Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki odczuwane na kierownicy.

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • SkÄ…d:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:12, 27.06.2014

Czesć,

 

Ostatnio miałem niezłą historie...

 

Od jakiegoś czasu zaczałem odczuwać stuki na kole kierownicy.

 

Raz na jakiś czas, przy przejezdzie przez poprzeczne nierównosci... lub czasem przy puszczaniu sprzegła na drugim biegu.

 

Noi zaczÄ…Å‚em eksplorowac temat....

 

Wiadomo jak to na tym forum, wszyscy piszÄ… o problemach z maglownicÄ… :)  wiec praktycznie przyjÄ…Å‚em za fakt, ze uklad jest zuzyty i on generuje pukanie :D

 

Po czym znalazÅ‚em  tez posta, ze ktoÅ› mówiÅ‚ o jakims niefortunnym ustawieniu regulacji kierownicy...

 

Zawsze zapominałem zeby to sprawdzić :)

 

Ostatnio mi sie przypomniało... a ,ze miałem wysunietą kierownice maksymalnie postanowiłem ją troszkę wsunąć spowrotem :)

 

I co okazuje sie , ze stuki ustały póki co :)

 

nieukrywam wielkiego zacieszu, ze to wyelimonowaÅ‚o problem :)   

 

Mam nadzieje, ze komuś tez coś takiego załatwi sprawę :)

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:44, 27.06.2014

Pomaga na jakies 2 tyg. i pozniej znow stuka. U mnie jest to samo z maglem wszystko wporzadku mimo to slychac jakies stukanie podczas ruszania... 


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#3 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • SkÄ…d:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:01, 27.06.2014

Pomaga na jakies 2 tyg. i pozniej znow stuka. U mnie jest to samo z maglem wszystko wporzadku mimo to slychac jakies stukanie podczas ruszania... 

U mnie przy ruszaniu było i jest wporządku...


  • 0

#4 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 11:39, 27.06.2014

To jak masz teraz ustawiona kierownice?


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#5 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • SkÄ…d:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:21, 27.06.2014

To jak masz teraz ustawiona kierownice?

Mam nieznacznie odsuniętą od pozycji maksymalnie schowanej (czyli blizej deski)


  • 0

#6 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 19:21, 27.06.2014

Tak samo mam ustawione, po jakims czasie zaczyna znowu pukac. Poruszam kierownica gora-dol i znow na jakis czas jest spokoj :D 


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#7 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • SkÄ…d:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:03, 28.06.2014

Tak samo mam ustawione, po jakims czasie zaczyna znowu pukac. Poruszam kierownica gora-dol i znow na jakis czas jest spokoj :D

Ja o dziwo jak kupowałem od poprzedniego własciciela furaka to dostałem fakturę na wymiane kolumny kierowniczej, moze to jakaś przypadłość tych roczników HGW.....


  • 0

#8 kadzyn

kadzyn
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • SkÄ…d:Radom
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 02.08.2014

Witam,

 

Niechąc dublować tematu, piszę w tym temacie najbliższym temu co dolega mojej "Hani" rocznik 2001. Mianowicie przy włączonym jak i wyłączonym silniku przy skręcaniu w prawo lub w lewo (gwałtownie) słychać 2 stuki, tapczanu i taki bardziej metaliczny dźwięk niż tapczan :P. Byłem na podnośniku u mechanika, zawieszenie wszystko ok (tak mi się wydaje), a przy poruszaniu całą przednią osią rzeczywiście jest luz (pchając jedno koło porusza się też drugie, kumaci myślę że wiedzą o co chodzi :) ). Usłyszałem wyrok od mechanika "maglownica do regeneracji", i oczywiście patrząc na koszta stwierdzam że do maglownicy dobiorę się ostatecznie.

Moje pytanie teraz, jakie inne podespoły to jeszczeg mogą być, i w jaki sposób je sprawdzić domowym sposobem by wykluczać poszczególne części? Dostęp do podnośnika być może też mógłbym ogarnąć, ale lubie czasem przyjrzeć się sytuacji z własnej perspektywy, nie lubie naciągaczy :).

 

Pozdrawiam


Użytkownik kadzyn edytował ten post 09:41, 02.08.2014

  • 0
Jeszcze Amator :>

#9 tami

tami
  • Nowy
  • 6 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:46, 04.11.2014

Cześć.

U mnie podobne stuki powodowaÅ‚  luz poduszek stabilizatora. DziÅ› wymieniÅ‚em poduszki i jak na razie pomogÅ‚o.

 

Pzdr.


  • 0

#10 ufo321

ufo321
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • SkÄ…d:Zgorzelec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:27, 22.02.2021

Odkopie temat. Mam ten sam problem, przy ruszaniu słyszę stuk, który czuję na kierownicy.

Co to może być? Jak zmiana ustawienia kierownicy pomaga na chwilę to może to wina krzyżaków kolumny kierowniczej? Nie zużywały sie one w Accordach VII generacji dosyć wcześnie?

Użytkownik ufo321 edytował ten post 19:28, 22.02.2021

  • 0

#11 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:01, 03.03.2021

Może być kilka czynników, u mnie była taka rzecz, że cofając do tyłu, słyszałem lekki stuk, czasami ruszając do przodu też to było słychać.
Podłożyłem kawałki dętek rowerowych pod przednie gumy stabilizatora i trochę pomogło na dłuższy czas, ale mimo wszystko za jakiś czas to powróciło, chociaż w mniejszym stopniu.
Teraz jestem po wymianie tych przednich gum stabilizatora oraz dodatkowo wszystkich gum wahaczy przednich i żadnych stuków nie słychać, czy to przy ruszaniu do przodu czy też do tyłu. Swoje już wyjeździły te stare i ich wiek zrobił swoje też.
Latem został wymieniony również płyn w układzie wspomagania na nowy OEM który był od nowości w aucie 16 letnim i był czarny jak smoła przy przebiegu około 280 tys. i po jego wymianie ustały również stuki na kierownicy poruszając nią na postoju w lewą czy też w prawą stronę. Mam też w miarę nowe łączniki stabilizatora i prawdę mówiąc, po tych wszystkich zabiegach auto zaraz będzie miało 300 tys. kilometrów przebiegu, ale nic nie puka i nie stuka na kierownicy i układ kierowniczy też lżej pracuje.
Sworznie wahacza górnego też dobrze byłoby sprawdzić, czy nie mają luzów a które też mogą powodować puknięcie przy rozpoczęciu manewru cofania
Sworzeń zwrotnicy wiadomo, też warto mieć na uwadze, czy nie ma luzu ale zacząć weryfikację warto mimo wszystko od poduszek stabilizatora.

Reasumując, warto jest zacząć sprawdzić stan poduszek-gum przedniego stabilizatora.
Być może też przeguby miałyby coś wspólnego ze słyszalnym puknięciem podczas manewru cofania? Wydaje mi się, że chyba i o tym gdzieś czytałem.

Użytkownik Heromin edytował ten post 09:37, 03.03.2021

  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:24, 03.03.2021

Odkopie temat. Mam ten sam problem, przy ruszaniu słyszę stuk, który czuję na kierownicy.

Co to może być? Jak zmiana ustawienia kierownicy pomaga na chwilę to może to wina krzyżaków kolumny kierowniczej? Nie zużywały sie one w Accordach VII generacji dosyć wcześnie?

KiedyÅ› gdzieÅ› czytaÅ‚em że czasem wÅ‚aÅ›nie coÅ› jest z kolumnÄ… i z reguÅ‚y wystarcza poruszanie regulacjÄ… na wszystkie strony kilka razy.  Powiem że czasem też miaÅ‚em takie dziwne stuki, poruszaÅ‚em, jakiÅ› czas stuknęło czasem i od dÅ‚uższego czasu już nie sÅ‚yszaÅ‚em. Na poczÄ…tek można sprawdzić. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq