Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Renowacja aluminiowej gałki zmiany biegów

VI renowacja gałka zmiany biegów aluminiowa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 macro54

macro54
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 29.06.2014

Witam wszystkich,

posiadam aluminiową, matową gałkę zmiany biegów jak na zdjęciu. Od jakiegoś czasu denerwuje mnie jej wygład a mianowicie błyszczące przetarcia na boku. Ma ktoś pomysł jak przywrócić jej dawny wygląd? Papier ścierny nie wchodzi w grę ponieważ powierzchnia robi się bardziej matowa ale kolor chromu pozostaje.

 

e8q5.jpg

 


  • 0

#2 cisekzmc

cisekzmc
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Zamość ... Lublin
  • Silnik:f20
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:16, 29.06.2014

można wypolerować na lustro,

dać do szkiełkowania/piaskowania najdrobniejszym ścierniwem i pokryć bezbarwnym (efekt może być fajny-kolor bardziej tytanowy),

użyć papieru ściernego i pomalować w kolor oryginalny (tylko rozpiskę biegów wcześniej czymś zabezpieczyć)


  • 0

e84ed2d991e9.jpg


#3 macro54

macro54
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 29.06.2014

Pomalować? Myślisz że ten mat to jest jakaś warstwa farby lub czegoś takiego?


  • 0

#4 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:56, 30.06.2014

Czesto jest to po prostu lakier. A czasem rodzaj anodyzacji. I za tym ostatnim ja bym poszedl. Jesli znasz jakies miejsce gdzie anodyzuja aluminium to jestes w domu. Niestety na ogol mozna wybrac kazdy kolor anodyzacji pod warunkiem ze jest to czarny (najtwardszy)

Ja bym zrobil tak jak mozwi Cisek. Galke na wiertare i jazda. Papiery od 500 do 2000. Od 1500 na mokro. Potem pasta do polerowania aluminum i galka tip-top. Na koniec zalewasz "rozpiske" czerwona farba, psikasz sprezonym powietrzem coby nadmiar odprowadzic, przecierasz niepylaca sciereczka, czekasz az wyschnie i voila. 


  • 0

#5 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:50, 06.02.2015

Zrobiłem jak pisaliście wyżej. Efekt wyszedł taki: 
d556d9532bd5028b.png


  • 2

#6 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:14, 06.02.2015

W tym przypadku mozna użyć śmiało niecenzuralnego słowa by oddać to jak mi się owy efekt koncowy podoba. 


  • 0

#7 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:47, 06.02.2015

czym robiłeś polerke? zabezpieczyłeś na koniec jakoś? Bo ja swoją jeszcze mmusze troche poprawic na idealne lustro i zastanawiam sie czym to zabezpieczyć zeby było ładnie


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#8 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:53, 06.02.2015

Jeśli aluminium jest dobrze zeszlifowane do grit 2000 (albo lepiej 2500) a potem wypolerowane na lustro dobrą pasta polerską to zabezpieczać nie trzeba niczym. Pasta wypełnia mikroskopijne pory i jest git. Raz na pare miesięcy przepolerować tylko pastą potem bez zdjemowania z lewarka.


  • 0

#9 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:19, 06.02.2015

@Dejwiss11,  mnie sie bardzo podoba i zrobiłbym identycznie, gdybym miał aluminium, widać nawet odstające uszy fotografa :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#10 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:08, 08.02.2015

Czarnota

haha dzięki dzięki ;D

 

BALCER

niczym nie zabezpieczałem, też jestem tego zdania że co jakiś czas można przetrzeć i wypolerować pastą polerską i będzie git :)

 

 

 

A więc tak, robiłem to papierami 400,600,800,1500,2500. Możecie pisać że 400 ma za dużą granulacje ale i tak męczyłem się dużo czasu i ciężko to zchodziło. Na koniec papierem 2500 starałem się zrobić taki wzór jak oryginalnie był. Ale jak dałem pastę polerską  FARECLA G3 to i tak wszystko stało się lustrem :)


Użytkownik dejwiss11 edytował ten post 13:10, 08.02.2015

  • 0

#11 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:15, 08.02.2015

I teraz intensywność znikania wysokiego połysku będzie zależała głównie od PH skóry głównego użytkownika.

Identycznie rzecz ma się ze skórą na kierze


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#12 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:20, 08.02.2015

no dokładnie. od samej dłoni nie będzie sie rysowała mam na dzieje :)


  • 0

#13 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:08, 08.02.2015

Największą zdradą jest to, że "zaobrączkowani" w Polsce niszczą gałki znacznie szybciej :-)

Anglosasi noszą obrączkę na lewej ręce więc mając dźwignię zmiany biegów po lewej też ja niszczą. A ja noszę na prawej jak Polak i dźwignię mam po lewej. Najlepszy setup, gałka bezpieczna :-)

 

Przed następnym polerowaniem pamietaj o przetarci alcoholem, aby nie wcierać tłuszczu w aluminium. Bedzie pieknie. Super, że docisnąłeś do 2500 grit. A to, że musiałeś zacząć od 400 zupełnie mnie nie dziwi. Wyrównanie małego wżeru który ma pewnie głębokość 20 mikrometrów zajmuje wieczność.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, renowacja, gałka zmiany biegów, aluminiowa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq