Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Klima się nie załącza, dziwnie pracuje// Przekaźniki klimy// Czujnik ciśnienia klimatyzacji "zamienniki"

VII klima problem z klima elektryka klimy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
479 odpowiedzi w tym temacie

#256 B0czek

B0czek
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 24.06.2017

Dzień dobry. Accord CL7, 2005, 2.0 (przedlift).

Trzy tygodnie temu sprawdzałem klimatyzację i uzupełniałem czynnik. Okazało się, że padł zawór wysokiego ciśnienia. WYmieniony, układ przeglądnięty - żadnych wycieków serwisant nie stwierdził (Gostklim - Lublin, dobre opinie).

Wydawało mi się, jakby czasem (może raz czy dwa) pojawił się jakby odgłos świergotu, ale nie potrafiłem tego powiązać z klimą (jak kompresor wyłączony to ten odgłos też był). Problem pojawił się w trasie - klima ogólnie działała, ale na autostradzie gdy wyprzydzałem ~160km klima działać przestała nagle. Nie załącza się.

 

SPrawdziłem Auto+Off po zapłonie - nie ma błędu (?) albo nie wykonuje testu. POsiadam jakiś zestaw głośnomówiący Nokii, który powoduje że po ok, pół minucie jak nie złapie sygnału z Bluetooth to wyłącza i załącza całe radio. Ale niezależeni od momentu włączenia, obecności urządzenia bluetooth - nie wchodzi w ten tryb.

Dodatkowo wykonałem Auto+Dual+uruchomienie silnika, ale temperatury są takie, że klima nie działa. Nie mam odczytu z 10, czujnik ciśnienia - przy czym w benzynach go chyba nie ma?

 

Nacisnąłem na chwilkę zawór L - syknęło - czyli nie jest pusto w układzie.

 

Natomiast zauważyłem, że środek na kole kompresora nie kręci się (to w ramce):

 

https://goo.gl/photo...kvyQfhFPnNXxuu9

 

Wentylator klimy na chłodnicy załącza się po włączeniu.

 

Mam ograniczoną wiedzę i jestem za granicą - udając się do warsztatu tutaj chciałbym móc coś konkretnego wskazać żeby mnie nie nacięli. Rozważam też powrót bez klimy - daje radę, ale słabo jest.

 

Czy ktoś coś może doradzić co mógłbym sam jeszcze sprawdzić?


Użytkownik B0czek edytował ten post 08:38, 24.06.2017

  • 0

#257 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:11, 24.06.2017

Hej :)
Za włączanie sprężarki (czyli 'kręcenie się tego środka') odpowiada sprzęgło i ono prawdopodobnie się uszkodziło (być może cewka)...
Inna przyczyna może być taka, że prąd nie dociera do sprężarki - i tutaj może być kilka przyczyn.
Do sprężarki dochodzi taki kabelek - sprawdź, czy jeśli podasz tam napięcie (np. z akumulatora - potrzebny dodatkowy kabelek), to klima zacznie działać.
Jeśli nie to albo cewka, albo wyłącznik termiczny sprężarki (zobacz wpis w tym wątku #entry570049).

Pozdrawiam
Tomek


  • 0

#258 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:51, 24.06.2017

sprawdź przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską. nie pamiętam który to ale to jakiś środkowy w tym głównym rzędzie. Wyjmij go i zrób zworę na stykach (to te 2 szersze piny). Te przekaźniki lubią padać mimo, że słychać, że się załączają to nie dają zamknięcia obwodu.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#259 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:05, 24.06.2017

wszystko jest stronę wcześniej :)

 

Z resztą nic zwierać nie trzeba, można zamienić miejscami bo są dwa takie same i będzie wszystko jasne.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#260 B0czek

B0czek
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 24.06.2017

Dzięki za odpowiedzi - wiem trochę więcej, dopiero teraz mam chwilkę czasu przeczytać i będę dalej próbował sprawdzać.

 

1. Kabelek do sprężarki - czy to to?:

https://goo.gl/photo...PznPqLw7Lr7VMs8

I teraz chcę się upewnić, że rozumiem: biorę kabelek, podłączam do plusa na akumulatorze i drugi koniec podykam do miejsca, w którym kabel jest podłączony do sprężarki? Ale ten przewód od sprężarki jakiś grubszy jest. Mam to zrobić na pracującym silniku, jeżeli dobrze rozumiem - co ma się dziać? Znaczy ma teoretycznie sprężarka zaskoczyć pomimo ewentualnie uszkodzonego sprzęgiełka?

 

2. Co do przekaźnika. 

w manualu mam bezpiecznik 40A - pozycja nr 15, ale to nie przekaźnik...  Przekaźniki to pewnie te elementy, które opisałem cyframi tu:

https://goo.gl/photo...Hd1ojZPdGtjWrt9

Nr 2 i 4 mają symbole śnieżynki. Który z którym mam spróbować zamienić ? Rozumiem że zamiania tylko dla potrzeb sprawdzenia, tak? (EDiT: Już wiem - nr 2 - sprawdzę)


Użytkownik B0czek edytował ten post 21:32, 24.06.2017

  • 0

#261 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:02, 24.06.2017

Hej :)
Do sprężarki idzie tylko jeden kabelek i kończy się on 'łączówką' gdzieś na obudowie wiatraków. Rozpinasz wtyczkę i podłączasz plus bezpośrednio z akumulatora na ten styk w złączu, który idzie do sprężarki. Oczywiście robisz to na włączonym silniku. Po co ten test? Podłączając sprężarkę w ten sposób pomijasz zupełnie wszystkie elementy sterujące/zabezpieczenia. Jeśli problem jest po stronie sprężarki, czy jego sprzęgła nic się nie zadzieje - jeśli sprężarka ruszy (to wewnętrzne kółko zacznie się kręcić) wówczas wiadomo, że problem jest po stronie układu sterującego (uszkodzony bezpiecznik/przekaźnik/czujnik ciśnienia), lub z nim wszystko ok, ale za mało czynnika (wówczas czujnik ciśnienia nie pozwoli włączyć sprężarki). Wtedy pozostaje, za radą Kolegów sprawdzenie przekaźnika, poprzez jego zamianę z sąsiadem.

Pozdrawiam
Tomek

P.S. podłącz tylko na chwilę tą sprężarkę bezpośtednio...


wysłane z fona
Wtyczka (a raczej gmiazdo), o którym pisałem znajduje się na końcu części nr 4 na schemacie http://japancars.ru/...&nplblk=B__5700

wysłane z fona
  • 0

#262 B0czek

B0czek
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 27.06.2017

Dziękuję za informacje.

Wczoraj spróbowałem spiąć na krótko - kompresor nie ruszył. Dziś podjechałem jeszcze do tutejszego zakładu i sprawdzili czy jest czynnik. Czynnik jest, wg tutejszego mechanika to na 90% kompresor.

 

Tutaj (Chorwacja) koszt nowego kompresora to wstępnie - 400-500eur. Mogą też założyć używany, ale szukanie używanego na miejscu odpada (w poprzednim samochodzie dopiero trzeci używany okazał się działający). Jest jeszcze opcja kupić w Polsce i ściągnąć tutaj.

 

A gdybym rozważał zakup nowego - czym się kierować, widzę że są różne średnice koła pasowego - to ma znaczenie?

 

Jeszcze mogą zdiagnozować za 20-25eur czy to aby na pewno kompresor. A czy sprzęgła kompresora same w sobie są wymienne?


  • 0

#263 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:14, 27.06.2017

Cena trochę chora, bo po regeneracji w DE to 185 euro.

http://www.ebay.de/i...RoAAOSwONBZCul5

 

Brałem już od tego gościa parę alternatorów i działają elegancko. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#264 LUKASZ WWO

LUKASZ WWO
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:bolszewo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 06.07.2017

wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji . klima sprawna :)

 

 

nie wiem dlaczego ale według ESM na zewnętrznych pinach wtyku czujnika ciśnienia powinno być 5v . u mnie na jednym było 5v a z drugiej 0 . na środku jak podłączyłem miernik, klima załączała. 

pozdrawiam


  • 0

#265 B0czek

B0czek
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 11.07.2017

Witam, 

 

Wstępnie winowajcą jest termik na sprężarce, ale dokładnie będę wiedział za tydzień.

 

Ale nurtuje mnie inna sprawa - w trybie wyświetlania sygnałów wejściowych na czujniku 9 "Temperatura powietrza nawiewanego (TAO)" mam wartość b2. według tabeli b2 to zakres b0...b9 czyli... -12C? Coś tu nie gra czy czegoś nie rozumiem?
Nadal tryb samodiagnostyki nie uruchamia się.


  • 0

#266 Raf_al

Raf_al
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 12.07.2017

Dołączam do grona osób borykających się z problemem z klimatyzacją. 

 

1. Zakupiłem samochód z niestprawną klimatyzacją.

2. Pierwszą rzeczą było uzupełnienie czynnika - faktycznie okazało się, że było tylko jakies 50% czynnika w układzie.

3. Klimatyzacja po uzupełnieniu nie ruszyła

4. Zdrapałem trochę izolacji z kabla "+" prowadzącego do kompresora i podałem napiecie, kompresor odpalił.

5. Spradziłem przekaźniki, jeden z przekaźników okazał się winny.

6. Wymieniłem przekaźnik

 

RADOŚĆ TRWAŁA BARDZO KRÓTKO! 

Pierwsza trasa, po 100km klimatyzacja przestała działać...

 

Sprawdziłem jeszcze raz wszystko - nowy przekaźnik spalony, kompresor po podaniu napięcia nie startuje.

 

Macie jakąś radę od czego zacząć? Obawiam się, że to kompresor...


Użytkownik Raf_al edytował ten post 14:28, 12.07.2017

  • 0

#267 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:07, 12.07.2017

Skoro kompresor nie startuje, to albo cewka sprzęgła, albo termik na obudowie sprężarki...
  • 0

#268 Raf_al

Raf_al
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 12.07.2017

Skoro kompresor nie startuje, to albo cewka sprzęgła, albo termik na obudowie sprężarki...

 

Dzięki. Zastanawia mnie tylko, że kompresor padł zaraz po wymianie tego przekaźnika. 

Pracował dosłownie przez 100km jazdy, wiatrak działał. 

Przekaźnik padł i kompresor.

 

Rozumiem, że musze wyciągnać cały kompresor w celu sprawdzenia cewki sprzegła i termika na obudowie?


  • 0

#269 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:45, 13.07.2017

Jak podasz napiecie bezposrednio na cewke to wyeliminujesz z obwodu wadliwy termik. Jezeli sprężarka dalej nie bedzie wstawac sprobuj chwycic reka za sprzeglo i je obrocic. Duzy opor lub niemozliwosc obrocenia walem sprezarki bedzie wskazywal na jej zatarcie. W przeciwnym wypadku winna bedzie cewka. 


  • 0

#270 Guest_skwara27_*

Guest_skwara27_*
  • Guests

Napisano 08:40, 19.07.2017

witam 

u mnie pojawił się problem z kompresorem 

klima nabita i dalej nic, napięcie na przewodzie do klimy jest, podpinając ją na ostro nie słychać żadnego dźwięku wygląda  jak by cewka była walnięta, zresztą  sprawdzając miernikiem nie ma  " przejścia"

cewka do wymiany tylko mam problem bo nie wiem jaka jest dokładnie, mam spisane symbole z kompresora

HS-110R

KEIHIN

HFC-134a

SP-10

może ktoś przerabiał ten temat i podpowie jakie są wymiary 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klima, problem z klima, elektryka klimy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq