Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord VI CG8 - nierówna praca tylko na LPG na rozgrzanym silniku

VI accord cg8 nierówna praca gaśnie na jałowym na wolnych obrotach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 pringles89

pringles89
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 29.06.2014

Witam,
szukałem rozwiązania mojego problemu już na wielu forach i póki co bez skutku, mam nadzieję że mi pomożecie.

 

Honda Accord CG8 2000r 1.8 B+G 
przebieg 216 tys.
Instalacja gazowa STAG-4 zakładana w 2012r, wtryskiwacze FAST REG, przejechane ok 50tys.

1.auto odpala normalnie na benzynie,
2.rozgrzewa się / pali normalnie,
3.bez problemu przełącza się na gaz przy standardowej temperaturze ok 35 stopni
4.kiedy auto osiągnie temperaturę roboczą tj chyba ok 90 stopni, wtedy następuje moment przygaśnięcia silnika tak że w większości przypadków auto poprostu gaśnie w przeciągu sekundy
5. odpalam auto ponownie, bez problemu odrazu pali, na benzynie jest wzorowo, obroty trzymają się na poziomie ok 750/min, po czym auto przechodzi automatycznie na zasilanie lpg trzyma te 750 obr/min, ale nierówno pracuje, tak jakby palił czasem na jeden cylinder, albo wypadałby zapłon, objawia się to takim "pufaniem" z rury wydechowej i drżeniem silnika
6. dla porównania ręcznie przełączam na pb i działa wzorowo > znowu na gaz i nie równo pali.

 

Problem ten pojawia się tylko na lpg na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. Powyżej 1000 obr/min nie ma problemów.

Co może być tego przyczyną?

 

To co zrobiłem od momentu kiedy pierwszy raz pojawił się ten problem:
-byłem u gazownika na regulacji, podpiął pod kompa, twierdzi że wszystko od gazu jest w porządku,
-wymieniłem filtry gazu, świece ngk
-wyczyściłem przepustnice, krokowca, egr, kopułkę od zapłonu
-reset kompa (poprzez wyjęcie bezpiecznika backup)
-wyregulowałem zawory
-sprawdzilem opory na wtryskiwaczach 3,9/4,1/4,1/4,0
-nie pojawiają się żadne błędy ecu

 

Żadne z powyższych czynności nie przyniosło zmian.
Dalej auto nie pracuje poprawnie na lpg. 

 

W linku niżej nagrałem video gdzie jest pokazana praca na pb jak i na lpg na rozgrzanym silniku.

https://drive.google.com/folderview?id=0B5Zb1h5RwqCPYU1oOVlyY2tSQTQ&usp=sharing

 

Dzięki z góry za jakiekolwiek pomocne informacje :)


  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1572 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 02:16, 30.06.2014

ja miałem kiedyś takie objawy jak jeden wtryskiwacz gazowy nie trzymał, coś mi się wydaje że te Twoje się zużyły, maja nierówną wydajność i kwalifikują się albo do kalibracji (nie wiem czy z reg fast coś takiego się robi) albo do wymiany na coś lepszego


  • 0

#3 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 06:45, 30.06.2014

Tez bym obstawial zuzyte wtryski.
  • 0

#4 pringles89

pringles89
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 30.06.2014

Dzieki za info. Ale czy jest to możliwe że objawy rozjechanych wtryskiwaczy pojawiają się tylko na rozgrzanym silniku? Chyba ten problem powinien też występować przy mniejszych temperaturach?
  • 0

#5 pringles89

pringles89
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 02.07.2014

udało mi się nagrać jak to się dzieje że zaczyna nim tak szarpać.

Auto pracuje sobie spokojnie na rozgrzanym silniku już przełączone na LPG, po pewnym czasie następuje dziwny dźwięk takiego jakby skrzypnięcia i silnik traci obroty i potem chodzi kulawo przez pewien czas po kilku minutach praca nagle się stabilizuje do normalności, i znowu za pewien czas skrzypnięcie i zła praca. Doszedłem co prawdopodobnie tak skrzypi.

Na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie odpiąłem i wpiąłem wtyczkę którą oznaczyłem na fotce w załączniku i podczas tego manewru pojawia się ten dźwięk. Prawdopodobnie jest to zawór IAB mający coś współnego z v-tec. 

 

Co myślicie o tym? nie wydaje mi sie, ze to nie listwa wtrysków lpg tylko "coś" co się tak jakby otwiera lub zamyka w tym IAB.

 

video:

https://drive.google...dit?usp=sharing

Załączone pliki


Użytkownik pringles89 edytował ten post 22:19, 02.07.2014

  • 0

#6 pringles89

pringles89
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:55, 10.07.2014

Aktualzacja problemu:

Problem występuje na 3 i 4 wtrysku gazu - tj 1 i 2 cylinder licząc od rozrządu.

-wiązka kabli od lpg wymieniona, bo jak się okazało był duży opór na kablach  wtrysku 3 i 4, 

-wtryskiwacze lpg wymienione

 

dalej problem nie został rozwiazany.

na benzynie chodzi perfekt a na gazie na jałowych szarpie silnikiem, macie może jeszcze jakieś sugestie?


  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:28, 10.07.2014

Te wtryski nie są w polecanych komponentach więc pewnie w nich problem. Łap kontakt z Wołkiem to Ci pomoże.
  • 0

#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 18:19, 10.07.2014

moge powalczyć z tym po 19 lipca jak bede w wawie.


  • 0

#9 pringles89

pringles89
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 21.07.2014

Witam po dłuższej przerwie,

Przed weekendem udało mi się rozwiązać problem, po prostu trochę dłuzej posiedziałem przy manualu do tego modelu i znalazłem w czym był problem ;)

Mianowicie tak jak podejrzewałem, czyli winny okazał się układ bypassu odpowiedzialny za pracę silnika powyżej 4000 obr/min.

W dolocie są takie jakby dodatkowe przepustnice po jeden na każdy cylinder, otwierają się one powyżej bodajże 3900 obr/min. Do tej prędkości silnika powinny być zamknięte, u mnie po całkowitym nagrzaniu się silnika zaworek który steruje otwieraniem tych przepustnic prawdopodobnie przepuszczał podciśnienie przez co się otwierały i zmieniały skład mieszanki. Wymieniłem właśnie ten zaworek i w końcu auto zaczęło normalnie pracować.

Dlaczego się pojawiało to tylko na gazie? hmm moja teoria to taka, że w moim przypadku dysze od gazu wkręcone były dość daleko od wtrysków benzynowych a zarazem blisko tych dodatkowych przepustnic. Wtryskiwacze benzynowe jeszcze mogły sobie skorygować skład mieszanki bo były bardzo blisko komory spalania, a na gazowych się wszystko rozjeżdżało, chociaż gazownicy nie zauważyli nic podejrzewanego w czasach wtrysku.

 

na załączonym obrazku zaworek, który wymieniłem nazywa się "iab control solenoid valve"

 

Dzięki wszystkim za pomoc 

Załączone pliki

  • Załączony plik  bypass.png   305,57 KB   16 Ilość pobrań

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord cg8, nierówna praca, gaśnie, na jałowym, na wolnych obrotach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq