wymagało inwencji twórczej. Po wykonaniu pomiarów i zrobieniu własnego projektu, znajomy wydrukował dolne adaptery pasujące pod fabryczne otwory w belce dolnej. Dzisiaj kolejne pomiary i na poniedziałek będzie gotowe górne mocowanie. Dolny wąż pasuje bez problemu, a górny oraz od zbiorniczka wyrównawczego wymagają wymiany.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq