Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Automatycznie ściemniające się lusterko


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#16 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:42, 16.07.2012

Dzięki za info, ale rozumiem, że nie ma większego problemu z zamontowaniem.. czy ktoś ma podobne doświadczenia jak kolega radam5,


Nie ma żadnych problemów z podpięciem takiego lustereczka, jedynie tak jak radam5 pisze, kabelki od czujnika są trochę krótkie, ale nie aż tak żeby było jakoś ciężko się podpiąć.

Dostałem lusterko z modelu 2011, a chcę je założyć do 2005, czy może ktoś mi pomóc rozgryźć to gniazdo w tym lusterku? Jest tam 6 pinów i nie wiem pod które się podpiąć? :-( Ryłem w necie, byłem nawet w serwisie, ale żadnych info nie dostałem :-(


Nie ma na tym lusterku żadnych oznaczeń? Ja mam ściągnięte z Acury Tsx i jest na 7 pinów, nie pamiętam już który pin za co odpowiadał ale jest +, - , wsteczny, i 2 wyjścia na lusterka boczne, reszta chyba nie używana, nie pamiętam niestety. U Ciebie może być podobnie.

Pozdrawiam
  • 0

#17 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 237 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:25, 16.07.2012

Czy ktoś posiada schemat instalacji podsufitki z lusterkiem foto. Chodzi mi o połaczenie wiązki podsufitki z wiązką kabinową. Jakie kolory i które piny w kostce wiązki kabiny odpowiadają za zasilanie i sterowanie lusterkiem foto
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#18 Tadzio

Tadzio
  • Klubowicz
  • 3013 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 44
Super

Napisano 14:16, 16.07.2012

Ja dostałem lusterko z kostką i obciętymi kabelkami

Z kostki wychodzą trzy kabelki.
Pomarańczowy lub czerwony to plus
Czarny lub szary minus
Fioletowy podłączenie do wstecznego

Ja mam podłączone lusterko pod wiązkę z radia. Czyli napiecie dostaje po przekręceniu kluczyka. Można podłączyć także pod zapalniczkę. Jak podłączy sie pod stałe napięcie trzeba pamiętać o wyłączeniu guzikiem. Sygnalizacja zielona dioda jak działa.
W podłączanie do wstecznego nawet sie nie bawiłem. Jest podpiety tylko plus i minus. Podpięcie pod wsteczny powoduje automatyczne wyłączenie ściemniania przy cofaniu.

Tu masz zdjęcie kostki która wchodzi do lusterka
po lewej plus, po prawej minus. Reszta wycieta



http://img41.imagesh...11/img1746x.jpg Shot at 2012-07-16

działa :ok

Jeszcze jedna rzecz. Jak bedziesz sprawdzał podłączenie lusterka to mozna to zrobić np latarką. Jak świeci się dioda zielona świecisz w czujnik od wewnątrz kabiny ale równocześnie trzeba przysłonić białe okienko od strony szyby żeby lusterko myslało że jest noc. Inaczej nie zadziała.
  • 0

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:32, 16.07.2012

fajne fajne:)
  • 0

#20 Heka

Heka
  • Moderator
  • 1543 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 76
Super

Napisano 08:39, 22.08.2012

Ja też ostatnio dorwałem lustro od mk3 i będę kombinował ale.....
o ile wiem jak podłączyć lusterko z przedlifta - to z przyciskami, to te które mam jest już poliftowe i wiązka która wychodzi ma kostkę i 3 piny.
Pytanie jest teraz który do czego, bo czytałem, że jak źle się podłączy to zmatowieje i d....a. :-/
  • 0

Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód :zoltek:

Obecnie

Było

 


#21 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:40, 27.11.2014

Odgrzebuję..

 

Jestem w trakcie podłączania takiego lusterka do swojego przedliftowego Accord'a.

Chciałbym aby to wszystko miało zupełną funkcjonalność, łącznie z auto-wyłączeniem funkcji ściemniania przy załączeniu biegu wstecznego.

Pogrzebałem w manualu EMS od polifta i to co znalazłem złożyłem w jedność:

 

2d6bdada9cd4866b.png

 

 

Czyli, żeby wszystko działało, to podpinamy 3 przewody, z czego jeden trzeba będzie dyskretnie poprowadzić do skrzynki bezpieczników.

Moje pytanie jest takie (moją praktyczną wiedzę z elektroniki to d... o kant rozbić) - czy w rozumowaniu w/w schematu winno się podpiąć ten kabelek od wstecznego

pod złącze 21 tylko? Czy taki układ nie spowoduje zwarcia? Pytanie jest raczej do takich, którzy w pełni rozumieją takie schematy elektryczne tj. ten powyższy.

I jeszcze jedno (tutaj bardzo przepraszam, ale musiałem.. ) - jak powinno wyglądać odpowiednie podłączenie kabla do portu w takiej skrzynce? Można od drugiej strony po zdjęciu skrzynki bezpieczników?


  • 0

#22 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:03, 27.11.2014

O już lepiej! Trochę się połapuję :)

 

Ale zaniosło mnie mocno jak zobaczyłem ile trzeba wybebeszać, żeby dostać się do skrzynki MICU :szok:

W końcu musi być ten pierwszy raz, żeby się bardziej z autem "zaprzyjaźnić"! Nie ma bata, wkrótce się zabieram za to. Poszukam tych kabli o których wspomniał calzone i najwyżej zdjęcie podeślę tu, żebyście dla pewności napisali czy to jest TO.


  • 0

#23 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:47, 29.11.2014

A więc tak.. Wymontowałem te plastiki wszystkie, żeby się dostać do skrzynki bezpieczników. Jak na pierwszy raz długo mi to zajęło, ponad 1h, ale grunt, że żadna spinka nie pękła :) Przewody z lusterka są przeprowadzone ładnie do skrzynki.

 

W skrzynce szukałem tego żółtego przewodu i zielonego, ale tam jest mnóstwo takich. Zresztą nie wiem jak to jest, czy ten sam przewód w kolorze w którymś porcie oraz innym porcie oznacza jedno?

Zaznaczyłem w kółkach które mi się rzuciły. I tu pytanie, czy te przewody są od stacyjki (żółty) oraz od wstecznego (zielony)?

 

965b24a8393c8896med.jpg


  • 0

#24 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:50, 30.11.2014

3 post pod postami, matko przekozłowska :poddaje:

 

Dobra, to dziś lusterko zostało zamontowane, masa została podpięta pod wolny gwint nad schowkiem na okulary:

 

2cdffb43526ad143291040fd5caa4656.jpg

 

 

.. natomiast zasilanie lusterka podpięte jest za pomocą szybkozłączki pod kabel od stacyjki (o ile to jest ten kabel):

 

ff55e22a046048f3b9f836608a09d562.jpg

 

 

W efekcie lusterko włącza się, efekt fotochromu jest. Wszystko dzieje się po ustawieniu zapłonu w stacyjce na pozycji II. Ogólnie naprawdę świetna sprawa.

Do szczęścia potrzeba mi jeszcze podpięcia 3 kabelka od wstecznego. Próbowałem rozkminić to za pomocą miernika, w taki sposób, że w każdym zielonym kabelku, gdzie wskazywało 12-14V ustawiałem lewarek zmiany biegów na wsteczny i w zamian oczekiwałem wyzerowania wartości V, ale nigdzie tak nie było. Niestety muszę chyba zawitać do elektryka, chyba, że tutaj jeszcze zawita pomocna rada.


  • 0

#25 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:10, 30.11.2014

No to iskra nadziei chociaż jest, jutro po pracy pobiegnę jeszcze do auta z miernikiem :) Dzięki.


  • 0

#26 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:12, 16.12.2014   Najlepsza odpowiedź

W końcu udało się..

 

Największe podziękowania należą się Krzyśkowi (muzyczka)! Bez niego nie zadziałałoby, bo do tej pory próbowałem samodzielnie znaleźć ten kabel, który biegnie z lampy cofania, ale w kabinie. Przypomnę, że + i - miałem już zrobiony, pozostał tylko trzeci kabel, który odpowiadał za funkcję samoczynnego wyłączenia lusterka w momencie zapięcia wstecznego biegu. No i znajduje się on tu:

 

4fb751b6f1dd48b1med.jpg

 

Całe szczęście, że tutaj. Obędzie się bez odkręcania skrzynki MICU i podpinania się pod nią, co jest czasem ryzykownym posunięciem. Wystarczy zdjąć zaślepkę (jest na jedną spinkę), zdjąć czarną plastikową część od dmuchawy doprowadzającą powietrze na tył, ściągnąć kawałek wykładziny do siebie i bardziej na zewnątrz wypiąć kostkę białą, żeby mieć łatwiejszy dostęp przy lutowaniu / założeniu szybkozłączki.

 

W tej chwili lusterko fotochromatyczne jest w pełni funkcjonalne :) Na wstecznym biegu rozjaśnia się, a powracając na inny bieg samo przyciemnia się (w okolicznościach sprzyjającym temu - ciemne otoczenie, oraz źródła świateł padających od tyłu). No wreszcie! Polecam mieć taki bajer.


  • 0

#27 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:53, 14.04.2015

Taki maly update dla tych ktorzy maja lub beda mieli lusterko fotochromowe.

 

Odkopię stary temat ale może komuś się przyda.
A więc tak:
Po otrzymaniu lusterka od razu pobiegłem przymierzyć, pierwsza reakcja średnia bo okazało sie, że mocowanie jest trochę inne, tzn lusterko się trzyma ale jest strasznie luźno. Dopiero po kilku minutach zauważyłem, że na nowym jest śrubka od dołu po przykręceniu której lustereczko siedzi sztywno.

 

Numer czesci w ASO tej srubki:

76406-SEC-A01    SCREW, TORX, (#10 X 3/8)

 

Dodatkowo nad lusterkiem w poliftach jest specjalna plastikowa szyna (skladajaca sie z 2 elementow - gora i dol) przyklejana do szyby co by w nia ladnie pochowac kabelki.

Oto numery czesci jakby ktos potrzebowal:

76410-SEC-A01    COVER, RR. VIEW MIRROR 
76415-SEC-A01    BASE SET, RR. VIEW MIRROR HARNESS COVER


  • 1

#28 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 07:54, 16.04.2015

@up

 

Również zamawiałem w ASO te wszystkie 3 elementy. Z rabatem jaki oni dają dla klubowiczów kosztowało ok. 100zł, z czego 90zł za dwa elementy plastikowej osłony na kable oraz 10zł za śrubkę.


  • 0

#29 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:58, 16.04.2015

Zaldier moglbym Cie prosic zebys wrzucil jakies fotki jak to powinno byc zamontowane? Dopiero zamowilem w ASO czesci, na jutro beda i nie za bardzo wiem czego sie spodziewac i jak to zamontowac bo tego poprostu nie widzialem na oczy  :diabelgrin:

Da rade jakas fotke wrzucic jak to zza lusterkiem wyglada??


  • 0

#30 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:02, 16.04.2015

Oczywiście, że tak. Postaram się jutro parę zdjęć zrobić i zamieścić je tutaj, tak dla potomnych :)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq