Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z układem chłodzenia

VII chłodnica płyn korek termosta

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
43 odpowiedzi w tym temacie

#16 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 23.06.2014

Sprawdzałem, wentylator się włączył przy 101 stopniach na wyświetlaczu. Już pełny szczęscia poskręcałem wszystko (dolne osłony pod silnik itp). Pojechalem pojezdzić i wszystko OK. Podczas jazdy temperatura utrzymywała się od 88 - 92. Myślałem że będzie GIT do casu gdy pojechałem w teren bardziej górzysty, Jechałem pod ok 3 km górkę i znowu złapał mi temperaturę, Przecież nie powinno tak raczej być, to nie była jakaś strona góra, jechałem ok 60km/h więc chłodzenia jakieś tam miał, przy 103 stopniach went się nie włączył więc włączyłem klimę, ale nie wiele go schłodziło, przy 105 się zatrzymałem i na postoju  i na włączonej klimie temp spadłą, zobaczyłem pod maskę to zbiorniczek wyrównawczy był pełny, a węże miękkie. Kurcze naprawdę nie wiem o co chodzi. Czy może uwalona UPG i zapowetrza mi układ... nie wiem.


  • 0

#17 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 27.06.2014

Podobno sprawdzone jest już wszystko. Jedyna opcja to uszczelka pod głowicą. Masakra, wiecie może na jakie koszty trzeba się szykować???


  • 0

#18 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:39, 25.10.2014

....i jak to się skończyło ? Może na przyszłosć komuś pomóc..


  • 0
                       

#19 Sly

Sly
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 17.02.2015

Witam...jak temat sie zakończył ? czy to była usczelka pod głowicą ?


  • 0

#20 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 18.04.2015

Wymień czujnik od załączania wentylatora chłodnicy. 


Podobno sprawdzone jest już wszystko. Jedyna opcja to uszczelka pod głowicą. Masakra, wiecie może na jakie koszty trzeba się szykować ???

Masz jpg w samochodzie?


  • 0

#21 Sly

Sly
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 30.06.2015

U mnie uszczelka pod glowica....robil znajomy koszt 1700...pozdrawiam


  • 0

#22 baka83

baka83
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 25.06.2017

Witam,

Wiem że temat jest sprzed kilku lat, jednak wyskakuje w googlach przy wyszukiwaniu problemów z wentylatorem w acco VII i sam go czytałem przy swoim problemie.

Przy wymianie płynu chłodzącego w acco vii 2.0 z 2003 wystąpił problem z włączeniem się wentylatora (temp 107 st, a wentylatora brak) silnik schłodziłem klimatyzacją. Nadmienię, że ok. pół roku wcześniej went włączał się przy ok 103 st - wtedy mnie to nie zdziwiło, po prostu sprawdziłem sprawność układu po zakupie samochodu, a went się włączył i schłodził płyn poniżej 90 st. (w teście płyn wyszedł do -35 st). Wracając do tematu włączanie się wentylatora w tym modelu reguluje termo włącznik poprzez zmasowanie układu. Bez problemu można więc sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej  zworką na wtyczce przy termo włączniku (dolny lewy róg chłodnicy). Wentylator się załączał. Po wykręceniu termo włącznika okazał się skorodowanym włoskim zamiennikiem - no comment. Wkręcony nowy oryginalny termo włącznik, rutynowe przepłukanie układu wodą destylowaną, zalanie nowego płynu i kicha. Went dalej się nie włącza. Na samochodzie po zagrzaniu układu włącznik nie reagował. Problem okazał się trywialny ale dla mnie zaskakujący. Ze skorodowanego "starego" miedzianego termo włącznika powstał swoisty korek z zielonej mulistej substancji który pięknie zatkał i izolował nowy włącznik (układ musiał być zalany twardą wodą albo starym płynem). Syf osadził się tylko w gnieździe włącznika na styku z termo włącznikiem (po wydmuchaniu syfu - dmuchając w korek chłodnicy, sprawdziłem jej dno. Było czyste bez mułu). Zgodnie z logiką i sumieniem przepłukałem chłodnicę, a następnie zrobiłem płukanie układu chłodzenia i zalałem nowym płynem. Wentylator włącza się w zależności od prędkości obrotowej silnika w zakresie od 96 do 98 st (zależy od wydatku pompy wody, a więc szybkości wypełnienia chłodnicy gorącym płynem o temp 95 st).

 

Morał jest jeden, nie da się oszczędzić na płynie chłodzącym w acco VII.

 

PS największym problemem i czasochłonnym zajęciem jest odpowietrzanie układu chłodzenia - ja wykorzystałem duży lejek uszczelniony przy korku wlewu + stare sprawdzone masowanie przewodów ;) Myślę, że odpowietrzanie to najczęściej pomijany element lub wykonany niedbale, powodujący większość problemów opisywanych w necie, podobnych do problemów autora wątku.


Użytkownik baka83 edytował ten post 21:21, 25.06.2017

  • 0

#23 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 12.04.2018

Odgrzeje trochę kotleta.

 

Pacjent Acord VII 203 2.0 benzyna. K20A6

 

Ostatnio chwycił mi temperaturę na trasie powyżej połowy, szybki postój: diagnoza - termostat padł w pozycji zamkniętej, Dojechałem do chaty zbijając temperaturę. Wymieniłem termostat zalałem nowy płyn jednak dalej chwyta mi lekko powyżej połowy i nie włączają się wentylatory. Kupiłem czujnik ten wykręcony z dołu chłodncy ( czujnik temperatury cieczy chłodzącej jak dobrze myślę) bo ja zwierałem na krótko to załączały się wentylatory. Po wymianie bez zmian :?

 

Wentylatory nie właczają sie tez pomimo właczonej klimy, przeczytałem full tematów i nie moge znaleźć przyczyny. Jutro będę miał drugi czujnik może ten jest walnięty,

 

Gdzie mogę szukać przyczyny takiego zachowania jeśli czujnik jest ok. ??

 

i dodatkowe pytanie - czy ten sam czujnik odpowiada za wyświetlanie temperatury na desce?

 

Pozdrawiam.


  • 0

#24 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:57, 13.04.2018

A po tej wymianie termostatu jak piszesz "chwyta ci lekko powyżej połowy" to też na trasie? Bo jeśli tak to znaczy że żadnego problemu nie rozwiazałeś tą wymianą, a jak nie to znaczy że masz inny jeszcze problem z wentylatorami (czujnik, bezpiecznik/przekaźnik, same wentylatory).
  • 0

pzdr


#25 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 13.04.2018

No to ja wiem ;)

 

Problem to nie włączający się wentylator . Włącza się ja zworkę w kostkę wepne ale jak podłącze czujnik to już nie działa więc wyminiłem czujnik - dalej bez zmian. Wentylator się nie załącza.

 

Powinien się załączyć jak odpale klime ale też się tak nie dzieje dlatego już brakuje mi pomysłów.

 

Reasumując:

 

termostat nowy

czujnik nowy

wentylatory działają przez podpięcie na krótko.

 

jakieś inne pomysły co mogło nawalić?


Użytkownik FILIP86 edytował ten post 07:10, 13.04.2018

  • 0

#26 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:49, 13.04.2018

Znaczy, że robisz zworę na kostce odpiętej od czujnika i wentylatory pracują?
Czujnik nie daje sygnału bo nie ma dobrej cyrkulacji.
Pytanie drugie: czy sprawdziłeś ten termostat czy faktycznie się nie otwiera. Wrzuć go do garnka podgotuj i zobacz.
Jeżeli się otworzy może być winna pompa cieczy chłodzącej. Tu generalnie tylko wymiana bo po wyciągnięciu na zimno wirnik może się kręcić, na ciepło może już nie.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 08:03, 13.04.2018

  • 0

#27 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:59, 13.04.2018

tak.
  • 0

#28 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:06, 13.04.2018

Zamiast napisać nowy post edytowałem stary. Troche zamieszalem.Przemyśl to.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#29 FILIP86

FILIP86
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 13.04.2018

Tak robie zworke i wentylatory pracują.

Tak sprawdzalem termostat i sie nie otworzył w gorącej wodzie.

Dzis dostane koejny czujnik nowy i zobacze.

o pompie nie myslalem bo jakby nie dzialala to dosc szybko by mi sie zagrzal - tak.mi sie wydaje... a tak to jednak troche czasu potrzebuje dlatego wstepnie ja wykluczylem. pozatym normalnie gorace czy chlodne powietrze mi dmucha w zaleznosci co ustawie takze wydaje mi sie ze cyrkulacja jest i pompa dziala ok.

Użytkownik FILIP86 edytował ten post 10:30, 13.04.2018

  • 0

#30 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 210 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:42, 13.04.2018

Jeśli masz dostęp do manualna to sprawdź poniższe punkty:

1. Usuwanie usterek obwodu wyłącznika wentylatora chłodnicy (zwarcie)
2. Sprawdzenie wyłącznika wentylatora chłodnicy
3. Usuwanie usterek sterowania wentylatorami chłodzącymi wg objawów.

Kiedyś to przerabiałem przy innym problemie z wentylatorami.
Powodzenia.
  • 0

pzdr






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, chłodnica płyn korek termosta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq