Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Automat - obroty sie "zawieszaja" na 5. biegu po czym same spadaja

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 07.06.2014

Jadac dzisiaj autem zauwazylem dziwne zachowanie auta.

 

Oto film, ktory obrazuje moj problem:

http://youtu.be/T45sZcg2xvw

 

 

Na filmie mozecie zobaczyc ze przy predkosci 90 km/h w trybie manual na 5. biegu wciskam gaz do dechy.

Auto osiaga oborty o wartosci okolo 2600 po czym bardzo wolno przyspiesza.

Trzymam caly czas wcisniety pedal gazu na maksa, a autko dalej bardzo powoli przyspiesza, obroty w ogole nie wzrastaja, chociaz predkosciomierz tak. To wyglada jakby obroty sie "zawiesily".

Po krotkiej chwili obroty same spadaja na wartosc 2000 ( bieg sie nie zmienil), a ja ciagle trzymam wcisniety gaz do dechy.  Mimo ze obroty spadly to auto nadal bardzo powoli przyspiesza.

 

Na calym filmie trzymam wcisniety pedal gazu na maksa.

 

Co sie moglo zj...  popsuc?

 

Auto: 2.4 automat.


Użytkownik przemo1983 edytował ten post 19:39, 07.06.2014

  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 22:28, 07.06.2014

Czy praca skrzyni jest  normalna , nie szarpie .... jutro swoją przetestuje bo na D to jak ma 100km/.h to mam na początek 3 tys później  spadają do 2 tys. jutro zrobię identyczny test ..


  • 0

#3 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:21, 08.06.2014

Czy moja skrzynia pracuje normalnie? Nie wiem kurcze... 

Miesiac temu regenerowalem sprzeglo/konwerter w Teo Motors w Poznaniu.

Zalali w skrzyni swoj olej, ponoc zajefajny. 

Wczesniej jezdzilem glownie na trybie automat, i nie widzialem zadnych problemow. Ale przyznam, ze nie zwracalem uwagi na prace skrzyni bigow.

Teraz jak po tej regeneracji robie testy, to juz sie mocno przygladam pracy skrzyni.

Dziwne jest to ze jak bardzo delikatnie dodaje gazu to biegi zmieniaja sie prawie niezauwazalnie.

Jak mocno cisne to czuje zmiane biegow. Takie delikatne szarpniecia.

Ale... niezaleznei jak jezdze to zawsze jak zmienia biegi z 1 na 2 to jest delikatne szarpniecie.

Ciezko mi powiedziec czy to zle czy dobrze. Te szarpniecia nie sa ordynarne, po prostu czuc zmiane biegu (jakby skrzynia przeciagala zmiane).

To samo jak hamuje gwaltownie i skrzynia redukuje to czasem przy koncowej fazie zatrzymywanai sie czuje szarpniecie i auto delikatnie wyrywa sie do przodu na moment (zmiana z 2 biegu na 1?). Trzeba trzymac pedal hamulca mocno.

 

Muzyczka, jak jest u Ciebie z ta zmiana biegow?

Moze problemem jest olej zalany przez ta firme? Ale watpie, zeby zalali jakis zly olej, jak daja gwarancje na rok.


Użytkownik przemo1983 edytował ten post 07:25, 08.06.2014

  • 0

#4 mleni

mleni
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Świętokrzyskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:213
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:01, 08.06.2014

Kolego u mnie też może być tak samo. Zwróć uwagę że włączyłeś na sekwencję na przełożeniu 5 biegu że nie zredukuje bieg jak dajesz gaz do dechy i to normalnie że obroty są wyższe na początku ponieważ działa na zasadzie jakby włączone pół wciśniętego sprzęgła i potem jak osiąga większą prędkość to już całkiem jest wypuszczone sprzęgło. Więc jest to normalna rzecz.


To samo jak hamuje gwaltownie i skrzynia redukuje to czasem przy koncowej fazie zatrzymywanai sie czuje szarpniecie i auto delikatnie wyrywa sie do przodu na moment (zmiana z 2 biegu na 1?). Trzeba trzymac pedal hamulca mocno.

 

U mnie takie zjawisko nie występuję. Może twój układ hamulcowy nie jest wystarczająco w dobrym stanie?


  • 0

#5 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:32, 08.06.2014

a ja mam prawie wszystko jak ty oprócz tego co na filmiku. Normalne jest że przy mocnym dodawaniu gazu będziesz czuł lekkie szarpnięcie, ale to tylko odczucie.

 

"Wciska" w fotel i później na ułamek odpuszcza i znowu "wciska". To nie DSG. A z tą piatką to dziwne. Dziś wieczorem też spróbuje podobny test zrobić, ale wydaje mi się, że ciągle mi wysokie obroty trzyma.


Użytkownik toio edytował ten post 09:33, 08.06.2014

  • 0

#6 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 08.06.2014

Panowie i jak Wasze testy?


  • 0

#7 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:13, 08.06.2014

Ja sprawdziłem. Obroty u mnie trzyma ciągle wysoko i cały czas wzrastają. Nie mam spadku.
  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:13, 09.06.2014

W trybie M skrzynia moja chodzi tak jak na filmie czyli 2600 obrotów a prędkość rośnie, a w D obroty rosną i prędkość .... Ze wszystkich opisów stwierdzam że skrzynie działają wam prawidłowo ...


  • 0

#9 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 09.06.2014

Dzieki Panowie za sprawdzenie i odpowiedzi. 

Troche sie uspokoilem. :)

 

Toio, napewno dobrze test przeporawdziles? :) Testowales na manulanym trybie? Twoj wynik troche miesza mi w glowe. 


  • 0

#10 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:45, 09.06.2014

napewno. Z 90 km/h do 110 km/h. Przy 90 wskakuje na 2600 obrotów i gdy prędkość zaczyna wzrastać to i obrotomierz też zaczyna powoli wzrastać. Gaz caly czas w podłogę. Spadku na 2000 nie mam.


  • 0

#11 Guest_Różkowy_*

Guest_Różkowy_*
  • Guests

Napisano 15:41, 09.06.2014

Przemo

 

Jak chcesz obczaić w podobnym automacie to pisz :-)

 

Dziś w Masie wymieniłem olej w skrzyni...

 

Pozdro.


  • 0

#12 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 09.06.2014

Wow, super ze jest ktos z Zielonej na forum i to z automatem. :D

Z checia porownam jak jest u Ciebie. :)

 

Jutro jeszcze zasiegne opini w Teo Motors dlaczego to tak dziala, lub nie. :)

Dam znac.


  • 0

#13 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:58, 09.06.2014

może to kwestia oprogramowania (wersji oprogramowania) skrzyni ??


  • 0

#14 igor1551

igor1551
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 10.08.2014

ja mam podobnie tylko w VI generacji obroty wchodzą na 5 tys potem nagle na 4 i znów skacze do 5 , czytałem o tym i może to być spowodowane kablami zapłonowymi , oprócz tego u mnie zauważalny jest spadek mocy i wyskakuje check engine ( silnik nierówno pracuje)


  • 0

#15 Kerel

Kerel
  • Nowy
  • 153 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Accord CE7
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 04.02.2019

Mój kolega ma podobny objaw, udało się wam rozwiązać?
Tyle że u niego wolne obroty są niższe niż powinny i trzęsie całym autem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq