XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Rozmiar opony a polskie drogi
#1
Napisano 13:38, 15.09.2009
Jako ze po raz kolejny skrzywilem felge stwierdzilem ze na nowy sezon letni kupuje nowe opony. No i teraz dylematy. Obecnie jezdze latem na 215/45R17 - i niestety nie sa to opony na nasze drogi po zeszlej zimie przy wywazaniu kol na lato wylazlo ze wszystkie 4 felgi sa krzywe - nie bylo to jakies tragiczne ale felgi trzeba bylo prostowac. i teraz znowu mam krzywa jedna felge - wylazlo mi to na autostradzie ...
Pytanie czy kupno 225/45R17 cos zmieni Sa te opony nieco wyzsze ale czy wystarczajaco Mozna sie szarpnac na 215/50R17 ale one sa niestety drozsze o wiele juz - roznica w cenie kompletu to prawie 600 zl ...
Na marginesie ilekroc o tym pomysle to mam ochote komus przywalic ... 20 lat i drogi jak w bangladeszu. Nie chce uzywac ostrzejszych slow ale same sie cisna na usta ... Ja rozumiem ze drogi wojewodzkie to inna kategoria, koleiny zniose ale zeby w srodku lata dziury tam byly Nosz ku..... a i krajowki niektore to tez czarna rozpacz ....
Wiem ze mozna zalozyc standardowe balony 195/65R15 ale to sa naprawde ballooooony ...
Sam juz nie wiem co robic. Podzielcie sie doswiadczeniami - ile razy prostowaliscie felgi i na jakich oponkach ...
Pozdrawiam,
Jaro.
#2
Napisano 14:30, 15.09.2009
Ja jeżdżę na osiemnastce prawie cały czas we Francji i nie było nigdy problemu,można jeździć z 'zamkniętymi oczami', w te wakacje byłem w Wawie i po paru dniach zaliczyłem mocno zapadniętą studzienkę pomiędzy dwoma pasami ruchu przy ok 70 km/h no i felga do prostowania :-/ na szczęście opona cała.Na takim kole na naszych ulicach trzeba być czujnym jak Tommy Lee Jones w Ściganym a moja czujność chyba się rozleniwiła.Podzielcie sie doswiadczeniami - ile razy prostowaliscie felgi i na jakich oponkach ...
#3
Napisano 14:43, 15.09.2009
Pytanie czy kupno 225/45R17 cos zmieni Sa te opony nieco wyzsze ale czy wystarczajaco Mozna sie szarpnac na 215/50R17 ale one sa niestety drozsze o wiele juz - roznica w cenie kompletu to prawie 600 zl ...
Nic Ci to nie zmieni. Z kolei 215/50/17 nie są popularnym rozmiarem, stąd ta cena.
Jak nie chcesz jeździć na balonach 195/65/15, to może przerzuć się na 16".
Zawsze będzie to jakiś kompromis pomiędzy wyglądem, a komfortem.
#4
Napisano 21:20, 15.09.2009
#5
Napisano 05:48, 16.09.2009
Raz w życiu tylko załatwiłem felgę, ale to była dziura około 0,5m x 0,5m i około 10 cm głębokości przykryta wodą/ kałuża po deszczu/ - na prostowanie nie było szans - złom.
Teraz staram się unikać wszelkich kałuż zwłaszcza w nieznanym terenie.
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 07:29, 16.09.2009
#7
Napisano 07:58, 16.09.2009
stwierdziłem później, że szkoda mi nerwów, obecnie Civic jeździ na 195/50 R15 od 2 lat i ani razy nie prostowałem felg, nie wspominając o tym, że to oryginały RIAL a na to też trzeba brać poprawkę, że nie każda fela ma dużą wytrzymałość
Auto wygląda ładnie, jeździ się komfortowo, trzyma się na zakrętach i nie ma "balonów" dlatego powiedziałem nauczony doświadczeniem, że jeśli zmienię w Accordzie fele to max na 16 calowe.
Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂
#8
Napisano 10:31, 16.09.2009
Myslalem nad zmiana na 16 ale to juz duzo kombinacji - trzeba stare felgi sprzedac z oponami, poszukac nowych a watpie czy wyjde wtedy na zero. No i mam naprawde ladne felgi . Chyba kupie 225/45R17 i bede po prostu bardziej uwazal. No i czekal na zmiane z letnimi jak dziury zalataja po zimie
Ech, moze w koncu cos z tymi drogami zrobia ... Ostatnio czytalem o asfalcie z domieszka ze zmielonych opon - ponoc o wiele wytrzymalszy ... Mogliby skopiowac pomysl Niemcow - tam w kazdej gminie (czy czyms podobnym) jest ktos kto czeka na zgloszenia dziur i wysyla ekipe jak tylko ktos zadzwoni. Ciekawe czemu u nas tak nie ma ... Ale u nas co droga to inny zarzadca ... ja mieszkam przy drodze wojewodzkiej i jak chcialem zrobic nowy wjazd na posesje (czyli obnizyc krawezniki i polozyc asfalt) to 1,5 roku pozwolenie zalatwialem. Tona papierow i jezdzenia po urzedach wojewodzkich, marszalkowskich i etc. a to tylko glupi podjazd. To jest chore.
k, koncze bo sie rozpisalem nadto
Dzieki za opinie i pozdrawiam,
Jaro.
#9
Napisano 11:23, 16.09.2009
Był CH6 2001 1.8 LS
Był CL7 2003 2.0 Comfort <---klik
Jest CN1 2006 2.2i-cdti <-- klik
#10
Napisano 11:35, 16.09.2009
ja lubię sztywność zawieszenia przez co założenie 16 czy 17 nie zaboli mnie bardzo, w Civicu (który też jest twardy) nie odczuwam diametralnej różnicy w komforcie natomiast śmiem twierdzić, że przy ET-37 i 7 calowych na szerokość i 15 cali wysokości (fabrycznie ET45 felga 5,5Cala) auto prowadzi się lepiej w zakrętach niż Accord na fabrycznych wąskich felgach mimo, że ma też 15 i 195 szerokość opony ale tylko 6cali szerokości
Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂
#11
Napisano 12:54, 16.09.2009
Mysle ze kupujac 225/45r17 komfort bedzie troche lepszy niz 215 choc moze byc bardziej czuly na koleiny samochod. Ale cos za cos. No i ostrozna jazda po nieznanych mniej uczeszczanych dorogach
A jak ktos bedzie chcial wyprobowac 215/45 r17 to na wiosne oddam 2 fuldy i 2 savy w niezlym stanie za smieszna kase
Pozdrawiam,
Jaro.
#12
Napisano 22:26, 16.09.2009
#13
Napisano 00:57, 17.09.2009
#14
Napisano 01:03, 01.11.2009
#15
Napisano 01:19, 01.11.2009
ja smigalem dzis po de VII na 18 (225R40) i to niezbyt zdaje egzamin, 17 beda raczej bardziej przydatneJa jak kupiłem autko to miałem założone kapcie 230/35/17 bo niemieckich drogach jechało się bajecznie
pozdr
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych