Znowu podeślę linki do obejrzenia i poczytania, dotyczące tym razem samego IACV. Co prawda nie są to zawory z Hondy, ale budowa mechaniczna bardzo podobna (czasem identyczna; Honda/Toyota/Subaru). Problemy te same.
Czyszczenie zaworu (zdjęcia; Subaru):
http://forums.nasioc...d.php?t=1704762
Zwróćcie uwagę na posty numer 14 i 52 z powyższego linku (reszta też warta poczytania).
Nie wiem, czy „kalibracja” IACV ma sens w Hondzie (obracanie na śrubach mocujących "napęd" zaworu i czy to w ogóle możliwe np. w K20), bo to powinna chyba załatwić „nauka wolnych obrotów” ale warto spróbować. W Toyocie działa. Dla porównania również post 66:
http://www.accordklu.../page-5?hl=iacv
Jak zawór wygląda w środku (Camry):
http://i787.photobuc...v_all_small.jpg
Zwróćcie uwagę na:
1. Łożyska: bardzo łatwo je popsuć namaczając jakimś agresywnym środkiem (pomimo tego, że są kryte!). Było już o tym na forum – widziałem przynajmniej w dwóch wątkach o czyszczeniu przepustnicy/IACV.
2. Dokładne wyczyszczenie zaworu jest trudne – należałoby go rozebrać tak jak na zdjęciach i szorować w środku. Jak widać to jest możliwe. Ale czy da się uniknąć uszkodzenia łożysk przy wyciąganiu? Albo czy można je wymienić lub reanimować wymianą smaru? Tak, czy inaczej zawór powinien się obracać bardzo lekko (przy zdjętym „napędzie” ).
Ponieważ nie miałem w ręku IACV od Hondy mam pytanie: czy zmontowany zawór działa tak, jakby był na sprężynie (popchnięty domyka się samoczynnie)? W toyocie taka sprężyna jest – pod wpływem temperatury płynu chłodzącego przymyka zawór (zmniejsza obroty jałowe). Sprężyna stanowi zabezpieczenie w przypadku uszkodzenia sterowania IACV – działa wtedy jak zawór bimetaliczny znany z poprzednich generacji sterowania jałowymi obrotami. Domyślam się, że sprężyna gdzieś jest, bo z jakiego innego powodu byłyby potrzebne węże z płynem? Chyba, że podgrzewanie ma zapobiegać kondensacji i spowalniać zabrudzenie.
Tu można poczytać jak działa zawór i jak jest sterowany (od Toyoty, ale podejrzewam, że Honda robi tak samo):
http://alflash.com.ua/idlet.htm
Myślę, że jakimś skanerem OBDII (lub oscyloskopem) dałoby się sprawdzić, czy zawór działa poprawnie (a właściwie, czy dostaje poprawne sygnały sterujące).
Ciekawi mnie, czy w K20 IACV ma jedną cewkę „sterowalną” przez ECM, a drugą zasilaną na stałe?
Zna ktoś wartości oporu cewek sterujących zaworem i na których pinach je mierzyć?
Mógłby ktoś wrzucić zdjęcia wnętrza „napędu” zaworu?