Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Samodzielna wymiana czujnika ABS (tył)

VII abs czujnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 10.06.2014

Hej.

Blad 17, lewe tylne kolo. Czujnik do wymiany, kupilem dzisiaj zamiennik i zamierzam zabrac sie za samodzielna wymiane. Czy mozecie jakies podpowiedzi dac, jak za to najsprawniej sie zabrac, jakie narzedzia niezbedne, jakies przeszkody dobrze znane? W innych watkach rzucilo mi sie w oczy cos o kalibracji - czy to konieczne bedzie? Czy kasowanie bledu nastapi samoistnie po wymianie, czy musze jeszcze kasowac (dzisiaj komputerowiec mowil, ze to blad trwaly)? Da sie samodzielnie go skasowac po wymianie czujnika? Jak?
  • 0

#2 Muniek

Muniek
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:24, 10.06.2014

 W sobotę wymieniałem czujnik tylny lewy problem jest z wyjęciem starego. Tutaj masz info jak to zrobić: http://www.accordklu...a-czujnika-abs/.

U mnie kontrolki zgasły, ale oczywiście błędy zostaną w kompie.

Można je skasować stosując następującą procedurę:

1. Zworka pinu 4 i 9 w złączu diagnostycznym.

2. Wciskasz pedał hamulca.

3. włączasz zapłon, zapala się kontrolka ABS i gaśnie po 2 s.

4. jak zgaśnie puszczasz pedał hamulca.

5. Jak ponownie zapali się kontrolka ABS naciskasz pedał hamulca.

6. Kontrolka ABS gaśnie puszczasz pedał hamulca i kontrolka ABS mrugnie 2 razy i błędy skasowane.

 

Należy wykonać procedurę zapamiętywania położenia neutralnego czujnika VSA wg. procedury:

1. Zworka pinu 4 i 9 w złączu diagnostycznym.

2. włączyć zapłon nie wciskając pedału hamulca.

3. Kontrolka ABS zapala się i gaśnie po 2 s.

4. Jak zgaśnie jednokrotnie włączasz i wyłączasz przycisk VSA w ciągu pół sekundy tzn. bardzo szybko

5. Następnie kontrolka ABS zapali się i znów włączasz i wyłączasz przycisk VSA w ciągu pół sekundy.

6. kontrolka VSA mrugnie 2 razy i zgaśnie, zapamiętywanie zakończone.

 

Powodzenia.


  • 0

#3 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:01, 11.06.2014

Nie mam VSA w moim Accordzie. A przynajmniej nie mam przycisku VSA - czy wtedy tę procedurę położenia neutralnego czujnika VSA się opuszcza?


  • 0

#4 Muniek

Muniek
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:26, 11.06.2014

Jak nie masz VSA ograniczasz się do ABS.


  • 0

#5 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:09, 12.06.2014

Z tym czujnikiem niema się co pier... :), ja go od razu ukręciłem wziąłem 2 wiertła jedno cienkie drugie grubsze zaznaczyłem izolacją na długość czujnika i ogień :), po rozwierceniu reszte syfu wyssałem odkurzaczem zajeło mi to może z 5 min. W sklepie chcieli mi czujnik razem piastą sprzedać za 500 zł talenty jedne :) a ja kupiłem za 40 zł, mam  VSA po przejechaniu 5 metrów kontrolki mi pogasły.


  • 0

#6 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 13.06.2014

Jutro sie za to zabieram, zobacze jak pojdzie - jestem kibicem Holandii...
  • 0

#7 DonMajorro

DonMajorro
  • Klubowicz
  • 121 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:12, 15.06.2014

Wrzucisz proszę link do aukcji, gdzie kupiłeś ten zamiennik?


  • 0

#8 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 16.06.2014

Hej, ja kupilem ten:

 

http://allegro.pl/cz...4329759681.html

 

Co do wymiany - to nie zrobie tego, nie mam mozliwosci. Wczoraj zdjalem kolo i zaczalem go wyjmowac, ale oczywiscie polamal sie od gory wiec zostawiam to komus, kto sie bedzie znac na tym, ma wprawe, narzedzia i warunki. 

 

Howgh!


  • 0

#9 adamsi

adamsi
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 16.06.2014

Hej, ja kupilem ten:

 

http://allegro.pl/cz...4329759681.html

 

Co do wymiany - to nie zrobie tego, nie mam mozliwosci. Wczoraj zdjalem kolo i zaczalem go wyjmowac, ale oczywiscie polamal sie od gory wiec zostawiam to komus, kto sie bedzie znac na tym, ma wprawe, narzedzia i warunki. 

 

Howgh!

odkręc piaste i wbij go delikatnie przez jakąś śrube. nie baw sie w wiercenie bo mozesz zniszczyc zebatke ABS znajdującą sie na piaście. poza tym wpadnie Ci do środka troche opiłków plastikowych po wierceniu.


  • 0

#10 DonMajorro

DonMajorro
  • Klubowicz
  • 121 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:41, 19.06.2014

Mi też to ciężko idzie... Juz 1,5 godziny się mecze i nie mogę wyjąć tego czujnika. ..

Wysłane z Androida
  • 0

#11 DonMajorro

DonMajorro
  • Klubowicz
  • 121 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:31, 19.06.2014

Jakoś się wreszcie udało. Czujnik wymieniony. Reset tak jak Muniek napisał. Oby juz było ok.

Wysłane z Androida
  • 0

#12 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:01, 01.07.2014

Hej.

 

Ja odpuściłem - pojechałem do mechaniora i tam w 30 minut zrobione - zdjął piastę, rozwiercił,wyjął resztki, wyczyścił porządnie, założył, założył czujnik na jakąś tam pastę i podpiął pod kompa, jazda próbna i jestem happy. Czujnik za 75pln z allegro i 50pln robocizna. Wszystko działa. Radość.


  • 0

#13 Migal

Migal
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:176
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:03, 02.07.2014

odkręc piaste i wbij go delikatnie przez jakąś śrube. nie baw sie w wiercenie bo mozesz zniszczyc zebatke ABS znajdującą sie na piaście. poza tym wpadnie Ci do środka troche opiłków plastikowych po wierceniu.

A kto ci każe wiercić do zębatki? zaznaczasz na wiertle kilka mm mniej od długości czujnika i niema prawa się nic stać, potem odkurzacz i jesteś w domu. Zabawa to jest właśnie wtedy jak se piastę ściągasz :)


  • 0

#14 tomas_str

tomas_str
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 02.07.2014

Dzis wymienilem czujnik i nie widzialem zebatki abs podobno w sedanie nie ma zebatki tylko jest koder magnetyczny
  • 0

Lpg: Stag 300-4 ISA2; AC R01; Barracuda


#15 HONCORD03

HONCORD03
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Skawina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 25.08.2014

Pomocy.

Właśnie wymieniłem czujnik poprzez rozwiercenie. Wykasowałem błąd po założeniu nowego i kontrolka zgasła , ale jest problem . Czy jest możliwe, żebym coś uszkodził podczas wiercenia np. wiertłem ten koder magnetyczny, bo teraz lekkie naciśnięcie hamulca od razu włącza abs. Czy ktoś miał taki przypadek? Jedyne co to mogłem delikatnie dotknąć tego kodera.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, abs czujnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq