Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozmiar opony a polskie drogi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:KSU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 19.11.2009

Rozmiar 235/35R17 to wogole masakra - 2 cm mniej średnicy niż moje 215/45R17 a ja mam teraz 2 fele przednie do prostowania. Z tego co się orientowałem to najbardziej optymalne byłyby właśnie 215/50R17 - minus ze to nie jest popularny rozmiar i cena dobrej oponki to od 600 zl sztuka w gore. Rozmiar 225/45R17 to 1 cm mniej średnicy ale i cena mniejsza bo od 400 zl w gore ... Jest jeszcze 235/45R17 ale to już są bardzo szerokie kapcie - choć może są tak szerokie ze koleiny im nie straszne ;-) :mrgreen: .
Mamy cala zimę na przemyślenie sprawy - ja się skłaniam do 225/45R17. Model to chyba Bridgestone re50a czyli klasyka. Prawda jest taka ze jakich byś nie miał opon jak masz pecha takiego jak ja to i tak skrzywisz ... (swoje felgi skrzywiłem w tym samym miejscu w odstępie 2 miechów. Znam to miejsce i mimo to wpadam w te dziury. Na dodatek jeżdżę tamta trasa może 3 razy w roku ....)
Jak sobie przypomnę to mnie wścieklizna ogarnia. Nie chciałbym spotkać jakiegoś urzędasa z zarządu dróg Wojewódzkich w Katowicach bo byłyby rękoczyny ;-).

Może piszmy w tym wątku jakie rozmiary opon letnich mamy i jak się sprawują czyli czy dają rade i felgi są całe i zdrowe ...

Moje 215/45R17 to porażka - co sezon prostowanie przednich ....

Pozdrawiam,
Jaro.
  • 0

#17 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:58, 19.11.2009

Jak ktoś jeździ sporo po naszych "autostradach", to podziwiam ludzi którzy inwestują w felgi 17" w 6 gen accorda. Jak kupiłem auto miałem 215/40/17 i sprzedałem bo szkoda zawieszenia i felg. Aktualnie jeżdżę na felgach 15" z oponami 195/60/15 w lato i standardowe 185/65/15 w zimie. To są polskie realia, tutaj drogi nie są jak z filmów. Chyba że ktoś ma auto na pokaz, albo nie przeszkadza mu co sezonowe prostowanie felg itp. to dla mnie może włożyć nawet i większe niż 18" :-)
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#18 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:KSU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 20.11.2009

No nie przesadzajmy :-) I co tu ma generacja do rzeczy ?? :-) Można na 17 calowych felgach jeździć tylko trzeba w miarę wysokie opony dobrać - twoje 215/40 17 to ponad 2 centymetry mniej średnicy niż moje 215/45 (a moje to dla mnie stanowczo za niskie) czyli 1 cm mniej wysokości opony - to bardzo dużo - nie dziwie się ze je wywaliłeś bo to jakbyś na samych felgach jechał ;-)

W większości przypadków nie jest tez tak tragicznie z drogami - ale mając pecha trafi się jakąś zapomniana przez drogowców i trzeba uważać. A gwarantuję Ci ze jakbyś wjechał w tą dziurę co ja to tez byś skrzywił swoje obecne 15" felgi ....

Samochód kupiłem z tymi oponami na lato i niestety są za niskie - wiec wymienię na wyższy profil i powinno być dobrze. Tu chodzi tez o kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem. No i wyglądem :mrgreen: . A mając na zimę standardowy rozmiar 195/65R15 wiem ze komfort większy za to gorzej się prowadzi - na zakrętach oraz autostradzie to zwłaszcza czuć - samochód jest wrażliwy na podmuchy wiatru bo opony to balony przy takim profilu ... A to strasznie irytujące jest ja zapierdzielasz 180 km/h ....

Pozdrawiam,
Jaro.
  • 0

#19 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 20.11.2009

No nie przesadzajmy :-) I co tu ma generacja do rzeczy ?? :-) Można na 17 calowych felgach jeździć tylko trzeba w miarę wysokie opony dobrać - twoje 215/40 17 to ponad 2 centymetry mniej średnicy niż moje 215/45 (a moje to dla mnie stanowczo za niskie) czyli 1 cm mniej wysokości opony - to bardzo dużo - nie dziwie się ze je wywaliłeś bo to jakbyś na samych felgach jechał ;-)

W większości przypadków nie jest tez tak tragicznie z drogami - ale mając pecha trafi się jakąś zapomniana przez drogowców i trzeba uważać. A gwarantuję Ci ze jakbyś wjechał w tą dziurę co ja to tez byś skrzywił swoje obecne 15" felgi ....

Samochód kupiłem z tymi oponami na lato i niestety są za niskie - wiec wymienię na wyższy profil i powinno być dobrze. Tu chodzi tez o kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem. No i wyglądem :mrgreen: . A mając na zimę standardowy rozmiar 195/65R15 wiem ze komfort większy za to gorzej się prowadzi - na zakrętach oraz autostradzie to zwłaszcza czuć - samochód jest wrażliwy na podmuchy wiatru bo opony to balony przy takim profilu ... A to strasznie irytujące jest ja zapierdzielasz 180 km/h ....

Pozdrawiam,
Jaro.


1. Mi sie zdawało że standardowy rozmiar to 185/65/15 a nie 195/60/15.

2. Uwierz że inaczej sie jeździ z szeroką oponą na 17" feldze w Acco 6 a 7 gen. Każdy Ci to powie kto miał porównanie. Accord 7 gen duuużo lepiej sobie z tym radzi niż 6 gen. W przypadku accorda jest to przeskoczenie o 2 rozmiary felg w stosunku do orginalnych ( nie licząc ATR-a).

3. Pochodzę z Olsztyna, my tu nie mamy autostrad :-) tu nie ma jak poczuć podmuchów wiatru przy 180 km/h.

4. Myślę że jak sie obniży zawieszenie to tragedii nie ma na oponie 195/60/15 jeśli chodzi o wygląd.

5 Czy Cię nosi na wietrze to też zależy dużo od felgi. Letnie mam 7 " szerokie od 6,5" standardowych, wypchnąłem felgi na zewnątrz bo kupiłem z duuużo mniejszym ET w porównaniu do hondowskich 5 ramiennych zakręcanych (które mam jako zimowe) i powiem szczerze że w zakrętach jest bardzo duża różnica bo dupa nie ucieka. Podejrzewam że jak byś miał felgę 17" z ET 65 też by Cie na wietrze rzucało.

6. Doszedłem do wniosku że lepiej wypchnąć felgi 15" na zewnątrz, niż jeździć na 17" niezależnie z jaką oponą. Komfort jazdy jest nie porównywalny( dziur tak nie czuć, w koleinach nie walczę z autem, a przyczepność jest nie wiele gorsza. Oryginalne 15" felgi od Accorda 6 gen są przeciętne przez ET. Troszkę za bardzo chowają się do środka nadkola. Przy doborze odpowiednich felg 15" można naprawdę poczuć różnicę.
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#20 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:KSU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 20.11.2009

Ja mam opony standardowe 195/65R15 (3 litrowe V6 ma 16 calowe w standardzie) - to jest 6 generacja owszem ale amerykańska (co ciekawe często nazywana tam 7 - czort wie czemu) coupe :-) wiec to jest troszkę inny samochód niż europejska 6 gen ;-). I uwierz ze radzi sobie super na 17" felgach - samochód jak przylepiony do drogi (co ciekawe tez mam mniejsze ET bo kola mam o wiele bardziej na zewnątrz - prawie równo z nadkolem - niż przy oryginalnych 15 calach na zimę) ... minus to mój za niski profil przy tej szerokości opony i dlatego chce zmienić na wyższy. Po drugie, zostając przy letnich oponach twoje 195/60R15 są o 2 cm mniejsze od mojego nominalnego rozmiaru - myślę ze inaczej by Ci się jeździło na profilu 65 czyli wg. mnie gorzej ...
Nie przeczę że w jeździe na 17" jest element ryzyka - na szczęście w mojej okolicy coraz więcej dróg wyremontowanych więc ono ciągle spada ;-)

Pozdrawiam,
Jaro.
  • 0

#21 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:02, 20.11.2009

Byczek ty miales mikroprofil dlatego masz takie zle doswiadczenia z 17. I tylko dlatego wg mnie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#22 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:38, 20.11.2009

Byczek ty miales mikroprofil dlatego masz takie zle doswiadczenia z 17. I tylko dlatego wg mnie.


Mikołaj jechałeś 6 gen na 17" ?? :-) Ja jechałem już 7 gen na 17" :-)
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#23 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:40, 20.11.2009

Nie jechalem, ale np taki seth tez uwazal, ze to masakra. Przejechal sie i z jego relacji wynika, ze nie ma dramatu wcale. Na tym sie opieram.
A to ze miales bardzo maly profil, to jest fakt.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#24 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:42, 20.11.2009

Przejechal sie i z jego relacji wynika, ze nie ma dramatu wcale


Różnica jest minimalna i bardziej wynikała z większej szerokości niż z samej wielkości felgi.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#25 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:53, 20.11.2009

Może to fakt że miałem 17" z bardzo niskim profilem, ale nadal uważam że przeskoczenie w samochodzie o 2 rozmiary felg to sporo. Kuzyn ma Colta 99 rok. Wsadził tam na lato 15" koła z opona odpowiednią by koło średnicą odpowiadało standardowym 13" i wiem że jest spora różnica w komforcie.

Może inaczej, ja nie twierdze że 17" są złe. Ale zwiększanie felg o 2 rozmiary w stosunku do standardowych, trochę nie pasuje na polskie realia.

Ja jeżdżę na 15" felgach bo u mnie wchodzi w grę jeżdżenie po krawężnikach, nie wyobrażam sobie tego na 17" u siebie w mieście.
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#26 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:56, 20.11.2009

a ja spytam sie jeszcze tak:
- standardowe kolo w acco VI(europa) to 195/60/15 czyli ok 615mm srednicy
- 205/50/17 wychodzi ok 636mm srednicy
-215/50/17 wychodzi juz blisko 643mm srednicy
- 205/55/16 wychodzi tez okolo 636mm
wiem ze standardowe kolo w nadkolu wyglada dziwnie bo jest ono zbyt male, ale jak w stosunku do konstrukcji auta bedzie sie mial fakt ze zwiekszymy srednice kolo o blisko 2/3cm? i nie pytam o przeklamania licznika, utrudniona jazde w koleinach bo to norma ale raczej o aspekty techniczne jak obcierania( dobre ET zalatwi sprawe felgi na jakie poluja maja ET 40, wystarczy?) i jak bedzie wygladac kwestia skretnych kol przednich? mozna wogole zalozyc tak duze kola?

- i jescze jedno moglbym prosic o wklejenie w temacie fotki przedstawiajacej accorda VI od tylu z kapciem 205 i 215? chciabym zobaczyc jak duza jest roznica
  • 0

#27 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:KSU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:57, 20.11.2009

Ja jeżdżę na 15" felgach bo u mnie wchodzi w grę jeżdżenie po krawężnikach, nie wyobrażam sobie tego na 17" u siebie w mieście.


I z tym się zgodzę - bałbym się na wysoki krawężnik wjechać 17" kolami ... A co do reszty - myślę ze przeskok o 2 rozmiary to nie jest jeszcze tragedia - 18" to już może być przesada - ale to tez zależy od profilu opony. Choć fakt że komfort będzie trochę gorszy - no ale jedni wolą bardziej pomidorową i inni żurek ;-) I kwestia estetyczna tez gra rolę - mam takie duże nadkola ze aż szkoda tam te 15 wsadzać bo to trochę śmiesznie wygląda przynajmniej dla mnie :-) Dlatego zawsze czekam niecierpliwie na wiosnę a właściwie na koniec łatania dziur po zimie :mrgreen:

Pozdrawiam,
Jaro
  • 0

#28 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:30, 20.11.2009

Faktycznie, sprawdziłem w książce i jest 195/60/15 w standardzie. Czyli moje następne opony będą 205/55/15 :-) Tylko droższe są.
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#29 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:58, 20.11.2009

a ja spytam sie jeszcze tak:
- standardowe kolo w acco VI(europa) to 195/60/15 czyli ok 615mm srednicy
- 205/50/17 wychodzi ok 636mm srednicy
-215/50/17 wychodzi juz blisko 643mm srednicy
- 205/55/16 wychodzi tez okolo 636mm
wiem ze standardowe kolo w nadkolu wyglada dziwnie bo jest ono zbyt male, ale jak w stosunku do konstrukcji auta bedzie sie mial fakt ze zwiekszymy srednice kolo o blisko 2/3cm? i nie pytam o przeklamania licznika, utrudniona jazde w koleinach bo to norma ale raczej o aspekty techniczne jak obcierania( dobre ET zalatwi sprawe felgi na jakie poluja maja ET 40, wystarczy?) i jak bedzie wygladac kwestia skretnych kol przednich? mozna wogole zalozyc tak duze kola?

- i jescze jedno moglbym prosic o wklejenie w temacie fotki przedstawiajacej accorda VI od tylu z kapciem 205 i 215? chciabym zobaczyc jak duza jest roznica


moje letnie koła to 215/45/17 felgi 7,5" i ET 40 nic nie obciera, nic nie utrudnia skrętu.
  • 0

#30 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
  • Skąd:Police
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:02, 20.11.2009

Dziwna debata :-/

Jeśli chodzi o mnie to przejeździłem cały sezon letni na oponkach 215/45 R17.
Przed wymianą na koła zimowe felgi zostały sprawdzone - wynik to: wszystko proste !!

Moim zdaniem trochę zależy to też od tego kto, jak i gdzie jeździ ;-)

Ja ogólnie jestem zadowolony - chociaż małe obawy na początku były z wyborem :mrgreen:
  • 0
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq