Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z układem chłodzenia

VII chłodnica płyn korek termosta

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 14.06.2014

Witam. Mam problem z moim accordem 2.4, a konkretnie z jego układem chłodzenia. W Hondzie miałem problem z wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek wyrównawczy, zobaczyłem ze na korku nie ma zaworka, więc wymieniłem korek i myślałem ze będzie OK. Tydzień później jechałem przez Kraków w korku i zobaczyłem trochę pary spor maski, zjechałem na bok i gotowało w zbiorniczku wyrównawczym. Najgorsze jest to że temperatura na wskaźniku była OK, około połowy skali. Na forum doczytałem że da się sprawdzić temperature na wyświetlaczu od klimy.  Włączyłem to i teraz jak sprawdzamto temperatura na wyświetlaczu rośnie razem ze wskaźnikiem do połowy, po czym wskaznik się zatrzymuje około połowy a na wyświetlaczu rośnie aż do ponad 100 i więcej ale już nie patrzyłem. Innym problemem jest to że nie działa wentylator, a działał. Na krótko dmucha więc jest sprawny. Zaobserwowałem też że gruby wąż u dołu chłodnicy jest ZIMNY.

Czy macie pomysł co może być przyczyną? czy termostat, ale wtedy chyba nie puszczałoby wody na chłodnice, czy np, zatkana chłodnica??? W poniedziałek oddaje brykę na wymianę chłodnicy klimatyzacji i jeśli byłaby taka potrzeba to odrazu wymieniłbym chłodnicę wody.


  • 0

#2 korba415

korba415
  • Klubowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:18, 15.06.2014

Przy tych objawach wydaje się że termostat nie otwiera na duży obieg, a przez to czujnik ECT nie włącza wentylatora.Piszesz że na krótko went chodzi co dla mnie oznacza że sprawdzałeś i went i czujnik.Na rozgrzanym silniku obydwie rury powinny być gorące oraz chłodnica.
Przy zatkanej chłodnicy i otwartym termostacie mając temp. powyżej 100 st. wentylator musiałby chodzić cały czas.Chłodnica raczej odpada.Przy uszkodzonym czujniku ETC went by się nie włączał ale wtedy dolna rura musiała by być gorąca.
xperia L

Użytkownik korba415 edytował ten post 01:49, 15.06.2014

  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#3 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 15.06.2014

A jak wytłumaczyć to że na wskaźniku temperatura jest około połowy a na wyświetlaczu klimy wzrasta nawet do 100 stopni? Przecież gdybym nie wiedział o możliwości odczytu z wyświetlacza to bym przegrzał sprzęt... o ile już tego nie zrobiłem, ale mam nadzieje że nie będzie tak źle :).


Użytkownik ar1906 edytował ten post 11:45, 15.06.2014

  • 0

#4 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 15.06.2014

OK,  w poprzednim samochodzie ( opel omega) wskaźnik działał bardziej precyzyjnie. Jutro daję auto do zrobienia klimatyzacji to poproszę chłopaków żeby od razu wymienili termostat i zerknęli na czujnik jak będą mieli dostęp od dołu. Dam znać jak się sprawa rozwiąże.


  • 0

#5 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 18.06.2014

OK,  w poprzednim samochodzie ( opel omega) wskaźnik działał bardziej precyzyjnie. Jutro daję auto do zrobienia klimatyzacji to poproszę chłopaków żeby od razu wymienili termostat i zerknęli na czujnik jak będą mieli dostęp od dołu. Dam znać jak się sprawa rozwiąże.

Odebrałem dzisiaj Honde. Sytuacja wygląda tak:

Klima chodzi

Termostat wymieniony,

ale przy normalnej jeździe auto osiąga temperatury około 100stopni, a jak się mu trochę przyciśnie to ok 105, wentylator się nie włącza, dopiero jak się włączy klimę to trochę go schłodzi.

Jaka może być przyczyna, takiego zachowania. 

Jaką temperaturę powinien utrzymywać accord tak normalnie.

Moja chłodnica wody jest trochę zmęczona, tzn znaczna część lamelek się wykruszyła, może po prostu już nie wydala i nie może zbić temperatury... już sam nie wiem.  

Jak myślicie co powinienem zrobić, wymiana chłodnicy i czujnika temperatury?

Da się jakoś sprawdzić czujnik?


  • 0

#6 korba415

korba415
  • Klubowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:37, 20.06.2014

Optymalna temperatura dla Accordów to okolice 90 st.Temperatura nigdy nie jest stała tylko oscyluje.Praca wentylatora uzależniona jest od warunków jazdy np.

długa jazda lub jazda w korku w mroźny dzień lub w upalny, itd.Te 100-105 st. to już górna granica i dlatego powinien pracować wentylator.Koniecznie musisz sprawdzić dlaczego się nie załącza.Sprawdź po kolei: bezpiecznik nr.11, czujnik wentylatora przy chłodnicy(sprawdza się tak samo jak termostat), styki na kostce czujnika, przekaźnik.Chłodnica, jeśli jest szczelna to na pewno jest dobra.Przy tym zakresie temperatur które podajesz i przy braku pracy wentylatora widać że daje radę.Jeśli np. była by zakamieniona, możesz sprawdzić ją dotykając ostrożnie w różnych punktach (temperatura na całym obszarze powinna być m/w taka sama).Jeśli auto stoi lub wlecze się w korku chłodnica odprowadza niewiele ciepła, po to jest właśnie wentylator, a brak niewielu lamelek powoduje trochę dłuższą pracę wentylatora.Jeśli dobrze kojarze to przy ubytku powyżej 20 % powierzchni chłodnicy kwalifikuje się ona do wymiany(rośnie obciążenie układu chłodzenia).


  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#7 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1113 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:22, 21.06.2014

znajomy mial tak samo tylko ze w vectrze i okazalo sie ze pompa wody padla
  • 0

#8 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 21.06.2014

Optymalna temperatura dla Accordów to okolice 90 st.Temperatura nigdy nie jest stała tylko oscyluje.Praca wentylatora uzależniona jest od warunków jazdy np.

długa jazda lub jazda w korku w mroźny dzień lub w upalny, itd.Te 100-105 st. to już górna granica i dlatego powinien pracować wentylator.Koniecznie musisz sprawdzić dlaczego się nie załącza.Sprawdź po kolei: bezpiecznik nr.11, czujnik wentylatora przy chłodnicy(sprawdza się tak samo jak termostat), styki na kostce czujnika, przekaźnik.Chłodnica, jeśli jest szczelna to na pewno jest dobra.Przy tym zakresie temperatur które podajesz i przy braku pracy wentylatora widać że daje radę.Jeśli np. była by zakamieniona, możesz sprawdzić ją dotykając ostrożnie w różnych punktach (temperatura na całym obszarze powinna być m/w taka sama).Jeśli auto stoi lub wlecze się w korku chłodnica odprowadza niewiele ciepła, po to jest właśnie wentylator, a brak niewielu lamelek powoduje trochę dłuższą pracę wentylatora.Jeśli dobrze kojarze to przy ubytku powyżej 20 % powierzchni chłodnicy kwalifikuje się ona do wymiany(rośnie obciążenie układu chłodzenia).

Więc tak. Trochę to ogarnąłem, prawdopodobnie był źle odpowietrzony układ, teraz podczas jazdy temperatura się utrzymuje na poziomie około 90-92 stopnie. Wentylator się dalej nie włącza. Sprawdziłem, przekaźnik jest ok, czujnik sprawdziłem w podgrzewanym naczyniu, przy wysokiem temperaturze tworzy obwód zamknięty, ale kupiłem w razie czegoś nowy. 

Gdy zewrę piny w kostce od czujnika na dole chłodnicy to włączają się dwa wentylatory, gdy zagrzałem auto na postoju i sprawdzałem miernikiem piny na czujniku, to przy 100 stopniach nadal nie było obwodu. Już nic z tego nie rozumiem. 

Ja temperaturę silnika odczytuję z wyświetlacza klimatronica (przytrzymanie auto i dual przy zapalaniu auta)  tak sobie jeszcze myślę że może ta temperatura na wyświetlaczu jest trochę inna niż ta na czujniku, lub ewentualnie jakby była przytkana chłodnica i w miejscu gdzie jest czujnik płyn się tak nie nagrzewa, ale w to raczej wątpię. Macie jakieś pomysły? ??


Użytkownik ar1906 edytował ten post 13:28, 21.06.2014

  • 0

#9 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 14:37, 21.06.2014

Ja temperaturę silnika odczytuję z wyświetlacza klimatronica (przytrzymanie auto i dual przy zapalaniu auta) 

Sprawdzę aż z ciekawości to jak to u mnie wygląda z  temp...


  • 0

No Red Line no Fun :)


#10 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:59, 21.06.2014

Sprawdzę aż z ciekawości to jak to u mnie wygląda z  temp...

ok będę wdzięczny. Zobacz przy jakiej temperaturze na wyświetlaczu klimatronika włącza się wentylator


  • 0

#11 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 15:24, 21.06.2014

Niem mogę tego włączyć... jak przytrzymuje auto i dual to na wyświetlaczu miga mi temp raz 1 a raz 25

 

ja mam zwykłe CD a ty jakie masz, nie mów że oryginalną NAVI dotykową ?


  • 0

No Red Line no Fun :)


#12 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 21.06.2014

Tak mam oryginalną navi dotykową. Instrukcja trybu serwisowego:

Wciskasz jednocześnie AUTO+DUAL i trzymając włączasz samochód. Przyciskiem od ogrzewania tylnej szyby zmieniasz wskazania
1 Czujnik temperatury wnętrza 
2 Temperatura powietrza na zewnątrz 
3 Wartości promieniowania słonecznego: Ciemno = 00, Świecenie latarką = 04, Pochmurnie = 10, Słonecznie = 65 
4 Temperatura cieczy chłodzącej silnika 
5 Temperatura powietrza wylotowego parownika 
6 Otwarcie mieszania powietrza po stronie kierowcy (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza). 
7 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza). 
8 Czujnik szybkości jazdy (samochód musi jechać, aby szybkość była wyświetlana) 
9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO) 

 

Było to już na forum


Użytkownik ar1906 edytował ten post 16:58, 21.06.2014

  • 0

#13 korba415

korba415
  • Klubowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 21.06.2014

Z opisu wynikają dwie możliwości : wyświetlacz pokazuje błędną temperaturę lub czujnik jest uszkodzony i zwiera przy wyższej temperaturze niż powinien(91-95 st).Musisz jeszcze raz czujnik do wody ale razem z termometrem i sprawdzić przy jakiej rzeczywistej temperaturze jest zwarcie.Jeśli zwiera powyżej 96 st. to jest do wymiany.Kiedyś specjalnie odpaliłem Hanie (na postoju, 20-22 st. temp. powietrza) i czekałem do pierwszego załączenia wenta i się niedoczekałem.Dopiero jak przegazowałem dobre 5 minut to went się załączył ale tylko na ok 15-20 sekund.Ja mam cały rok włączoną klime na Auto dlatego sprawdziłem czy sam went chodzi bo nie wiedziałem czy działa.Jeśli teraz utrzymuje się temp. 90-92 st. to jest bardzo dobrze i widać że chłodnica jest jeszcze w dobrej kondycji.


xperia L

Użytkownik korba415 edytował ten post 22:57, 21.06.2014

  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#14 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 00:04, 22.06.2014

u mnie jest tak. dziś sprawdzałem

 

temp. otwarcia termostatu 90 st.

załączanie wentylatora 98 st


  • 0

No Red Line no Fun :)


#15 ar1906

ar1906
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:15, 23.06.2014

Termostst miałem teraz wymieniany, wymieniali mi go chłopaki z Honda team kokotów, wydaje mi się że oni się znają na rzeczy i nie wsadzili by mi złego termostatu. Może gdy na wyświetlaczu cyfrowym jest około 90 na na termostatcie jest mniej. Na  cyfrowym wyświetlaczu pokazuje podna 100, potem właśnie wyświetla 01 02 03 04 itd. dzięki za odpowiedzi, dzisiaj sprawdzę czy się nie włączy przy 102-103, a jak nie to już nie wiem od czego to może być.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, chłodnica płyn korek termosta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq