Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

H22A7 stuki

VI h22a7 Atr

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:46, 27.06.2014

witka, co to za stuki w silniku, pojawiają sie na naghrzanym silniku na zimnym jest wmiare ok, 

kasowniki LMA, panewka czy cos jeszcze, i ewentualnuie co sprawdzic żeby wiedziec i naprawić. 

zawory ustawione jakies tys km temu


Użytkownik slasz129 edytował ten post 11:49, 27.06.2014

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#2 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:25, 27.06.2014

Zapodaj jakieś nagranie najlepiej.
  • 0

#3 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:04, 27.06.2014

no słychac takie stukanie jak z obrotów schodzi od około 30s, filmu


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#4 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:12, 28.06.2014

moze byc jeszcze za luzny tlok w cylindrze i daje podobny efekt dzwiekowy jak panewka - mialem tak w b16a2 w civicku - silnik po calkowitym remoncie - a dzwiek dochodzil jakby z gory silnika i obstawialem luz na sworzniu tloka, a okazalo sie po pomiarach ze tlok byl za luzny w tulei cylindra.


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:33, 28.06.2014

Hałas panewki lub tłoka to byłby stały stukot a tutaj tego nie ma ...

 

W kilkunastoletniej już głowicy H22A7 mogą być luzy na prowadnicach zaworowych i pasowałoby za jakiś czas odświeżyć głowicę - frezowanie gniazd, szlifowanie zaworów, wymiana prowadnic na których jest zbyt duży luz itd.

 

Chociaż ktoś ostatnio pisał, że potrafiła się mu wybić sprężynka LMA nowego typu i była niższa od nowej to może być nawet taka pierdoła ale żeby wymienić LMA trzeba znowu zdemontować wałki i rozrząd.

 

Zresztą ogólnie silniki H22A7 pracują głośniej od np. H22A2/JDM w Prelach gdyż mają ostrzejsze wałki i wyższą kompresję, miałem kiedyś JDM'a i pracował aksamitnie w porównaniu do A7 ...

 

 

A tak przy okazji to może popraw sobie dane auta w profilu i gratuluję montażu customowego kolektora H22A i nawet LPG już zagościło ;-)

 

Na krokowcu H22A już nie buja obrotami ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:51, 28.06.2014

wydaje mi sie ze jesli LMA mialoby byc wyjechane badz nawet gdyby cos ze sprezynka stalo sie to bylby slyszalny ten dzwiek caly czas. Kolega pisal ze po zagrzaniu szczegolnie sie to nasila.... wiadomo olej rzadszy , plynniejszy i mniej kompensuje luz. 

 

ja nie obstawialbym glowicy


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:45, 28.06.2014

Stukot LMA jest właśnie nieregularny / losowy i najbardziej go słychać po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach kiedy nie zagłusza ich dźwięk silnika (miałem tak w JDM'ie OBD1 gdzie stukot LMA typu "pionki" jest często spotykany).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:15, 28.06.2014

Pejot - a to nie chodzi o głowice h22a7 i Twój były samochód? Tam chyba głowica była robiona?
Sorki ze pytam, po prostu tak mi się kojarzyło ze głowica była ok.
  • 0

#9 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:41, 28.06.2014

No to co radzicie, jak ściągne dół to raczej juz cały silnik bedę chciał zrobic czyli panewki, i głowica. Obstawiacie że co to może byc?

No kolektor wymieniony nawet dało rade ale jego montaz robiłem od 7 do 14 praktycznie cały czas przy aucie. Po krokowcu z h22a jest lepiej i po wymianie kosci pamieci, tylko troszke obroty za wysokie ale kiedys i tak trzeba storic . 

Ale co robic na gwałt ten silnik czy te stuki sa jakieś nie grozne? 


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#10 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:10, 28.06.2014

Nie musisz rozbierac calego silnika aby sprawdzic jak ma sie dół. Na dole siadaja najczesciej panewki korbowodowe. Sciagasz portki od wydechu, spuszczasz olej, sciagasz miske. Do odkrecenia smok i bodajze taka duza szeroka blacha. Krecac kolem pasowym ustawiasz mostki korbowodow w taki sposob aby odkrecic ich mocowania i sciagasz po kolei kazdy mostek z tlokow. Trzeba pamietac jedynie o umiejscowieniu panewek aby powkladac je w te same miejsca - musz byc w tych samych miejscach co byly. W ten sposob sprawdzisz w jakim stanie masz panewki oraz gladzie na wale. Troche zabawy z tym jest ale wiesz wtedy ze dol dobry to zostaje cos na gorze.


  • 0

#11 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:54, 28.06.2014

Pejot - a to nie chodzi o głowice h22a7 i Twój były samochód? Tam chyba głowica była robiona?

 

Niby była robiona ponad 4 lata temu u poprzedniego właściciela ale nie wiadomo jak się spisał szlifierz i do tego poprzedni właściciel pewnie zostawił też stare LMA.

 

Nie ma stałego stuku tak więc nie jest to panewka (posłuchaj sobie Sławek na Youtube jak napiernicza panewka ;), ja bym teraz nic nie ruszał tylko dopiero przy okazji wymiany rozrządu wymienił komplet sprężynek LMA i ew. założył też seryjne sprężynki zaworowe H22A7 bo aktualnie są twarde i drogie Skunk2 bo kiedyś były tam też wałki Skunksa.

 

tylko troszke obroty za wysokie ale kiedys i tak trzeba storic . 

 

Przy strojonych ECU P28 trzeba zawsze trochę podnieść wolne obroty żeby się autem przyjemniej jeździło bez szarpania, spadania obrotów itp., 850rpm to i tak nie jest dużo bo niektórym stroiciele ustawili 950-1000 ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#12 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:54, 29.06.2014

No ale jak sie okaze że to panewka i ja obróci to będzie dupa z wału a wał, z h22a7 to i drogi i ze świeczka szukać dobrego. Więc może trzeba by zaglądnąć tam na dół


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#13 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:36, 29.06.2014

moze sprobuj nagrac jeszcze raz filmik ale zeby uchwycic dokladniej ten dzwiek - wydaje sie ze jest dosc charakterystyczny w waskim zakresie obrotow. Wkrec auto na ten zakres oborotow i nagraj. I powiedz jeszcze raz czy ten dzwiek jest slyszalny zawsze w tym waskim zakresie obotow gdy silnik jest zagrzany ?


  • 0

#14 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:04, 01.07.2014

oki to jutro nagram lepszy film i wszystko opisze, pozdro


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#15 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:49, 03.07.2014

Mam jeszcze dźwięk nagrany od dołu silnika, na ciepłym. Ogólnie jak auto po stoi to słychać taki stukot zaraz po zapaleniu. Potem się trochę wycisza i znowu troszkę nasila jak sie rozgrzeję. 

Chyba nie będę ryzykował jazdą dalej tym silnikiem, boje się trochę o wał. Prawdopodobnie w nast. tygodniu postaram sie ugadać u mechanika na początek na oglądnięcie dołu. 

Swoja droga co to za panewki ACL skoro by padły po około 4 latach, bo podobno tam takie są. 

Może lepiej od razu kupić OEM, skoro ACL padł po kilku latach jazdy?   I czego to padło, oleju ktoś miał za mało czy wał był do d...

Już się zastanawiałem czy nie kupić jakiegoś innego silnika, ale z moim szczęściem to znowu kupie zarżnięty albo po przebiegu 300tys. 


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, h22a7, Atr

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq