Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z układem chłodzenia

VII chłodnica płyn korek termosta

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:37, 13.04.2018

Czujnik możesz sprawdzić. Wystarczy kubek z wrzątkiem, dwa przewody, bateryjka i zaróweczka, ewentualnie miernik elektryczny :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#32 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 13.04.2018

Jasne. Będę sprawdzać póki co czekam na miernik i nowy czujnik jednocześnie i będę mierzyć rezystencje ;) dam znać ale tak jak mówię mi się wydaje że to problem z czujnikiem :/ może mam pecha i dostałem walnięty jakiś...

 

Tolakowy możesz rozwinąć swoją myśl?? nie mam dostępu do manula dlatego nie do konca rozumiem co masz na myśli.

 

Dodam jeszcze jedno pytanie... mianowicie na zegarach pokazuje mi temperaturę a czy w sytuacji  gdyby czujnik faktycznie byłby walnięty toi tak by mi wyświetlał?  teoretycznie nie powinien ale mogę się mylić.

 

Pozdro


Użytkownik FILIP86 edytował ten post 19:56, 13.04.2018

  • 0

#33 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:28, 14.04.2018

Wykręć czujnik i zobacz czy coś wyświetla, ale na moje oko tamta wartość temperatury pochodzi z innego czujnika. Ten tylko zamyka i otwiera obwód celem uruchomienia wentylatorów i ich wyłączenia jak temperatura spadnie poniżej tych dziewiędziesięciu paru. Jak znajdę chwilę to popatrzę w manualna i sprawdzę czy da się zawartość tu czytelnie wkleić. Ale jest tych tematów sporo na forum w dziale o chłodzeniu/wentylacji i zakładam że gdzieś są podane rozwiązania na Twój problem.
  • 0

pzdr


#34 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:38, 14.04.2018

Jeśli:

I. Nie działa zarówno wentylator chłodnicy, jak i skraplacza klimatyzacji przy włączonej klimatyzacji (ale przy włączonej klimatyzacji pracuje sprężarka)

to należy:

Usuwanie usterek wspólnego obwodu wentylatorów chłodnicy i skraplacza klimatyzacji

UWAGA: Nie stosować tej procedury usuwania usterek, jeżeli nie działa jeden z wentylatorów lub nie działa sprężarka A/C, przejść do tabeli objawów usterek.
 

 

1. Sprawdzić bezpieczniki nr 9 (20 A) i nr 11 (20 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika oraz bezpiecznik nr 30 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpieczniki są sprawne?


TAK - Przejść do 2.


NIE - Wymienić bezpiecznik(i) i sprawdzić ponownie.n

 

 

2. Wymontować przekaźnik wentylatora skraplacza A/C ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
 

 

 

3. Włączyć zapłon (II).
 

 

 

4. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 3 gniazda 4-stykowego przekaźnika wentylatora skraplacza A/C i masą nadwozia.

 


 

GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA WENTYLATORA SKRAPLACZA A/CBLK/YEL

 

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do 5.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 30 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i przekaźnikiem wentylatora sprężarki A/C.n

 

 

5. Wyłączyć zapłon.
 

 

 

6. Zamontować ponownie przekaźnik wentylatora skraplacza A/C.
 

 

 

7. Upewnić się, że wyłącznik A/C jest w pozycji wyłączonej i temperatura płynu chłodzącego jest poniżej 93°C.
 

 

 

8. Włączyć zapłon (II).
 

 

 

9. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 12 złączki E (31-stykowej) ECM/PCM i masą przy połączonych złączkach ECM/PCM.

 


 

ZŁĄCZKA E ECM/PCM (31-STYKOWA)Złączka żeńska, widok od strony przewodówGRN

 

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Sprawdzić luźne przewody lub słabe połączenie złączki E (31-stykowej) ECM/PCM. Jeśli połączenia są pewne, zamienić ECM/PCM na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł  ECM/ PCM.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między przekaźnikiem wentylatora chłodnicy, przekaźnikiem wentylatora skraplacza A/C i modułem ECM/PCM.n

 


Jeśli:

II Wentylator chłodnicy w ogóle nie działa 

to należy:

Usuwanie usterek obwodu wentylatora chłodnicy

UWAGA: Przed rozpoczęciem usuwania usterek należy zapoznać się z tabelą objawów usterek i metodami ich usuwania.
 

 

 

1. Sprawdzić bezpiecznik nr 11 (20 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 30 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpieczniki są sprawne?


TAK - Przejść do 2.


NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie.n

 

 

2. Wymontować przekaźnik wentylatora chłodnicy ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika i sprawdzić go.

Czy przekaźnik jest sprawny?


TAK - Przejść do 3.


NIE - Wymienić  przekaźnik wentylatora chłodnicy.n

 

 

3. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika wentylatora chłodnicy a masą.

 


 

GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA WENTYLATORA CHŁODNICYStrona styków ze stykami żeńskimi

 

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do 4.


NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n

 

 

4. Połączyć przewodem styki nr 1 i nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika wentylatora chłodnicy.

 


 

Strona styków ze stykami żeńskimiGNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA WENTYLATORA CHŁODNICYPRZEWÓD
POŁĄCZENIOWY

 

 

Czy wentylator chłodnicy działa?


TAK - Przejść do 5.


NIE - Przejść do 6.

 

 

5. Odłączyć przewód połączeniowy i włączyć zapłon (II). Sprawdzić napięcie między stykiem nr 3 gniazda 4-stykowego przekaźnika wentylatora chłodnicy a masą.

 


 

GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA WENTYLATORA CHŁODNICYStrona styków ze stykami żeńskimi

 

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do 9.


NIE - Sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą.n

 

 

6. Rozłączyć 2-stykową złączkę silnika wentylatora chłodnicy.
 

 

 

7. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 gniazda 4-stykowego przekaźnika wentylatora chłodnicy a stykiem nr 2 złączki 2-stykowej silnika wentylatora chłodnicy.

 


 

GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA WENTYLATORA CHŁODNICYStrona styków ze stykami żeńskimiZłączka żeńska, widok od strony przewodówBLU/BLKZŁĄCZKA 2-STYKOWA WENTYLATORA CHŁODNICY

 

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do 8.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika a stykiem nr 2 złączki 2-stykowej silnika wentylatora chłodnicy.n

 

 

8. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej silnika wentylatora chłodnicy a masą.

 


 

ZŁĄCZKA 2-STYKOWA WENTYLATORA CHŁODNICYZłączka żeńska, widok od strony przewodówBLK

 

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Wymienić silnik wentylatora chłodnicy.n


NIE - Sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej silnika wentylatora chłodnicy i masą nadwozia. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić słabą masę w punkcie G301.n

 

 

9. Zamontować ponownie przekaźnik wentylatora chłodnicy.
 

 

 

10. Odłączyć 2-stykową złączkę wyłącznika wentylatora chłodnicy.
 

 

 

11. Połączyć przewodem styki nr 1 i nr 2 złączki 2-stykowej wyłącznika wentylatora chłodnicy.

 


 

PRZEWÓD
POŁĄCZENIOWY
ZŁĄCZKA 2-STYKOWA
WYŁĄCZNIKA WENTYLATORA CHŁODNICY
Złączka żeńska, widok od strony przewodów

 

 

Czy wentylator chłodnicy działa?


TAK - Wymienić  wyłącznik wentylatora chłodnicy.n


NIE - Przejść do 12.

 

 

12. Odłączyć przewód połączeniowy i zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 2-stykowej wyłącznika wentylatora chłodnicy a masą.

 


 

GRNZŁĄCZKA 2-STYKOWA
WYŁĄCZNIKA WENTYLATORA CHŁODNICY
Złączka żeńska, widok od strony przewodów

 

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej wyłącznika wentylatora chłodnicy i masą nadwozia. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić słabą masę w punkcie G301.n


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między stykiem nr 2 złączki 2-stykowej wyłącznika wentylatora chłodnicy a skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika.n

 


Powodzenia


  • 0

pzdr


#35 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:01, 21.04.2018

Hej po kilku dniach przerwy. Spiąłem wentylatory na krotko zbrak czasu i braku możliwości zlokalizowania usterki - oczywiscie tymczasowo.

Bylo ok ale wczoraj na trasie ok godz 23 skoczyła znowu temperatura mimo działających wentylatorów.

Jak dojechalem do chaty maska w górę i co... twardy jak kamień i gorący przewód górny - dolnego nie siegnąłem :( po odkreceniu korka chlodnicy od razu zabulgotało w chłdnicy bardzo mocno i przewód w moment stał się miękki

najważniejsze spostrzeżenie to jednak nierównomiernie ciepla chłodnica:
w jednym miejscu gorąca w drugim chlodna, podejrzewam ze gdzies na niej jest lekka nieszczelność i sie zapowietrzac może (na zakreconym korku lekko z pod niego leciała para) a dodatkowo jest juz tak stara i zasyfiala ze jej wydajność znaczaco spadła i może gorąca woda nie dociera do czujnika i dlatego wentylator sie nie włącza.

co myslicie o mojej diagnozie? na ten moment nastawiam się na jej wymiane ale wolę to skonsultowac

Użytkownik FILIP86 edytował ten post 07:04, 21.04.2018

  • 0

#36 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:07, 21.04.2018

Diagnoza słaba. Jak coś jest nieszczelne, to przy nadciśnieniu wycieka, a nie zasysa :)
Jeśli wierzyć, że termostat uległ awarii w pozycji zamkniętej, to długotrwała jazda z tak uszkodzonym termostatem doprowadza do uszkodzenia UPG niestety.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#37 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 21.04.2018

 Przejechałem z tym termostatem ok 20 km,  ogrzewanie na maksa i 2 postoje... liczę że jednak nie trafi mnie to...

 

Czekam na tester co2, brat kiedyś testował i się sprawdziło dziś zamówiłem we wtorek lub środę zrobię test i zobaczymy.

 

jakiś przybliżony koszt UPG?

 

 

od razu i tak wymienię pompę i chłodnice bo ta druga na bank się kwalifikuje,


Użytkownik FILIP86 edytował ten post 09:00, 21.04.2018

  • 0

#38 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 26.04.2018

No cóż. Tester niestety zadziałał. Dość szybko odczynnik zmienil kolor i dał diagnoze. Lada dzien odstawiam auto mam tylko pytanko odnośnie rozrządu.

Czy trzeba łancuch rozpinać do robienia czy mozna go zdjąć i wogole. Pytanke wynika z mojej ciekawości. Pozdrawiam
  • 0

#39 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:09, 10.08.2019

Podepnę się do tematu bo również mam chyba problem z chlodzeniem silnika. Jednak u mnie objawy są trochę inne. Jak jade wolno tzn do 100 temp jest ok wskazowka nieco ponizej polowy, podobnie jest w korku na postoju, wentylator chodzi. Gorzej jak przyspiesze 120-130 temp idzie w gore nawet nieco powyzej polowy skali. Na zewnatrz jest upal ok 35C, ale pytanie czy wskazówka moze przekraczac polowe skali nawet w takich warunkach? Czy to moze swiadczyc o uszkodzonej pompie wody?
  • 0

#40 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 10.08.2019

Zanotuj temperatury płynu chłodniczego w poszczególnych warunkach, będzie łatwiej postawić diagnozę.
  • 0

#41 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:57, 10.08.2019

Ok tak zrobię, teraz jestem na Węgrzech a we wtorek ruszam na Croatie to będzie autostrada i załączę diagnostykę. Na zwykłej trasie nie autostradowej wskaźnik jest nieruchomo poniżej połowy.
  • 0

#42 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 10.08.2019

No i napisz jeszcze jaki silnik 😉
  • 0

#43 perszing81

perszing81
  • Klubowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:20, 11.08.2019

K24A3
  • 0

#44 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2132 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 88
Super

Napisano 17:17, 11.08.2019

http://www.accordklu...peratura/page-1


Można tutaj kontynuować. Pozdrawiam.
  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, chłodnica płyn korek termosta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq