Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Hałasujace i-CTDi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#31 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 08:45, 19.09.2014

Mam pytanie ostatnio zauwazylem jak wlaczam swiatla w aucie alternator zaczyna glosniej pracowac. Z ladowaniem nie ma zadnego problemu procz glosniejszej pracy przy wlaczaniu np: swiatel. Czy ze ten halas odpowiedzialne jest szprzegielko alternatora?

http://allegro.pl/sp...4554187217.html


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#32 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:10, 19.09.2014

Dokładnie tak to sprzęgiełko.


  • 0

#33 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:10, 20.09.2014

Ok, dzieki :B


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#34 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:37, 30.12.2015

Witam,

 

podłączam się pod temat, gdyż mam podobne objawy z hałasem od strony paska klinowego w mojej 2.2 i-ctdi.

U mnie hałas pojawią się po dłuższej jeździe tak ponad 100 km. Słyszalny jest hałas od strony alternatora i rolki obok (pierwszy raz usłyszałem to w październiku  jak dłużej przegoniłem autko).

Łożysko na rolce wymieniłem. Niestety 2 tygodnie temu hałas powrócił.

 

Jak podjechałem do mechanika to oczywiście była cisza i nic nie było słychać.

Planowałem wymienić tylko sprzęgiełko (jak robili to inni). W rozmowie mechanik zasugerował że jak wyjmiemy altka to może się okazać że trzeba go zregenerować a  z moim przebiegiem to byłoby nawet wskazane.

Mechanik uczciwie nie obiecywał że hałas ustąpi po wymianie altka (mają regenerowane od ręki - to ich podstawowa działalność).

 

Mam zatem pytanie: czy wymienić samo sprzegiełko z łożyskiem, czy lepiej całego altka na regenorowanego (regenerowany ma tylko stare obudowy wszystko pozostałe jest nowe)? A może poczekać aż zacznie regularnie hałasować?

Koszt wymiany sprzęgiełka to około 250-300 PLN za regenerowany chcą 600 PLN z wymianą.


  • 0

koval


#35 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:12, 30.12.2015

A czy usunąłeś już górną rolkę pośrednią + wymiana paska na krótszy + wymiana łożyska w rolce napinacza paska ?

 

http://www.accordklu...22-ictdi/page-5

 

Nie daj się naciągnąć na wymianę całego altka jeżeli warsztat z tego żyje i wymień na początek uszkodzoną rolkę ze sprzęgiełkiem (czasami nawet wystarczy wyczyścić i nasmarować sprzęgiełko), może nawet warto podjechać do innego warsztatu bo tutaj będą Ci wciskać swój alternator ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#36 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 30.12.2015

Pasek mam długi. Raz udało się posłuchać hałasu przez specjalne słuchawki .hałas dochodził głównie od rolki (tej co ma mocowanie razem z altkiem -  i według schematu jest do usuniecia przy krótszym pasku) i  od altka.

Altek nie pokazuję błedów ładowania. 

Łożyska w napinaczu nie wymieniałem (napinacz to ten na wysokości alternatora?).

Pasek zamierzam wymienić tylko muszę ustalić plan działania.


  • 0

koval


#37 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 14:20, 30.12.2015

Najpierw usun zbedna rolke i zamontuj krotszy pasek. Daj znac czy cos sie zmieni.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#38 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:26, 30.12.2015

Łożyska w napinaczu nie wymieniałem (napinacz to ten na wysokości alternatora?).

 

 

Jak już będziesz wymieniać pasek na krótszy to od razu wprasujcie nowe łożysko napinacza paska, numer łożyska jest podany pod linkiem powyżej (rolka obok alternatora to jest coś innego tzw. rolka pośrednia).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#39 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:49, 25.01.2016

Witam,

 

tydzień temu zakończyłem sprawę z hałasem spod maski. Wymieniłem koło alternatora i przy okazji zmieniłem pasek na krótszy (7PK1790).

Łożysko napinacza jest OK więc nowe trafiło do bagażnika. Na razie temat udało mi się zamknąć pomyślnie (jest cicho pod maską).

Dziękuję wszystkim za pomoc i porady. 


  • 0

koval


#40 XoniC

XoniC
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Telford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 20.03.2016

Witam

Mam problem ze swoim dieselkiem. Otóż problem występuje taki, że silnik od 2 tys. obr. hałasuje jak wiertarka. Ostatnio z mechanikiem ściągnęliśmy pasek klinowy i dźwięk jest taki sam. Jeżdżę już tak z pół roku i wkurza mnie to bardzo. W między czasie wymieniany był łańcuch pompy oleju, napinacz oraz wszystkie ślizgi. Wymieniłem także turbawkę i cały czas jest ten dźwięk. Przy zmianie turbiny mechanik zauważył, że na obu końcach kolektora wydechowego śruby są okopcone sadzą, ale po przygazowaniu nie przepuszcza spalin i tak samo nie czuję ich w kabinie samochodu. Czy ktoś miał już taki problem bo nie chcę wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów i wydać nie wiadomo ile kasy ponieważ w tym roku chcę zmienić auto.


  • 0

#41 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:01, 20.03.2016

naprawdę wymieniłeś tylko krótki łańcuch pompy oleju, a ten dłuższy łańcuch zostawiłeś stary?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#42 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:17, 20.03.2016

Nagraj ten dźwięk i wrzuć

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#43 XoniC

XoniC
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Telford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 20.03.2016

naprawdę wymieniłeś tylko krótki łańcuch pompy oleju, a ten dłuższy łańcuch zostawiłeś stary?

Tak zostawiłem łańcuch rozrządu ponieważ napinacz był wysunięty tylko 5mm i po zdjęciu pokrywy rozrządu okazało się, że tylko łańcuch od pompy oleju ma luzy. Któryś z poprzednich właścicieli musiał coś robić z rozrządem ponieważ pokrywa została uszczelniona niedbale i miałem duży wyciek, a w misce olejowej pływały kawałki białego sylikonu.

Jak tylko prześlę filmik na youtube to wrzucę adres na forum.


Użytkownik XoniC edytował ten post 19:42, 20.03.2016

  • 0

#44 XoniC

XoniC
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Telford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 20.03.2016

Nagraj ten dźwięk i wrzuć

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Podaję link do mojego filmiku. Na filmiku utrzymuje obroty silnika od 2000 do 2500 obr. ponieważ w tym zakresie obrotów najlepiej słychać ten dźwięk.

 

https://youtu.be/0HBlKeQ46L8


  • 0

#45 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:40, 20.03.2016

Mówisz, że ten dźwięk miałeś przed wymianą łańcucha na pompie ? U mnie po kompletnej wymianie  rozrządu też pojawił się dźwięk tak jak by wiertarki, ale konsultowałem to z innymi użytkownikami i mieli podobnie.

Ciężko na podstawie filmiku stwierdzić, czy to te same dźwięki. Nagraj jeszcze z zewnątrz na postoju.

Mi bardziej chodzi o mniej więcej dźwięk jak na tym filmiku


Użytkownik Ulababu edytował ten post 21:44, 20.03.2016

  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq