Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Honda Accord 2.0iES+GAZ dławienie i szarpanie

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piteero

Piteero
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 23.06.2014

Witajcie

Piszę do Was ponieważ mam problem z autem marki Honda Accord 1999r 2.0iES 147KM + instalacja gazowa DT GAS System. Mianowicie jakieś 3 lata temu, parę m-cy po założeniu instalacji gazowej auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Najczęściej wyglądało to tak, że po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku km silnik zaczęło dławić i wyraźnie szarpać nim. Przy wciśnięciu pedału gazu przy niższych obrotach silnik po prostu przymulało i w zasadzie trzeba było wrzucić redukcję tak, aby VTEC się włączył - wtedy silnik robił się żwawszy. Na gazie przymulanie i szarpanie owo było o wiele bardziej odczuwalne. Jak przełączałem na benzynę jużmniej ale było czuć, że silnik nie chodzi tak jak potrzeba. Do tego czuć wibracje pochodzące od silnika gdy samochód stoi przy włączonym silniku. I tak samo – czuć to bardziej na gazie. W trakcie eksploatacji samochodu zauważyłem, że jak auto zaczęło tak szarpać i dławić – wystarczyło wyłączyć silnik i zapalić od nowa – później auto szło normalnie, wibracje ciągle chodź mniej już - były odczuwalne. Czasem się zdarzało, że trzeba bylo i ze 2-3 razy zatrzymać się i gasić-zapalać silnik. Jak sami widzicie jest to uciążliwe. W międzyczasie odbyłęm wiele wizyt u moich "gaziarzy", bo byłem przekonany, że w instalacji gazowej leży problem no ale po jakiejś regulacji problem stale powracał. W tym momencie jest tak, że auto tak się zachowuje jak wcześniej opisałem, ale po przejechaniu dłuższego dystansu (a nie po kilku km jak było wcześniej). Czasem raz się zgasi-zapali silnik i jedzie dobrze, innym razem Honda robi focha i kilkukrotne nawet gaszenie i zapalanie powoduje poprawę ale tylko na chwilę. Uważam, że problem nie tkwi w instalacji gazowej tylko w czymś innym, no ale w czym?? Proszę Was o sugestie lub co mógłbym z tym fantem zrobić.

 

Pozdrawiam

Robert


  • 0

#2 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:41, 23.06.2014

Dobrze by było jakbyś podał parę informacji dotyczących przebiegu, przeglądów, wymian, modów, regeneracji, czyszczenia (np. EGR), używanego oleju silnikowego, tzn. czy wszystko jest na czasie z przewidzianymi przez producenta procedurami


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:53, 23.06.2014

Regulacja zaworów kiedy była?
  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:48, 24.06.2014

Regulacja - to po pierwsze. Po drugie - jaki jest stan świec, przewodów zapłonowych oraz aparatu zapłonowego? Było to w ogóle sprawdzane? Masa nie jest zaśniedziała gdzieś na łączeniu z budą?


  • 0

#5 radovan765

radovan765
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:KRAINA FALUBAZ FZI
  • Silnik:2.0
  • Wersja:type-s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 24.06.2014

Miałem podobne objawy, a nawet identyczne. Też myślałem, że to układ zapłonowy. Czyszczenie przepustnicy, krokowca i EGR i po problemie. Zacznij od tego to najmniejszy wkład w koszty i pracę.
  • 0

VII           K20Z2 2006r graphite                            BRC

VI            1999r 2.0i ES Żywe Srebro                    BRC
 IV           1990  graphite                                        BRC
a pierwsze 126p 600poj. piaskowy 


#6 Piteero

Piteero
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 25.06.2014

Przede wszystkim dzięki Wam za sugestie :)

 

Dobrze by było jakbyś podał parę informacji dotyczących przebiegu, przeglądów, wymian, modów, regeneracji, czyszczenia (np. EGR), używanego oleju silnikowego, tzn. czy wszystko jest na czasie z przewidzianymi przez producenta procedurami

Przebieg to 215k, przeglądy regularnie, nic nie regenerowane, nie czyszczone (EGR). Olej silnikowy to Mobil 1 0W40 wymieniany regularnie

 

 

Regulacja - to po pierwsze. Po drugie - jaki jest stan świec, przewodów zapłonowych oraz aparatu zapłonowego? Było to w ogóle sprawdzane? Masa nie jest zaśniedziała gdzieś na łączeniu z budą?

Regulacja zaworów była ok 1,5mca temu. Po niej jakby mniej odczuwalne były objawy ale to może ja sobie tak wmawiałem :) Świece wymienione juz parę razy odkąd jest problem. Ostatnio jakieś 5mcy temu. Stan przewodów zapłonowych, aparatu - nie wiem nie było to sprawdzane.

 

 

Miałem podobne objawy, a nawet identyczne. Też myślałem, że to układ zapłonowy. Czyszczenie przepustnicy, krokowca i EGR i po problemie. Zacznij od tego to najmniejszy wkład w koszty i pracę.

Może rzeczywiście wykonam to samo co u Ciebie pomogło. Przy okazji sprawdzę stan przewodów zapłonowych itp.


  • 0

#7 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:11, 25.06.2014

Zobacz stan kopułki i przewodów. Dodatkowo sprawdź sobie pod maską przewody masowe - wyczyść końcówki i miejsca, gdzie przylegają do blachy.


  • 0

#8 cosmo140

cosmo140
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 30.06.2014

Witam serdecznie, mam podobny problem a może i nawet identyczny. Od kilku dni moja hania zachowuje się bardzo dzwnie, myslalem ze to coś z zapłonem, wymieniłym kable i świece, potem aparat zapłonowy, rezystancje na czujnikach wału korbowego i wałka rzrządu w normie na zimnym i ciepłym silniku, wyczyszczone: przepustnica, silniczek krokowy i EGR, zawory wyregulowane. Brakuje mi już pomysłów, więc prosze jeżeli ktoś coś wymyśli to niech podrzuci bo ja już się poddaje. Została jeszcz do sprawdzenia sonda ale to już może jutro.


  • 0

#9 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:44, 01.07.2014

i własnie sonde bym sprawdził :) a jezeli wymienić to chyba tylko OEM, tzn. dedykowana ngk koszt ok 480 zł bodajze.


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#10 cosmo140

cosmo140
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 01.07.2014

Dziś wypiołem sonde, silnik bez jakich kolwiek zmian (dalej szarpie i dławi)  oprócz tego że zapaliła się kontrolka "check engine", zapomniałem wspomniec że silnik szwankuje i na benzynie i na gazie a z tego co wiem to u mnie sonda na gazie nie pracuje bo mam emulator więc sonda raczej odpada.Dalej brak mi pomysłów. A może to wina komputera, oriętuje się ktoś czy można to jakoś sprawdzic??  Z góry dzięki za pomoc!!


  • 0

#11 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 00:46, 02.07.2014

Dziś wypiołem sonde, silnik bez jakich kolwiek zmian (dalej szarpie i dławi)  oprócz tego że zapaliła się kontrolka "check engine", zapomniałem wspomniec że silnik szwankuje i na benzynie i na gazie a z tego co wiem to u mnie sonda na gazie nie pracuje bo mam emulator więc sonda raczej odpada.Dalej brak mi pomysłów. A może to wina komputera, oriętuje się ktoś czy można to jakoś sprawdzic??  Z góry dzięki za pomoc!!

Pozostają tłumiki i katalizator do sprawdzenia. U mnie był do wymiany tłumik końcowy. Nie było dziury na obudowie ale rozsypał się w środku. Kawałki opadły i skutecznie dławiły spaliny zwłaszcza przy wilgotnych dniach. Po wymianie zdecydowanie lepiej i ciszej chociaż pozostają do czyszczenia te 4 newralgiczne elementy: EGR, EGR-plate, zawór wolnych obrotów, przepustnica. Komputer pozostawił bym na końcu.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#12 cosmo140

cosmo140
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 03.07.2014

Pozostają tłumiki i katalizator do sprawdzenia. U mnie był do wymiany tłumik końcowy. Nie było dziury na obudowie ale rozsypał się w środku. Kawałki opadły i skutecznie dławiły spaliny zwłaszcza przy wilgotnych dniach. Po wymianie zdecydowanie lepiej i ciszej chociaż pozostają do czyszczenia te 4 newralgiczne elementy: EGR, EGR-plate, zawór wolnych obrotów, przepustnica. Komputer pozostawił bym na końcu.

A możesz kolego opisac jakie miałeś objawy, jak się autko zachowywało dokładnie. Mam zamiar zarezerwowac sobie sobote na pogrzebanie w układzie wydechowym, chociaż przyznam że patrzac na stan śrób to nie bedzie równa walka. Wyczytałem jeszcze w "AutoData" parę innych możliwych przyczyn,jeżeli nie będzie to wydech to będe szukał dalej. Jeżeli dojde co to, to napewno dam znac. POZDRAWIAM


  • 0

#13 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:31, 04.07.2014

Dokładnie to było tak. Autko stoi na powietrzu przez noc, deszczyk pada, jest wilgotno. Odpalam, jest chwilę dobrze ale na ssaniu. Potem jadę jakieś 500m, wrzucam na luz, obroty gwałtownie spadają do zera, silnik się dusi i gaśnie. Ponowne odpalenie, luz, obroty do zera i gaśnie. Jak trzymam na biegu i dodaję gazu silnik dusi się, obroty nie rosną - prędkość oczywiście nie wzrasta. I tak aż silniki się porządnie rozgrzeje  a zwłaszcza układ wydechowy, jakieś nawet 10min jazdy. W suche noce i o dziwo na mrozie nie ma objawów. Kiedyś ze złości kopnąłem w tylny tłumik i usłyszałem grzechotanie. Udało mi się rozpiąć go rozpiąć (jak śruby mocno zardzewiałe i zastane, to może być problem z odkręceniem).

Pojeździłem po wilgotnej nocy bez tego tłumika (wcale nie było dużo głośniej) i objawów nie ma. Wytrząsnąłem ze dwie szufelki syfu przez otwory z tłumika, założyłem i już było zdecydowanie lepiej. Oczywiście jak najszybciej założyłem nowy tłumik jest spoko.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#14 Gwizdalap

Gwizdalap
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Coupe 2.0 Es
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 06.08.2014

nawiązując do tematu, miałem podobny problem z moim Accordem VI silnik F20B6 benzyna+gaz. Szarpał okrótnie i dławił się podczas przyśpieszania, nie miał siły się napędzić plus oczywiście zapalał się check - problem na gazie i na benzynie.

Wstępne kroki to wymiana świec - doraźna poprawa ale po 100km powrót do problemu. Następnie wymiana przewodów na nowe - podobnie jak poprzednio. Potem czyszczenie przepustnicy i kolektora i EGR - poprawa po czym znowu powrót do problemu.

Któregoś pięknego dnia znalazłem u kumpla używaną kopułkę, wyczyściłem bo była delikatnie zaśniedziała i zainstalowałem - samochód ożył i działa wyśmienicie, zrobiłem 5000 km i nic nie szarpie, nie przerywa, moim zdaniem  jest nieco cichszy i co ważne poprawiło się spalanie obu cieczy (gaz 14l/100km na 8l/100km w trasie) .

 

Okazało się, że moja poprzednia kopułka miała dość duże pęknięcie obustronne w obudowie przy jednej z sekcji, niewidoczne na pierwszy rzut oka :cwaniak:

 

EDIT 21.08.2014 -  jak sie okazało to nie wszystko, padł sensor na przepustnicy, szybka podmianka na nowy zamiennik (cena w sklepie 98 pln,  niestety denso kosztuje 264 pln) i juz nie zacina się :)


Użytkownik Gwizdalap edytował ten post 19:49, 21.08.2014

  • 0

#15 Piteero

Piteero
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:07, 17.09.2014

Ja kopułkę wymieniałem na nową (ale bez palca). Dziś byłem u mechaników i sprawdzali auto. Niby wszystko w porządku no ale auto nie chodzi. Zaproponowali jeszcze sprawdzenie luzów zaworowych (spawdzali ciśnienie każdego zawora i jeden z nich chodzi troszkę godzej ale nie tragicznie). Ja się jeszcze zastanawiam nad cewkami zapłonowymi ale ponoć ciężko sprawdzić ich usterkę.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq