Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Układ chłodzenia H22A7

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 sambo

sambo
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:H22
  • Wersja:Prelude
  • KM:231
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 25.06.2014

Witam,

 

Mam ogromną prośbę do użytkowników posiadających type R ;)

Latam Preludką V i jestem po swapie na H22a7. Wydaje mi się że mam problem z układem chłodzenia..

Kiedy stoję w korku to temperatura niebezpiecznie rośnie.. zainstalowałem zegary  i temperatura pokazuje 100-102 stopnie natomiast na desce rozdzielczej wskaźnik temp jest w porządku. Wentylatory odpalają przy 95 stopniach, i to oba na raz..  Najlepiej jeździć ciągle na klimatyzacji wtedy temperatura nie przekracza 90 stopni..

 

Powiedzcie proszę czy u was też załączają się oba wentylatory? Kiedyś w F20A4 miałem tak że po wyłączeniu silnika jak temp. była wysoka to odpalał się jeden wiatraczek i chodził przez jakiś czas.. teraz tak nie jest może dlatego że w H22a7 nie ma seryjnie czujnika przy górnym wężu jak wchodzi do silnika.

 

Jak to u Was wygląda?


  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:12, 25.06.2014

A masz na pewno sprawny obieg oraz termostat?


  • 0

#3 sambo

sambo
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:H22
  • Wersja:Prelude
  • KM:231
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 25.06.2014

Mam nowy: termostat, węże OBX, chłodnicę i korek Oem


  • 0

#4 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:35, 25.06.2014

z tego co wiem, to zawsze bedą chodzić oba wentylatory z tego wzgledu ze chłodnice masz na całą długość, tak mi sie wydaje :D


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:46, 25.06.2014

Panikujesz, temp. ok.100 st. jest jeszcze w normie i dobrze pokazuje wskaźnik na desce a wentylatory widać zrobili Ci przy swapie żeby pracowały dwa tak jak w Accordzie.

 

W H22A7 wentylatory włączają się dopiero powyżej 92-95 st. (termo-włącznik jest na obudowie termostatu) to w lecie przy ostrej jeździe temperatura może Ci dojść do ok.110 st. ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:38, 26.06.2014

Panikujesz, temp. ok.100 st. jest jeszcze w normie i dobrze pokazuje wskaźnik na desce a wentylatory widać zrobili Ci przy swapie żeby pracowały dwa tak jak w Accordzie.

 

W H22A7 wentylatory włączają się dopiero powyżej 92-95 st. (termo-włącznik jest na obudowie termostatu) to w lecie przy ostrej jeździe temperatura może Ci dojść do ok.110 st. ...

 

Pejot o jakiej temperaturze mówisz? Skąd zczytywana?

Ja mam taką dziwną sytuację, że wskazówka na zegarach idzie niebezpiecznie w górę (ponad połowa do 3/4 max) przy szybkiej jeździe lub na postoju po dłuższej jeździe. Wentylatory się włączają jak temp. wynosi ok. 96 stopni patrząc na Engine Coolant Temperature z ELMa. Generalnie do 100st ta temperatura mi nigdy nie doszła.

 

Stąd zastanawiam mnie to zdanie "100 st. jest jeszcze w normie i dobrze pokazuje wskaźnik na desce". Skąd jest brana temperatura na obd w 6gen.? Z czujnika ECT pod aparatem zapłonowym? Jeśli tak to przecież on jest bardzo blisko tego czujnika jednopinowego na deskę. Jeśli 100 st jest ok i wskaźnij jest w normie to co oznacza np. połowa skali albo czerwone pole?

 

Jestem jeszcze przed wymianą czujnika 1pin, może po prostu mi szwankuje.


Użytkownik Radio edytował ten post 12:39, 26.06.2014

  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:47, 26.06.2014

na 101% ten czujnik masz skopany...


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:35, 26.06.2014


Stąd zastanawiam mnie to zdanie "100 st. jest jeszcze w normie i dobrze pokazuje wskaźnik na desce". Skąd jest brana temperatura na obd w 6gen.? Z czujnika ECT pod aparatem zapłonowym? Jeśli tak to przecież on jest bardzo blisko tego czujnika jednopinowego na deskę. Jeśli 100 st jest ok i wskaźnij jest w normie to co oznacza np. połowa skali albo czerwone pole?

 

Jestem jeszcze przed wymianą czujnika 1pin, może po prostu mi szwankuje.

 

Czujniki dla zegarów często padają (jedno-pinowy poniżej aparatu) i pokazują, że silnik się grzeje podczas gdy wszystko jest OK (ELM podaje temperaturę z czujnika dla ECU, też jest obok pod aparatem ale ma większą wtyczkę).

 

Połowa skali na desce to jest w granicach gdzieś 90-110 stopni a przy temperaturze powyżej wskazówka idzie już na czerwone pole ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 sambo

sambo
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:H22
  • Wersja:Prelude
  • KM:231
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 27.06.2014

Dzięki za odpowiedź. :)

A czy w ATR załączają się wiatraki mimo wyłączonego silnika jak temp. jest wysoka?


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:39, 28.06.2014

Nie, jak wyłączysz zapłon to odcina zasilanie.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:33, 29.06.2014

Czujniki dla zegarów często padają (jedno-pinowy poniżej aparatu) i pokazują, że silnik się grzeje podczas gdy wszystko jest OK (ELM podaje temperaturę z czujnika dla ECU, też jest obok pod aparatem ale ma większą wtyczkę).

 

Połowa skali na desce to jest w granicach gdzieś 90-110 stopni a przy temperaturze powyżej wskazówka idzie już na czerwone pole ...

 

Może komuś się przyda:

Wymieniłem wczoraj ten czujnik na używkę od kolegi z forum. Ciekawe czy ja miałem nieorginalny czy taki dostałem bo był na klucz 12 (mój na 13) co uniemożliwiło mi wkręcenie go do końca z powodu braku odpowiednich nasadek... Na razie nic nie cieknie  ;)

 

Tak czy inaczej - Wołek miał rację. Wskazówka trzyma się 3 kreski poniżej połowy od temperatury (OBD) ok. 80 stopni. Przy włączeniu wentylatorów (96) też jest w tym miejscu. Z tego co widziałem trochę za nisko bo zmierzyłem rezystancję na ciepłym silniku i jest 60 ohmów, a powinno być pomiędzy 30 a 46. Chyba jednak nie chce mi się szukać kolejnego żeby w końcu działał jak trzeba i była ta jedna kreseczka wyżej. Tak jak pisał Pejot - kapryśne widocznie są ;)

 

Załączony plik  ect_resistance.png   23,63 KB   12 Ilość pobrań


  • 0

#12 sambo

sambo
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:H22
  • Wersja:Prelude
  • KM:231
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 05.07.2014

Dziś miałem mały problem.. Trochę pomeczylem moja h-serie.. Temperatura oleju 109 stopni a temperatura wody podczas jazdy 90.. Zatrzymałam sie na światłach i temperatura wody w gore.. 108 stopni na autogauge a na blacie 3/4 wiec wysoko.. Odrazu podnosze maskę a tam spokój.. Węże ciepłe ale nie spuchniete żadnych wyciekłow, w zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodny..stałem na poboczu tak. 10 min i temperatura nie spadała.. Zrobiłem 100 metrów z mała prędkością i temperatura na blacie w normie.. Zatrzymałam sie zgasilem auto, lekko odkrecilem korek chłodnicy i coś sie przelewało do zbiorniczka wyrównawczego.. Płyn ale bardziej powietrze.. Powtórzyłbym ta czynność 2 razy i narazie jest w porządku.. Temperatura w korku i napostoju w normie a na autogauge 100 stopni.. Wszystkie węże są ciepłe podatnym termostat jest nowy tak jak pompa wody i chłodnica.. Może to uszczelka?
Wcześniej odpowietrzalem układ.
  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:38, 07.07.2014

Spróbuj jeszcze do kompletu wymienić korek chłodnicy bo na gorącym silniku zaworek powinien przelewać trochę płynu do zbiorniczka wyrównawczego a po ostudzeniu zaciągać z powrotem.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 sambo

sambo
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:H22
  • Wersja:Prelude
  • KM:231
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 07.07.2014

Korki do chłodnicy mam 2 :D i to nowe :P  Jeden Skunk2 1.3 bara , a teraz założyłem nowy Oryginalny kupiony w ASO..

Powiem Ci że odkąd odkręciłem kilku krotnie korek na rozgrzanym motorze to problemy jakby ustały.. może jednak był zapowietrzony.. Nawet temperatura oleju mi szybko spada po upalaniu co wcześniej było problematyczne i na postoju utrzymywało mi się prawie 110 stopni


  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:03, 07.07.2014

1.3 bara to jest za dużo, lepiej dolej płynu do pełna bezpośrednio do chłodnicy i załóż oem korek 1.1 ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq