Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jaka oporność czujnika ABS?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 27.06.2014

Dzień dobry wszystkim :-)

 

taka sytuacja - Honda Accord 2003 sedan - kontrolka ABS zapalała się czasami podczas jazdy, po włącz/wyłącz gasła. I tak coraz częściej aż stwierdziła, że chce się świecić cały czas. Spinacz w dłoń i dwa błedy za niskie zasilanie (wiem, olać) i lewy tylny do wymiany. Zerknąłem profilaktycznie ale nie wyglądał na uszkodzony mechanicznie.

 

Przy wiadomych cenach w aso zamówiłem nowy zamiennik. Właśnie leży na stole i ma 460 KILO ohm.

 

Gdzieś mi się obiło o uszy że ma mieć w okolicach 1-2 kOhmów a nie aż 460 kOhm. Nie byłem w stanie znależć w internecie jaka wartość jest poprawna.

Samochód będę miał do podpięcia i sprawdzenia na żywca być może w sobotę (samochód nie mój a w rodzinie) - także zapytuję:

Ile powinien mieć oporności czujnik ABS do Hondy Accord Sedan 2003, tył lewy drodzy koledzy?

 

I drugie pytanie - czy gdzieś jest dostępna książka serwisowa do tego modelu (wybredny nie jestem, angielska też może byc, ale wiadomo polska lepsza).


Użytkownik magician edytował ten post 11:38, 27.06.2014

  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:49, 27.06.2014

4yd4.jpg


  • 0

#3 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 27.06.2014

wyjęty  z piasty tyle powinien mieć ok 670? wczoraj rozpiąłem wtyczke i 0 om pokazywał miernik  na dobrym i na tym co komputer pokazuje że uszkodzony też 0om,


  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 18:27, 27.06.2014

nie ważne czy wyjęty z piasty czy nie... to jest prawidłowa wartość czujnika.


  • 0

#5 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 28.06.2014

Temat przerobiony przeze mnie i przez Klosza (i z pomocą wolka też :)). Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jaką oporność powinien mieć ten czujnik położony na stole (czy też wpięty w piastę). To nie jest takie proste jak było z wcześniejszymi generacjami. Te czujniki mają nieco bardziej skomplikowaną budowę i pomiar ich rezystancji kompletnie nic nie powie - jak pisał kloszu są to hallotrony.

Po pierwsze po wzięciu czujnika na stół rezystancja pokazana przez miernik będzie zależała przede wszystkim od miernika - czyli od tego jaką ilością prądu miernik zasila obwód. Można by to posprawdzać, ja mam w domu akurat dwa bardzo podobne multimetry - i kupiłem dwa zamienniki (lewy tył) i na obu pokazywały one 452KOhm. Zdrowe czujniki na aucie pokazywały rozwarcie - przekroczony zakres 20MOhm. Każdy sprzedawca mówił mi przed sprzedażą inną wartość. A wolka zdjęcie pokazuje jeszcze co innego. I takie zachowanie jest prawidłowe (też myślałem że nie jest, że mi w ogóle kit wciskają itd., uwierzcie, przechodziłem przez wszystko).

Kloszu pisał i ja się z nim w 100% zgadzam, że aby sprawdzić takie miernik trzeba by go wkręcić w piastę tak żeby celował w paski magnetyczne na kole i stworzyć osobny obwód ze stałym zasilaniem, dodatkowym obciążeniem i miernikiem prądu. Wtedy można kręcić kołem i sprawdzić reakcję spadku prądu w obwodzie z powodu reakcji czujnika na zmienne pole magnetyczne. Problem polega na tym że nie wiadomo jaki to miałby być obwód (jakie zasilanie, jaki rezystor), no i sporo z tym roboty.

Od dłuższego czasu rozkminiam ten czujnik bo ciągle u mnie jest coś nie tak i mogę powiedzieć że z obserwacji forum (nie tylko naszego) wychodzi na to że te zamienniki są w 100% dobre i nic tylko brać i zakładać. Ilość zachodu potrzeba do sprawdzenia tego czujnika jest niewspółmierna do kosztów zamiennika które wszyscy kupują, zakładają i jeżdżą.

Mam nadzieję że pomogłem:)
  • 0

#6 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 28.06.2014

A już się zastanawiałem czy nie wtopa... Dziś będę robił testy na żywej materii i będę miał odpowiedź. Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

Tak przy okazji - przy poprzednich ogledzinach podlałem czujnik na wejściu do obudowy piasty (czy jak to się tam nazywa) WD40. Dziś też powtórzę przed próbą demontażu. Coś jeszcze mogę zrobić, żeby zminimalizować ryzyko wyrawnia w częściach czujnika?


  • 0

#7 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 28.06.2014

Pga a jaki kupic czujnik chodzi mi o cene bo widzialem od ok 40pln wzwyz.mozesz mi dac link jaki ty kupiles , i czy uchwyty montazowe sa takie same do lewego i prawego kola? Z gory dzieks za odpowiedz
  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#8 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 28.06.2014

Co do montażu to nie wiem ale zdaje mi się że powinna być jakaś asymetria pomiędzy lewym i prawym. Jeśli sprzedają oddzielnie to chyba lepiej nie ryzykować :)

Natomiast jeśli chodzi o mój zakup to ja brałem ten (sprzedający aktyw1 - co by było jak aukcja wygaśnie):
http://allegro.pl/cz...4283393047.html

Tylko ja swojej głowy nie daję że ten akurat działa ponieważ mi po wymianie abs działać nie zaczął i nie działa do teraz, ale są to inne problemy (nie mam czasu na jakiś hds podjechać ale podejrzewam problem z całym modulatorem). Między innymi z powodu tych problemów tak dogłębnie badałem możliwości zbadania czy faktycznie sam czujnik jest dobry:) Natomiast rozmawiałem kiedyś z wolkiem i on kupował dokładnie ten sam od tego gościa i mu działa, tak więc na Twoim miejscu brałbym ten.
  • 0

#9 magician

magician
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:46, 28.06.2014

Podpiąłem czujnik i na "sucho" działa, tj. bez montażu w swoim miejscu, jedynie podpiety do złączki. Kontrolka ABS się nie świeci. A że starego nie mogę wyjąć to inna sprawa.... i inny wątek, który zaraz założę, żeby nie było poza tematem


  • 0

#10 owsikk

owsikk
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:250+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:ep3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:18, 29.06.2014

Popatrz na czujniki przy prawym i lewym kole. W civicach jest tak, że czujniki wyglądają tak samo i mają identyczne kostki. Różnica jest w metalowej ramce będącej uchwytem przewodu. Wystarczy wypiąć ze starego czujnika i założyć do nowego (jeśli łatwiej będzie kupić drugą stronę).


  • 0

#11 mariuszka-72

mariuszka-72
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:1.8
  • Wersja:elegance
  • KM:110
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 15.11.2014

Choć na co dzień użytkuje Octavię 1.9TDI, to może moje spostrzeżenia przydadzą się kolegom z innych klubów. Miałem problem z migającymi kontrolkami ABS/ASR. W końcu kontrolki zapaliły się na stałe. Dokonałem pomiaru oporności czujników prędkości koła (ABS), podczas postoju, przy nieruchomych kołach. Okazało się, że dwa przednie mają oporność 981 i 984 ohm. Natomiast jeden tylny miał oporność 1062, a drugi 0 (zero) ohm. Sprawdziłem także napięcie podawane na końcówkach wtyczek - wszędzie było jednakowe tj. 2,31 V. Wszystko wskazuje, że uszkodzony jest tylny czujnik (jestem w trakcie zakupu nowego i będę sie szykował do wymiany). Gdyby ktoś chciał dokonać pomiaru, to dobrze byłoby mieć jakąś niepotrzebną wtyczkę z lużnymi przewodami i dokonywać pomiaru na końcach przewodów po podłączeniu do czujników. W innym przypadku pomiar jest utrudniony, ponieważ bolce w gnieździe czujników pomiaru prędkości są głęboko ukryte. Po zakupie nowego czujnika z pewnością najpierw podłoczę go na sucho, aby potwierdzić, czy jest sens jego montażu. Gdyby nie to zakup byłby chybiony, a usterka niewyjaśniona. Zastanawiam się jeszcze nad eksperymentem, aby do wtyczki czujnika, którego podejrzewam o niesprawność podłączyć opornik o zbliżonej oporności, jak opornośc drugiego (chyba sprawnego) czujnika, tj. ok. 1000 ohm. Po wyjaśnieniu usterki postaram się uzupełnić wpis, aby potwierdzić słuszność mojej teorii.  PS. Ten uszkodzony czujnik jest również z tyłu po lewej, jak u "magiciana". Pozdrawiam.


  • 0

#12 bob0987

bob0987
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:jersey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:49, 16.11.2014

Witam koledzy wièc prawidłowa opornośç czujnika Abs tył honda accord 2004r wynosi ok 670 ohm tak ?z gôry dzièki
  • 0

#13 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 16.11.2014

Witam, tak jak pisałem parę postów wyżej - 670Ohm to tak samo prawidłowa jak i nieprawidłowa wartość. Jeżeli masz taki sam multimetr jak u wolka na zdjęciu wyżej to prawidłowa.


  • 0

#14 Marcin karakow

Marcin karakow
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:silver sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 16.11.2014

A jaka powinna być oporność z przodu w VI ? mierzyłem lewą i prawą stronę i multimetr nie reagował gdy kręciłem kołem.Gdy sprawdzalem tył to wartosci były takie same(571 jesli dobrze pamiętam)Problem jest w tym ze za szybko włącza sie ABS.Przeczyściłem czujniki jak i "ząbki" na piascie ,check nie wyświetla się, opony nowe.Nie wygląda na to, zeby pierścien abs był pęknięty.Stan układu hamulcowego, łożysko ma wpływ na odczyty abs?


Użytkownik Marcin karakow edytował ten post 22:53, 16.11.2014

  • 0

#15 bob0987

bob0987
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:jersey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:08, 16.11.2014

Witam, tak jak pisałem parę postów wyżej - 670Ohm to tak samo prawidłowa jak i nieprawidłowa wartość. Jeżeli masz taki sam multimetr jak u wolka na zdjęciu wyżej to prawidłowa.


Ale u mnie gdy dziś mierzyłem lewy i prawy tył multimetr wskazał w obu przypadkach 0ohm
A gdy podłáczyłem launcha błàd 18-01 lewy tylny sensor błèdne wskazania

A jaka powinna być oporność z przodu w VI ? mierzyłem lewą i prawą stronę i multimetr nie reagował gdy kręciłem kołem.Gdy sprawdzalem tył to wartosci były takie same(571 jesli dobrze pamiętam)Problem jest w tym ze za szybko włącza sie ABS.Przeczyściłem czujniki jak i "ząbki" na piascie ,check nie wyświetla się, opony nowe.Nie wygląda na to, zeby pierścien abs był pęknięty.Stan układu hamulcowego, łożysko ma wpływ na odczyty abs?


Wièc kolego u mnie w VII gen prawdopodobnie sà inne czujniki abs ponieważ VI gen ma pierścieñ na przegubie a VII gen pierścieñ magnetyczny w łożysku piasty
Wièc robiłem accorda VIgen tydzieñ temu wymieniałem łożyska piasty przôd i przed robotà wszystko było ok po robocie abs nie zgasł
Zaczàłem szukaç przyczyny i mierzàc multimetrem czujniki jeden wskazywał ok 1.5kohm a drugi 0ohm i tu był problem podczas wymiany łożyska przewôd czujnika uległ przerwaniu a najlepsze jest to że na zewnàtrz kabel wyglàdał idealnie wièc myślè że ok 1.5kohm
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq