Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

20l/100km LPG po zmianie kolektora wyd. i sondy - co sprawdzić?

V spalanie sonda kolektor katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 06.06.2014

Niedawno dokonałem następujących czynności: (F20Z1 - mój silnik)

1. Zamiana kolektora na 4-2-1 z H23

2. Sonda lambda ta z H23

3. Katalizator wywalony

 

Od tego czasu spalanie to ok 20L/100km lub niewiele mniej...

 

Padło na sondę. Sprawdziłem opór miernikiem, jest ok. Nie wywala błędu check, więc podłączona też jest ok. Myślę, czy się nie rozjechały ustawienia kompa gazu (Stag 4 ECO)

 

Co sprawdzić? W jakiej kolejności, od czego zacząć? Ja bym najpierw podpiął pod kompa gazu i zobaczył co jest grane oraz czy podaje jakieś parametry z sondy...ale nie jestem na 100% pewny czy sonda jest / była podpięta pod instalacje gazową. Jakie sugestie? :)


  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:39, 06.06.2014

Strojenie na nowo. Dlaczego sonda inna? przecież ecu to samo to inaczej będzie działać z inna sonda.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 06.06.2014

Strojenie na nowo. Dlaczego sonda inna? przecież ecu to samo to inaczej będzie działać z inna sonda.

Gdyż osoba, która mi to robiła, powiedziała, że ta sonda ma parametry lepsze pod kolektor 4-2-1 który ma wejście na sondę dużo dalej...Czyli najlepiej wrócić do starej sondy i wystroić na nowo?


  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:06, 06.06.2014

A przypadkiem sonda od type-r nie jest szerokopasmowa, a a u ciebie powinna być zwykła?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 06.06.2014

Właśnie nie wiem jaka tam jest sonda...i tu jest problem...wiem, że na pewno z H23. Czyli jechać najlepiej na wystrojenie od razu czy po prostu wrócić do starej sondy? A potem jak się nic nie zmieni stroić?


  • 0

#6 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 10.06.2014

Ok, czyli reasumując szybko wrócić do starej sondy? I tak przy okazji, to czy fakt, że jest inny kolektor i sonda ma gniazdo nieco dalej niż fabryczny kolektor od silnika wpłynie na odczyt z sondy?

 

Zmiana: Sonda wymieniona na starą. Niestety pierwszy wynik spalania z nową sondą się wcale nie zmienił - dalej ok 20L / 100km (dokładnie 11L/55km). Podłączyłem się pod kompa od gazu, ale całkowicie rozjechane były mapy wtrysków gazu i PB - skalibrowałem na nowo, teraz się pokrywają. Zobaczę, czy coś się zmieni, jak trochę przejeżdżę. Ale czy mimo wszystko rozjechanie mapy wtrysków LPG powoduje spalanie LPG na poziomie 20L? Czy gdzieś jeszcze szukać przyczyny? Czy zmiana układu wydechowego może tak bardzo na to wpłynąć? Myślałem jeszcze nad powrotem do fabrycznego wydechu....czyli stary kolektor + katalizator (lub jakis zamiennik - tłumik).

 

Mapa wtrysków - co może być tutaj nie tak, że pali 20L / 100km? lpg1.jpg


Użytkownik Charlie edytował ten post 21:22, 18.06.2014

  • 0

#7 kamisio01

kamisio01
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1,8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 27.07.2014

Myślę że najlepiej by było sprawdzić ile pali benzyny i wtedy szukać dalej


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:33, 27.07.2014

Po wymianie sondy robiłeś reset kompa? Nie włączył się gaz przypadkiem podczas pierwszego odpalenia? Co bym zrobił to reset. Później odpalić na wyłączonym gazie żeby się nie włączył przypadkiem. Zrobić programowanie kompa benzyny. Później sprawdzenie mapy gazu. Na twojej mapie na dole jest trochę za mało.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, spalanie, sonda, kolektor, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq