Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

N/A K20A6, K24A3 wolna dyskusja

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
159 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:13, 21.06.2014

Panowie, skoro mamy temat o turbo w Accordach, może podejmijmy dyskusję na temat N/A. Tu prośba do Admina. Jakby mógł podzielić tematy dla K20A6 i K24A3. Pomimo podobieństw silniki są z goła odmienne.
  • 0

#2 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:51, 22.06.2014

No to dobra, skoro nie ma chętnych, ja zacznę :) to dla tych, którzy czytali mój temat z przeróbki mojego Accorda.
K20A6 można również zrobić niedużym kosztem, aby to jeździło w miarę sprawnie. Zależy, kto co rozumie oczywiście pod hasłem nieduży koszt. Zmieniłem górę, czyli głowicę na K24. Tam wsadziłem wałki z FN2 czyli Civica UFO TYPE R 05-06. Można oczywiście wcisnąć głowicę z K20A2 czyli Type R VII gen 02-05. Nie zdążyłem jeszcze wyhamować pojazdu, ale domyślam się, że będzie duużo lepiej niż po ostatnim hamowaniu - wyszło mi 164 HP po założeniu CAI K&N oraz kolektora 4-2-1 by Hammer - nie wyrywało z butów. 164 HP a 155 to już nieco więcej, ale nie za wiele.
Później dołożyłem szeroką przepustnicę 70 mm firmy S90. Silnik ładnie buczał, zrobił się bardziej nerwowy - mam na myśli in plus oczywiście, ale również szału nie było.
Wsadziłem więc ssaka RBC - rozwierciłem go do tej średnicy - było troszkę lepiej - ale również bez szału.
Dołożyłem więc przepustnicę szerszą SKUNK2 74mm. Zrobiło się jeszcze bardziej nerwowo,troszkę poprawił się dół, ale brakowało dobrej elektroniki. Pojawił się problem z błędem EGRa. Tu w PL ciężko jest go wyeliminować. Można podać spaliny z powrotem do ssaka i do komory spalania, ale to bez sensu. Na szczęście auto nie wchodzi w tryb awaryjny i tylko wkurza świecąca się lampka MIL a jeździ się normalnie,nieco żwawiej. Proszę pamiętać, że Honda blokuje mapy i ciężko je edytować.
Próbowałem pisać do Hondaty, czy ten sterownik jest hondatowalny - ale niestety nieee.Więc wpadłem na pomysł, aby zrobić małego Franka. Ściągnąłem swoją głowicę, za niewielką namową kolegi z forum Kamila - wsadziłem czapkę z K24, do tego zamontowałem wałki z CTR FN2. Wcisnąłem pompę oleju z K20A2 razem z łańcuszkiem to ważne - bo łańcuszek z fabrycznej pompy jest za krótki, wałki balansujące na łańcuch rozrządu itd zostają z K20A6, dołożyłem zawór Vteca z K20A2 ( nie wiem czy to konieczne bo pewnie zawór z K20A6 to to samo i zrobi tą samą robotę ). Całość oczywiście musi być podparta elektroniką. Do tego celu używam sterownika K20Z1 z Acury RSX Type S ( 05-06 ważne!!!) 210 HP. Jest różnica w stopniu sprężania. K20A6 ma 9.8 a k20Z1 lub K20A2 ma 11.0. Trzeba by zmienić tłoki,aby dojść do tego poziomu ale obecnie nie chce mi się w to bawić. Na chwilę obecną kończę zabawę z wtyczkami. Szczegóły opisane w moim profilu.
Ale oczywiście nie trzeba iść tak ekstremalnie daleko. Można się skupić na częściowo fabrycznych parametrach. Można zostawić fabryczną przepustnicę, Bo K20Z1 ma taką samą średnicę, można zostawić ssaka fabrycznego, różnica w jeździe będzie kolosalna.

Użytkownik Rumcyk27 edytował ten post 22:57, 22.06.2014

  • 0

#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:40, 23.06.2014

Myślę, że rozdzielenie tematów nastąpi, jak pojawi się trochę informacji i szczegółów :-) póki co jesteś jedyny, który coś faktycznie zrobił z tym silnikiem... więc poczekajmy na rozwój wydarzeń :ok


  • 0

#4 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:52, 23.06.2014

No to dowiedziałem się że wałki z CTR'a podejdą do mnie ;) a miałem kiedyś tego szukać na forum.

Czekam aż teraz wypowie się ktos kto robił jakieś szersze mody N/A w K24A3.

A co myślicie aby zrobić listę modów i ich efektów w poszczególnych silnikach? np. K24A3: CAI Injen- ok. 5KM, czy np kolektor wydechowy 4-2-1 ok. 5 KM, kolektor ssący RBC ok. 5KM (hipotetyczne przykład bo nie wiem ile dodają takie mody), zdaję sobie sprawę że można znaleźć takie info na forum w rożnych tematach ale stanowiło by to swojego rodzaju poradnik i wyznacznik tego co warto kupić i w jakiej kolejności.


  • 0

#5 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:50, 23.06.2014

Zgadza się, Wydobywczy na pewno takie wałki od CTRa do Ciebie podejdą, bo ja mam tak zrobione,pomimo tego, że mam silnik K20A6 ale głowicę K24. Kwestia później elektroniki. Na pewno też takie cosik zrobił A1, z tym, że już jest wystrojone elektroniką.
Jeśli można się odnieść do tego co pisałeś o modach i przyrostach - pomysł niezły, ale trzeba by zobligować wszystkich do hamowni, to będzie ciężko, po drugie nie da rady tak liczyć, ze kolektor +5HP itd, bo później ludzie wkładają graty sumują moce i liczą, że przyrost będzie właśnie taki jaki wyliczyli, a przecież wiemy, że tak nie jest, ale pomysł jest OK.
Sam mogę powiedzieć, że przy K20A6 przy założonym CAI K&N oraz kolektorze 4-2-1 wypluło 164 HP i uważam to za miarodajny wynik.
  • 0

#6 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:21, 26.08.2014

Panowie myślę nad zrobieniem CAI samemu. Zna ktoś może kąty kolanek potrzebnych do budowy?


  • 0

#7 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:43, 26.08.2014

Wydobywczy tu masz prototyp


g07f.jpg

 


  • 0

#8 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:10, 26.08.2014

Poproś kogoś niech pstryknie Ci dobrą fotkę, wydrukujesz, pomierzysz kąty będziesz mniej więcej wiedział - bo raczej nikt tego nie użyczy. Nie mogę Ci pomóc, mam inny kolektor ssący.

Ja robiłem na podstawie zdjęć i jakoś to wyszło. Do pełni szczęścia, aby zgubić kilka stopni, na jednym zagięciu użyłem karbowanego łącznika prostego - po kłopocie.


Użytkownik Rumcyk27 edytował ten post 21:12, 26.08.2014

  • 0

#9 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:55, 26.08.2014

Taryfa :) takiego nie chce :D


  • 0

#10 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:13, 22.09.2014

panowie pytanko.

Planował ktoś głowice w K24A3?


  • 0

#11 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:52, 13.10.2014

Panowie czy silnik w Acurze TSX różni się jakoś znacząco od naszego 2.4?

Czy to tylko kwestia ECU? Widziałem że TSX podaje 205 KM fabrycznie.


  • 0

#12 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:59, 13.10.2014

Ma inny kolektor ssący, reszta chyba to samo.


  • 0

#13 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:06, 13.10.2014

A ECU?


  • 0

#14 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:09, 13.10.2014

Tego Ci już nie powiem. O tej różnicy wyczytałem na jednym z forum z USA. Tu trzeba spróbować - kupić kompa przeprogramować immo i wio.


Użytkownik Rumcyk27 edytował ten post 21:10, 13.10.2014

  • 0

#15 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:18, 13.10.2014

e to chyba wolał bym Reflash zrobić.

Rumcyk narazie to czekaja mnie poprawki nadwozia ale później chce taki kolektor ssący jak twój.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq