Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

jakie tarcze i klocki na przód do 2.4 VII

VII

Najlepsza odpowiedź flashmaniac , 09:51, 13.10.2014

Przejechałem 6tys. km na tarczach ATE + klocki Delphi i jest super ( klocki duuuuuzo bardziej miękkie niż Ebc )
Klocki Ebc są za twarde. Z tylu ciagle mam klocki ebc i ryja tarcze jak szalone. Rant jest duży mimo małego przebiegu.
Co mnie zaskoczyło to to że klocki Delphi hamują lepiej od EBC Green więc potwierdza się teoria że droższe nie znaczy lepsze.
Przypomnę że klocki Delphi kosztują 100zl a Ebc Green 400zł. Ebc sie bardzo zepsuła. Miałem tez ogromne problemy ze sprzęgłem Ebc w motocyklu.

Jak ktoś nie jest zadowolony z ebc i np rowkuja mu sie tarcze niech spróbuje użyć klocków Delphi.
U mnie sie sprawdziły !!! Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
106 odpowiedzi w tym temacie

#1 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:05, 25.06.2014

Hej

 

Macie jakieś sprawdzone tarcze i klocki na przód do Accord 2.4  CL9  ( model VII ) ??

Na starych tarczach i klockach żadnych wibracji przy hamowaniu nie miałem.

Wymagały wymiany więc kupiłem tarcze Zimmermann + klocki EBC Green.

Przez pierwsze parę tysięcy super.....później zaczęły się wibracje oddałem do przetoczenia

i znowu przez parę tysięcy super i teraz znowu się zaczęło.

 

Czy jest ktoś kto ma taki komplet i nie ma z tym problemów ?

Czy trafiłem na jakąś złą partie ?

Klocki są za twarde i wichrują tarcze ?

 

Może ktoś polecić jakiś sprawdzony zestaw ?

Na myśl o tarczach zimmermann robi mi się nie dobrze.

 

 

 

 

 

 

 


  • 0

#2 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:08, 26.06.2014

Poleca tarcze Black Diamond Combi i klocki HPS (może ich nie być do Ciebie) lub EBC.

 


  • 0

Moja Hania:


#3 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:24, 26.06.2014

flashmaniac 

 

Tak jak napisałem w mailu - możemy wymienić na Ate (płacisz za jedną, dostajesz dwie) choć to nie tarcze są liche tylko trzymający prawy zacisk - na Ate też będą problemy... Zdjęcia które nam wysłałeś dokładnie to potwierdzają (wyrowkowana prawa tarcza, idealna tarcza lewa). Dodatkowo wyniki pomiarów bica 0,03mm także potwierdzają to, że przyczyną jest przegrzewający się układ z prawej strony i bicie powodują właśnie rowki w tarczy


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:44, 26.06.2014

flashmaniac 

 

Tak jak napisałem w mailu - możemy wymienić na Ate (płacisz za jedną, dostajesz dwie) choć to nie tarcze są liche tylko trzymający prawy zacisk - na Ate też będą problemy... Zdjęcia które nam wysłałeś dokładnie to potwierdzają (wyrowkowana prawa tarcza, idealna tarcza lewa). Dodatkowo wyniki pomiarów bica 0,03mm także potwierdzają to, że przyczyną jest przegrzewający się układ z prawej strony i bicie powodują właśnie rowki w tarczy

 

to się nazywa podejście do tematu :cwaniak:


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#5 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:29, 26.06.2014

Calzone - spieszę wyprowadzić Cię z błędu :). Dzisiejsze klocki pracują na filmie ciernym który ma swoją temperaturę w której pracuje - po jej przekroczeniu film ten zaczyna się zrywać, oczywiście nie dzieje się to równomiernie tylko punktowo. Po zerwaniu filmu ciernego dochodzi do kontaktu tarcza-klocek (do kótrego nie powinno dojść) i pod wpływem temperatury i obecności węgla w okładzinie ciernej klocka dochodzi do reakcji chemicznych. Zazwyczaj pojawia się na powierzchni tarczy cienka warstwa cementytu (który jest kruchy i bardzo twardy). Z powodu właśnie kruchości cementytu bardzo szybko znika on z powierzchni tarczy a pojawia się w okładzinie ciernej i następnie rowkują tarcze... Dlatego właśnie po przegrzaniu tarczy pojawiają się rowki. Oczywiście jest też jakaś możliwość, że do okładziny dostanie się jakieś zanieczyszczenie jednak jest to mniej spotykana sytuacja

 

Z powodu tego, że klocki pracują aktualnie na filmach ciernych bzdurą jest pisanie o "twardych" i "miękkich" klockach, gdyż aktualnie skuteczność hamowania, zużycie i piszczenie zależy właśnie od jakości filmu wytworzonego przez okładzinę cierną. Np klocki Hawk HPS powinny wg starego nazewnictwa zostać określone jako "twardo-miękkie" gdyż mało pylą, wolno się zużywają (klocki twarde) oraz doskonale hamują i nie piszczą (klocki miękkie)


Użytkownik pawpor edytował ten post 11:31, 26.06.2014

  • -1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#6 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:02, 26.06.2014

Przegrzać hamulce można także podczas łagodnego, długotrwałego hamowania np na autostradzie - wtedy nic nie poczujesz bo zanim się zatrzymasz hamulce ponownie się schłodzą a swąd palonych klocków zostanie rozwiany przez powietrze przy jeździe :)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:15, 26.06.2014

To jest wiedza zabrana z doświadczenia i wykształcenia a nie z poradników pisanych przez marktingowców :) Poniżej opis jaki przygotowaliśmy dla klubu Insignii - tam przegrzewanie hamulców występuje w praktycznie każdym samochodzie (system osuszania hamulców)

http://insignia-club...dobor-t557.html

 

W tych samochodach doskonale widać, że po zmianie na klocki z bardziej wytrzymałym filmem ciernym problem rowkowania tarcz już się nie pojawia :)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#8 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:13, 26.06.2014

Bo jeśli ma to cokolwiek wspólnego z przegrzaniem i jakąś awarią zacisku (tłoczka), to po pierwsze należałoby hamować oszczędniej, a po drugie wymienić czy też regenerować wadliwy zacisk. Choć akurat mój jest sprawny…

 

W Accordach często mechanicznie uszkadza się pompa ABS i prawe koło jest mocniej hamowane (tak jak w przypadku powyżej). Możesz rozwinąć słowo "osczędniej hamować"?  - hamować najlepiej krótko i dynamicznie. Wbrew obiegowej opinii hamulce najbardziej przegrzewają się gdy hamuje się łagodnie i długo...

 

 

 

 

 

A wracając do argumentacji - przyznam, że nie wiem na jakiej jednoznacznej i obiektywnej zasadzie można klasyfikować niektóre informacje jako mało wartościowy marketing, a inne jako pewnik wynikający z wykształcenia i doświadczenia. Można oczywiście założyć, że informacje podawane przez Boscha i Ferodo pochodzą od ludzi bez wykształcenia i bez doświadczenia

 

Przeczytaj proszę jeszcse raz od początku ten wątek - także napisałem, że rowki mogą powstać poprzez zanieczyszczenia i tego nie negowałem tylko stwierdziłem, że w dzisiejszych samochodach częściej ma to związek ze zbyt słabymi klockami i właśnie to stwierdzenie argumentowałem doświadczeniem i własną wiedzą...

 

[quote]The deep grooves are caused by loose abrasive particles between the pads and disc. Foreign debris may enter from outside the brake system (road, dirt, water) or from poorly mixed friction material [quote]

 

Przecież w tym zdaniu jest wszystko to o czym pisałem - poorly mixed friction (czy też można napisać compound) czyli zbyt słabą mieszanką (przegrzewaniem się ) klocków które powodują także powstawanie obcych ciał (wyłuszczonego cementytu) :)


Użytkownik pawpor edytował ten post 14:16, 26.06.2014

  • -1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:16, 26.06.2014

flashmaniac 

 

Tak jak napisałem w mailu - możemy wymienić na Ate (płacisz za jedną, dostajesz dwie) choć to nie tarcze są liche tylko trzymający prawy zacisk - na Ate też będą problemy... Zdjęcia które nam wysłałeś dokładnie to potwierdzają (wyrowkowana prawa tarcza, idealna tarcza lewa). Dodatkowo wyniki pomiarów bica 0,03mm także potwierdzają to, że przyczyną jest przegrzewający się układ z prawej strony i bicie powodują właśnie rowki w tarczy

 

 

To wszystko ma sens co piszesz. Tylko jakoś nie wieże w taki zbieg okoliczności że nagle po wymianie tarcz na Zimmermann uszkadza mi się pompa ABS czy coś innego w układzie hamulcowym.Na starych tarczach nic się nie działo.  Podejrzewam że prawa tarcza trochę mocniej się nagrzewa od samego początku. Poza tym np "Wydobywczy" też miał coś takiego że mocniej mu się nagrzewało koło przy mocnym heblowaniu ale to nie doprowadziło od razu do zwichrowania tarcz.U mnie różnica w nagrzewaniu między prawym i lewym kołem jest naprawdę nie wielka ( mechanicy niektórzy mówili że nie widzą różnicy  i że coś ściemniam )  :) Zdjęcie lewej tarczy którą Ci wysłałem może dobrze wyglądało od zewnątrz ale od wewnątrz po zdjęciu jej były rowki jak na prawej ( szkoda że nie zrobiłem zdjęć )


Poleca tarcze Black Diamond Combi i klocki HPS (może ich nie być do Ciebie) lub EBC.

 

Ile na tych tarczach Black Diamond Combi  przejechałeś tys. km ?

Nie ma śladów klocków na tarczach po ostrym heblowaniu ?

U mnie często widziałem klocek spalony na tarczach przednich przy trochę mocniejszym heblowaniu.

Na poprzednim komplecie tego nie miałem. O coś takiego jak na zdjęciu poniżej mi chodzi:

947215_539667196080060_1603337806_n.jpg


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 16:35, 26.06.2014

  • 0

#10 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:51, 13.10.2014   Najlepsza odpowiedź

Przejechałem 6tys. km na tarczach ATE + klocki Delphi i jest super ( klocki duuuuuzo bardziej miękkie niż Ebc )
Klocki Ebc są za twarde. Z tylu ciagle mam klocki ebc i ryja tarcze jak szalone. Rant jest duży mimo małego przebiegu.
Co mnie zaskoczyło to to że klocki Delphi hamują lepiej od EBC Green więc potwierdza się teoria że droższe nie znaczy lepsze.
Przypomnę że klocki Delphi kosztują 100zl a Ebc Green 400zł. Ebc sie bardzo zepsuła. Miałem tez ogromne problemy ze sprzęgłem Ebc w motocyklu.

Jak ktoś nie jest zadowolony z ebc i np rowkuja mu sie tarcze niech spróbuje użyć klocków Delphi.
U mnie sie sprawdziły !!!

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 09:52, 13.10.2014

  • 0

#11 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:37, 14.10.2014

Hej

 

Macie jakieś sprawdzone tarcze i klocki na przód do Accord 2.4  CL9  ( model VII ) ??

Na starych tarczach i klockach żadnych wibracji przy hamowaniu nie miałem.

Wymagały wymiany więc kupiłem tarcze Zimmermann + klocki EBC Green.

Przez pierwsze parę tysięcy super.....później zaczęły się wibracje oddałem do przetoczenia

i znowu przez parę tysięcy super i teraz znowu się zaczęło.

 

Czy jest ktoś kto ma taki komplet i nie ma z tym problemów ?

Czy trafiłem na jakąś złą partie ?

Klocki są za twarde i wichrują tarcze ?

 

Może ktoś polecić jakiś sprawdzony zestaw ?

Na myśl o tarczach zimmermann robi mi się nie dobrze.

Witam,

Twój przypadek nie jest jedyny. Mam ten sam problem, klocki (EBC Green) i tarcze (Zimmermann Sport) wymieniałem trochę ponad rok temu i aktualnie mam te same objawy, wibracje i mega hałas przy hamowaniu, szczególnie z większej prędkości. Trochę szkoda mi wyrzucać te tarcze bo najtańsze nie były, pewnie spróbuję przetoczenia i może inne klocki.


  • 1

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#12 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:56, 15.10.2014

kdawidk mogę poprosić o zdjęcia na PW i o napisanie jakie tarcze/klocki masz na osi tylnej?


Użytkownik pawpor edytował ten post 06:57, 15.10.2014

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#13 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:25, 16.10.2014

Poszło na PW


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#14 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:18, 16.10.2014

Witam,

Twój przypadek nie jest jedyny. Mam ten sam problem, klocki (EBC Green) i tarcze (Zimmermann Sport) wymieniałem trochę ponad rok temu i aktualnie mam te same objawy, wibracje i mega hałas przy hamowaniu, szczególnie z większej prędkości. Trochę szkoda mi wyrzucać te tarcze bo najtańsze nie były, pewnie spróbuję przetoczenia i może inne klocki.

 

Właśnie zapomniałem napisać o hałasie przy hamowaniu na komplecie Zimmermann + EBC Green. Miałem dokładnie IDENTYCZNIE !

Na początku hałas pojawiał się tylko przy hamowaniu z dużych prędkości. Np jak hamowałem ze 180 km/h to jak się zbliżałem do 100km/h to wycie niesamowite jak by nagle padły wszystkie łożysko w kołach !!!!

Jak już tarcze były na wykończeniu to ja już hamowałem ze 100km/h do zera to już przy około 50km/h już było wycie. Masakra jakaś.

 

@kdawidk zakładaj tarcze ATE + klocki Delphi i będzie pan zadowolony :)

Ja też się mega wkurzyłem jak zapłaciłem za EBC Green + zimmermann 700zł i musiało to wylądować na śmietniku

Co za szmelc !!

 

Dodatkowo napiszę że śmieszy mnie podniecanie się tym EBC Green i tarczami Zimmerman.

Do kogo nie napisałem na forum wiadomość prywatną w sprawie bicia przy hamowaniu to się okazywało że ma

tarcze zimmermann lub klocki EBC Green i  właśnie założył z powrotem tarcze stare bo na zimmermanach ma bicie !!

Tylko pytanie dlaczego nie napisali tego na forum ?? Na pewno nie kupił bym wtedy tego zestawu.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:26, 16.10.2014

  • 0

#15 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:16, 17.10.2014

No to powiem Wam, że rewelacja. My do tej pory otrzymaliśmy 2 uwagi na temat tego zestawu właśnie od Was. Dlatego biorąc pod uwagę ok 60 sprzedanych kompletów EBC Green z Zimmermannem wynik jest rewelacyjny i nie było podowu nie polecania tego zestawu. Wiadomo, czasami komuś klocek nie podpasuje do  stylu jazdy, czasami Green okazuje się jeszcze zbyt słaby.. Dlatego zawsze prosimy o  przekazywanie opinii nt zestawów bo wtedy mamy jakieś rozeznanie w temacie - jeżeli nie mamy odpowiedzi uznajemy, że wszystko jest ok 


  • -1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq