Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nakretki zabezpieczajace - ku przestrodze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:38, 09.09.2009

Postanowiłem podzielić się z Wami problemami jakie miałem ostatnio z nakrętkami zabezpieczającymi kupionymi w ASO.

Dla tych którzy nie chcą czytać całego tematu albo tak jak Marco nie wiedzą co napisałem, 5 proste porady:

- nie dokręcajcie nakrętek na pałę
- nie pozwalajcie odkręcać ich kluczem pneumatycznym!
- nie odkręcajcie ich jako ostatnich przy zdejmowaniu felgi
- odkręcajcie i przykręcajcie je dobrymi kluczami a nie takim g... jak dają seryjnie np. w VI gen
- i koniecznie sprawdzajcie ich stan - jeśli zaczynają być zniszczone => kupcie nowe.

A teraz co mi się przytrafiło:

Podczas malowania przednich zacisków nadkruszyła się część jednej nakrętki i gdyby nie to, że miałem kumpla do pomocy i mogliśmy podeprzeć klucz lewarkiem to miałbym problem. Następnie, w tą niedziele (całe szczęście na podwórku a nie gdzieś w trasie) złamał się trzonek na nakretce który podtrzymuje nasadkę (widac na fotce jego brak). Podczas prób odkręcenia nakrętki który najprawdopodobniej się zapiekła pokruszyły się kolejne jej elementy powodując ze nasadka przy każdym nacisku "wykręcała" się.
Sytuacja była bardzo poważna a całe szczęście ze nakrętka była jeszcze w na tyle dobrym stanie ze można była złapać dużym ściągaczem klucz (krzyżak) i "przykręcić" go do felgi, tak zeby nasadka nie mogła odskakiwać. Siła 4 rąk i udało się odkręcić :-P

Zdjęcia nakrętek (2 dobre, 2 na szrot, nasadka nieco zniszczona). Zbieram kase na nowe nakretki zabezpieczające. Tak tak - nakretki z ASO.

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:30, 09.09.2009

miałem takie naktetki przy civicu - moge tylko powiedziec że drugi raz takich nie kupię.
Ogólnie rzecz biorąc słabe sa, a zwłaszcza nasadka z bolcami.
  • 0

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:24, 09.09.2009

- nie dokręcajcie nakrętek na pałę
- nie pozwalajcie odkręcać ich kluczem pneumatycznym!


Nic nowego kolego nie odkryłeś. Poza tym daruj sobie te nakrętki. Lepiej zastać auto bez kół i z piastą nie wymagającą wymiany szpilek niż auto bez kół, ze zniszczonymi piastami i wybitą szybą. Gwarantuje Ci, że jeżeli złodziej nie odkręci nakrętek, to prezent w postaci pajączka na szybie gwarantowany.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:28, 09.09.2009

Może Blade nic nowego nie odkrył, ale bardzo często bywa, że wulkanizator łapie za pneumatyka i chce dokręcać nakrętki zabezpieczające - warto o tym pamiętać.
  • 0

#5 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:35, 09.09.2009

- nie dokręcajcie nakrętek na pałę
- nie pozwalajcie odkręcać ich kluczem pneumatycznym!


Nic nowego kolego nie odkryłeś. Poza tym daruj sobie te nakrętki. Lepiej zastać auto bez kół i z piastą nie wymagającą wymiany szpilek niż auto bez kół, ze zniszczonymi piastami i wybitą szybą. Gwarantuje Ci, że jeżeli złodziej nie odkręci nakrętek, to prezent w postaci pajączka na szybie gwarantowany.


Moze i tak ale czasem jest tak, że się o tym zapomina lub po prostu nie chcemy się wcinać w prace "fachowca". Ja np. zawsze sam zdejmuje kapsle z felg bo trzeba wiedziec jak a wulkanizator może próbować robić to na siłę.

Co do nakrętek to kupie (niestety) ponownie takie bo na moje felgi inne nie wchodzą (sa za wysokie). I wole stracić szybe jak rzadkie felgi (używki za ok 1,5-2k) i opony za prawie 2k
  • 0

#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:20, 09.09.2009

jakby co to ja mam fele na sprzedaż, jak się okazało ATR ma inną średnicę piasty i problem który opisywałem w innym temacie znikł sam, wiem, bo przymierzałem ATRowską tarczę na przedzie i jest luz, a jak pisałem w moich felgach są te takie wsadki na nakrętki kulowe wyjęte, i jest to co pod spodem czyli wielki stożek i może być z dłuższym łbem nakrętka wtedy, a nawet przelotówka, jeśli nie wiesz o jakich wsadkach mówię, spójrz od wewnątrz na oprawy śrub, wsadki można wybić, zobaczysz wyraźną przerwę w materiale. To się zresztą tyczy wszystkich felg spod znaku H zdaje się produkowanych dla H przez innych producentów, ja Enkei ;-)
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:49, 16.04.2013

Stary temat ale nie ma sensu zakładać nowego.
Przy dokręcaniu tejże nakrętki urwało mi górną część jak na zdjęciu powyżej. Najgorsze że zostało to na gwincie i teraz nie wiem jak to odkręcić. Niby trzyma dobrze ale chcę w weekend (jak się uda) wymienić klocki z tyłu no i trzeba to jakoś odkręcić.
Weźmie to klucz pneumatyczny :?:
  • 0

#8 Guest_misiekCB_*

Guest_misiekCB_*
  • Guests

Napisano 19:51, 18.04.2013

Mnie kiedyś w Civicu jakiś "pożyczalski" wybił szybę jak chciał zajumać koła , bo myślał że mam nasadkę na nakrętki w schowku jak większość moich znajomych. Więc są plusy i minusy nakrętek. Cały środek przeczepał i opróżnił bagażnik ze wszystkiego co w nim było.
  • 0

#9 Spikeeltorro

Spikeeltorro
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:Sokolniki Małe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:157
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:07, 18.04.2013

misiekCB, no też jest taka opcja,ale szyba i tak tańsza niż fele,tym bardziej jeśli ma się AC :P
  • 0

Cogito ergo sum.

Mój wóz:

http://www.accordklu...p=441904#441904

rumcajsmobile.jpg


#10 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:11, 18.04.2013

Ja jak zacząłem mieć problemy z nakrętkami zabezpieczającymi to się ich po prostu pozbyłem i powiedziałem sobie że więcej tego gówna nie założę.
  • 0

#11 89halski89

89halski89
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Rybnik
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 19.04.2013

Ja jak zacząłem mieć problemy z nakrętkami zabezpieczającymi to się ich po prostu pozbyłem i powiedziałem sobie że więcej tego gówna nie założę.


a co to za "*cenzura*" było?
ja mam mc gard'a i sobie chwale. Solidnie wykonane
  • 0
Był Mitsubishi Colt 1,3 75km 98r
Był Renault Megane Classic 1,4 75 km 97r
Jest http://www.accordklu...ighlight=halski

#12 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:32, 20.04.2013

Udało się odkręcić na wulkanizacji. Teraz mam wszystkie nakrętki standardowe.
  • 0

#13 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:09, 20.04.2013

Ja jak zacząłem mieć problemy z nakrętkami zabezpieczającymi to się ich po prostu pozbyłem i powiedziałem sobie że więcej tego gówna nie założę.


a co to za "*cenzura*" było?
ja mam mc gard'a i sobie chwale. Solidnie wykonane


Po prostu po latach obrobiła się końcówka i pewnego pięknego dnia kiedy chciałem zmienić sobie kółka na zimę jedna ze śrub pękła jednocześnie uszkadzając końcówkę. .... nie założę więcej takiego shitu.
  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:06, 20.04.2013

jeszcze tylko przypomnę. że moment dokręcania kół to 110 Nm i do wulkanizacji w których nie używają klucza dynamometrycznego do przykręcania kół nawet nie podchodzę.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:31, 20.04.2013

jeszcze tylko przypomnę. że moment dokręcania kół to 110 Nm i do wulkanizacji w których nie używają klucza dynamometrycznego do przykręcania kół nawet nie podchodzę.


Ciężko taką znaleźć...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq