Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wtrysk gazu w fazie ciekłej od 4-4,5k PLN

VIII LPG

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 28.06.2014

Jak można wrzucać ceny - to u mnie było 4800. A cena zalezy i od kursu euro i od zbiornika (podobno) i chyba od konkretnego zestawu (rodzaj wtrsyków itp.). LiquidSi jest w sumie oparty na tej samej technologii co wcześniej Lpi lub Lpfi, tylko że jest bardziej standaryzowana. Niższa cena wynika z tego, że jest inna pompa (tańsza zedcydowanie) i pasuje (ta pompa) do zwykłej butli (wcześniej były specjalne butle do vialle). Sterownik jest produkowany na Łotwie, co też obniża koszty produkcji.

Obecnie pompy chyba są mniej wrażliwe na jakość gazu, natomiast ważne jest żeby nie wyjeżdzać gazu do zera. Teoretycznie i tak się nie da wyjeździć do końca, bo tak można ustawić w parametrach instalacji. U mnie i tak zostaje ok. 4-5 litrów.

A z czystoscią gazu to chyba jest u nas trochę lepiej, na przeglądach w innym samochodzie, filtry mam zazwyczaj dosyć czyste. Poza tym, co podobno jest korzystne właśnie we wtrysku ciekłym, najwięcej "syfu" powstaje przy zmienie fazy z ciekłej na gazową (podobno wtedy się wytrącają wszelkie zanieczyszczenia itp.) Natomiast tutaj nie ma problemu zmiany fazy gazu, bo cały czas jest on w fazie ciekłej.


  • 0

#17 mleni

mleni
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Świętokrzyskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:213
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:43, 28.06.2014

Czy na początku coś powiedzieli jaki jest następny przegląd w km? chodzi o sprawdzanie kontroli po założeniu. Więc jak widzisz spalanie od benzyny w %?


  • 0

#18 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:01, 28.06.2014

Pierwszy przegląd to standardowy był po 1 tys. km. Następne co 10 tys. km lub raz na rok (tak dla kontroli itp. bo wymiany filtrów nie ma). Spalanie jest wyższe od ok. 20 do 30% (raczej częściej jest tej górnej granicy). Jak więcej jeżdzę w trasie to różnica większa, bo odpada zupełnie praca na benzynie, a tak w mieście to zawsze trochę na benzynie pochodzi, chociaz i tak krócej niż na sekwencji (przynajmniej u mnie).


  • 0

#19 mleni

mleni
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Świętokrzyskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:213
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:25, 28.06.2014

jak wygląda zimny rozruch silnika?  Czy odpala już za pierwszym razem benzyna czy gaz? Czy na zimnym rozruchu gdy jest gaz to szarpie silnik?


  • 0

#20 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 29.06.2014

Rozruch jest zawsze na benzynie, nawet jak jest cieply silnik. Odpala zatem normalnie. Przełączenie na gaz jest niezauważalne i nic nie szarpie po przełączeniu na gaz (ale zobaczymy zimą :) ). Ogólnie to w tej instalacji nie da się (załóżmy tak dla zabawy) zmieniać błyskawicznie zasilania z gazu na pb i na odwrót. To znaczy na benzynę przełączy się od razu, ale jak potem chce się z powrotem przejść na gaz to i tak minie kilkanaście sekund zanim się przełączy - podobno musi się ustabilizować ciśnienie w układzie zasilania gazem - przewody nie idą odrębnie do każdego wtryskwiacza - tylko do powiedzmy 1-go, potem 1-szy jest połączony z 2-gim, 2-gi z 3-cim itd.


  • 0

#21 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:51, 30.06.2014

Nie wiem jak w tej instalce ale w i-com-ie jest możliwość ustawienia czasu przełączenia na gaz więc najprawdopodobniej też się da.
  • 0

#22 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 30.06.2014

Da się - takie są ustawienia "standardowe" (na stronie liqudsi.com jest instrukcja dotycząca i montażu i oprogramowania i dużo różnych parametrów, korekt itp można ustawiać. Ja raczej nie planuję ich zmieniać, tzn. czasu przełączania, czyli 40 s przy temp > 20C, 140 s przy temp < 20C i 240 s przy temp < (-20)C. Może faktycznie przy normalnej temperaurze dodatniej, ale niższej od 20 stopni, ponad 2 minuty wydaje się trochę długo, ale akurat u mnie przekłada się to na nie więcej jak 300, może maksymalnie 500 metrów (wyjazd z garażu, zamknięcie garażu, zapięcie pasów, otwarcie się bramy wjazdowej, wyjazd z osiedla itp.) W sumie w IV generacji miałem ustawienia stndardowe i zimą czasami po 2,5 a nawet 3 km mi się przełączała, a obawiam się że w hondzie byłoby nie lepiej, bo nie wiem jak Accord ale CRV nagrzewa się naprawdę długo (jak włączę ogrzewanie od razu - oczywiście zimą).


  • 0

#23 mexta

mexta
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:47, 20.08.2014

W Saabach vialle montowali fabrycznie z 10 lat temu jak nie lepiej i przebiegi po 300k na gazie to żaden problem.

Jak ceny spadną za sprawą tańszych części, popularności, cen gazu/benzyny to i skończy się era sekwencji.

Byle czynnik ludzki podczas montażu nie dawał ciała.

 

pzdr


  • 0

#24 Jaras

Jaras
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex AT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 20.09.2014

Ja na instalacji Vialle LPI zrobiłem prawie 300 tys. km Corollą więc o trwałość bym się nie martwił.


  • 0

#25 pauers

pauers
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 06.04.2016

W Saabach vialle montowali fabrycznie z 10 lat temu jak nie lepiej i przebiegi po 300k na gazie to żaden problem.

Jak ceny spadną za sprawą tańszych części, popularności, cen gazu/benzyny to i skończy się era sekwencji.

Byle czynnik ludzki podczas montażu nie dawał ciała.

 

pzdr

 

Da się - takie są ustawienia "standardowe" (na stronie liqudsi.com jest instrukcja dotycząca i montażu i oprogramowania i dużo różnych parametrów, korekt itp można ustawiać. Ja raczej nie planuję ich zmieniać, tzn. czasu przełączania, czyli 40 s przy temp > 20C, 140 s przy temp < 20C i 240 s przy temp < (-20)C. Może faktycznie przy normalnej temperaurze dodatniej, ale niższej od 20 stopni, ponad 2 minuty wydaje się trochę długo, ale akurat u mnie przekłada się to na nie więcej jak 300, może maksymalnie 500 metrów (wyjazd z garażu, zamknięcie garażu, zapięcie pasów, otwarcie się bramy wjazdowej, wyjazd z osiedla itp.) W sumie w IV generacji miałem ustawienia stndardowe i zimą czasami po 2,5 a nawet 3 km mi się przełączała, a obawiam się że w hondzie byłoby nie lepiej, bo nie wiem jak Accord ale CRV nagrzewa się naprawdę długo (jak włączę ogrzewanie od razu - oczywiście zimą).

odkopuję.

i jak kolego Ci się spisuje ta instalacja na dzień dzisiejszy? poleciłbyś ją ? też miałem Lpi w Corolli i zrobiłem 290k km, ale wydaję mis się że LiquidSi to już nie będzie to. Ma ktoś może dłuższe doświadczenia?


  • 0

#26 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 19.04.2016

Na razie przejechałem trochę ponad 40 tys. km i nie mam uwag


  • 0

#27 Jaras

Jaras
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex AT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 26.04.2016

odkopuję.

i jak kolego Ci się spisuje ta instalacja na dzień dzisiejszy? poleciłbyś ją ? też miałem Lpi w Corolli i zrobiłem 290k km, ale wydaję mis się że LiquidSi to już nie będzie to. Ma ktoś może dłuższe doświadczenia?

 

Też miałem kiedyś LPI w Corolli i nawet przebieg prawie taki sam :-) ;-) :-) 


  • 0

#28 Damian81

Damian81
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Skąd:Będzin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 14.07.2016

Witam wszystkich.

 

Już dawno miałem opisać swoją instalację LPG lecz z braku czasu piszę dopiero teraz.

 

Od września jestem szczęśliwym posiadaczem Hanki VII 2003r. silnik 2.4.

Samochód jest sprowadzony z Niemiec i już tam została zainstalowana instalacja gazowa włoskiej firmy ICOM.

Instalacja jaką posiadam to ICOM JTG a w samochodzie jest już od 2009r.

 

Z danych zebranych ze strony firmy Auto Gaz Holandia głównego (jednego z trzech w Polsce) dystrybutora włoskiej instalacji na polski rynek wynika iż firma ICOM jest wynalazcą zbiornika gazu toroidalnego do montażu w strefie koła zapasowego.

 

Instalacja którą posiadam weszła na rynek w 2004r. w bagażniku w kole mam zbiornik 57 litrów z zamontowaną w środku pompą która tłoczy gaz do wtrysków a nadmiar wraca do zbiornika. Moduł sterujący instalacją po zapaleniu silnika załącza pompę oraz sprawdza jakieś informacje typu czy np. jest gaz a po około minucie i to w każdym przypadku czy to na zimnym silniku czy ciepłym przełącza pracę silnika na wtryski gazowe które to zainstalowane są na układzie ssącym. 

W tym miejscu muszę zwrócić uwagę na to że po przełączeniu silnika na gaz sterowanie systemu JTG przejmuje oryginalne ECU samochodu.

Według producenta moc silnika z tą instalacją wzrasta o ponad 5% co oczywiście mogę potwierdzić ale tylko odczuciem przy przyspieszaniu. Samochód jest dużo żwawszy.

 

Podsumowując całą instalację wydaje mi się że na prawdę warto wydać trochę więcej pieniędzy gdyż jest bezobsługowa i mało pali . Hanką zrobiłem już 16tyś. oraz byłem na Chorwacji i spalanie nie przekraczało mi 12,5 litrów gazu do 140km/h.

Jeżdżąc w trybie mieszanym dom / praca / sklep nie przekracza mi 12-13 litrów. Minimalnie co udało mi się zejść to jakieś 10,5 litrów.

Parę razy zagapiłem się i nie zalałem gazu co oczywiście skutkowało kilkoma piknięciami sterownika i przełączeniem samochodu na benzynę. Po natankowaniu gazu po pierwszym włączeniu silnika trzeba uaktywnić system ręcznie który już później sam będzie pracował w pętli do momentu aż znowu przez przypadek ktoś zapomni zatanować gaz.

Na pełnym zbiorniku przejeżdżam w zależności od trasy jaką pokonuję między 350 a 440 km (mój rekord kiedy brakło gazu:))

 

Jeszcze jedno co mogę powiedzieć to zima....  Przy - 24 stopni Celsjusza co miało miejsce w tą zimę samochód po około minucie przełączył się na gaz. Przy takiej temperaturze i zimnych wtryskach jedyną wadą była głośniejsza praca ale tylko chwilę.

 

Instalacja ok polecam ja nie mam (odpukać) problemów.

 

Jeśli ktoś ma zamiar taką instalację kupić to słyszałem od dobrego gazownika żeby byle zakład tym się nie zajmował gdyż bardzo częstym problemem po fakcie jest spalenie pompy gazu która tania nie jest.

 

Ok z mojej strony wszystko bo nie wiem co jeszcze napisać.

Jeśli są pytania zapraszam postaram się odpowiedzieć.

 

Pozdrawiam


  • 0

#29 emulenko

emulenko
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:tutlingen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:25, 31.07.2016

Potwierdzam na Icomie przejechane 220 000 w tym czasie wymiana jednego wtrysku i raz wymiana dyszy z tym ze serwisuje ja w niemczech 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, LPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq