Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Irytujący dźwięk z ukł. wydechowego przy 2 tyś. obrotów

V układ wydechowy dźwięk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:57, 22.05.2014

Nie wiem czy wytypowałem odpowiedni dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie
Mam problem jak na filmiku-dziwny dźwięk przy ok. 2000 obrotów, auto Accord CD7 AT.
Samochód już kupiłem z tym problemem myśląc, że to telepiący się tłumik.  Był zamontowany od kata do końca wydech z kwasówki, który był źle spasowany, nieszczelny i pękający na spawach-dźwięk był. Zamontowałem od kata do końca nowy tłumik dedykowany do tego modelu-dźwięk pozostał. Byłem pewien, że to katalizator. Wczoraj wywaliłem katalizator i zastąpiłem tłumikiem w obudowie kata-dźwięk nadal obecny. Cały czas dźwięk jest taki sam, jedynie z każdą modyfikacją zmienia się nieznacznie jego barwa. Po wywaleniu kata stał się bardziej blaszany i głośny. Po kilku kilometrach dźwięk znika lub jest prawie niesłyszalny i jest w jeszcze mniejszej rozciągłości obrotów, ale wystarczy zgasić samochód na minutę i od nowa to samo jednak ciszej i krócej. Nie mam pomysłu co to może być…


  • 0

1438105_awat.JPG


#2 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:56, 23.05.2014

Na 99% odklejony katalizator.


  • 0

#3 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:53, 23.05.2014

Sęk w tym, że katalizatora nie ma od dwóch dni, a dźwięk pozostał. Film kręcony już po wywaleniu kata.


  • 0

1438105_awat.JPG


#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:26, 23.05.2014

Od razu się przyznaje że nie słuchałem ale takie pytanie. Ni e masz na końcu kolektora flanszy która mocuje kolektor do bloku silnika? Może śruby są luźne?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:47, 23.05.2014

Zacznę od tego, że nie napisałem, że dźwięk jest jedynie podczas jazdy co jest istotne.

Po wywaleniu kata zdjąłem osłonę kolektora i kolektor na dole ma uchwyt i jest przykręcony do bloku silnika. Wizualnie wszystko jest w porządku, wszystkie śruby na miejscu, przedmuchów nie widać/nie słychać, nic luźnego nie zauważyłem, sprawdziłem dokręcenie kolektora, każda ze śrub czy tam nakrętek dociągnięta. Jutro zdejmę osłonę ponownie i sprawdzę dociąg pozostałych śrub i nakrętek jednak przy poszarpywaniu kolektora nie było niczego słychać/nic nie latało-wszystko sztywne.


  • 0

1438105_awat.JPG


#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:09, 23.05.2014

Piszesz o tej śrubce z przodu? Nr 5 i 6?

http://japancars.ru/...&nplblk=E__0400

 

Bo jest jeszcze mocowanie z tyłu - mocowanie nr 9.

http://japancars.ru/...&nplblk=B__0200

 

Oczywiście sprężynki na śrubach na łączeniu wydechu całe i nie pęknięte?

Ewentualnie osłona nr 28 i 29? Bo dźwięk dochodzi z przodu auta?

 


  • 0

#7 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:33, 23.05.2014

Pisałem o śrubkach 5 i 6 z pierwszego linku. Nr 9 sprawdzę jutro. Sprężyny całe i nie popęknięte. Generalnie wszystko co jest za sondą nie ma jeszcze roku. Osłony raczej to nie są, licząc od tyłu samochodu chyba dwie wykluczyłem na 101% przez zblokowanie ich z tłumikiem poprzez karton i stumetrową przejażdżkę. Jutro sprawdzę mocowanie pozostałych osłon i śrubkę nr 9. Dźwięk dochodzi ewidentnie z przodu. Tak jak pisałem po wywaleniu kata dźwięk stał się głośniejszy i bardziej blaszany, moja teoria jest taka, że katalizator tłumił dźwięk gdyż jako rura nie miał światła, a tłumik jest zupełnie przelotowy (dokładnie taki http://allegro.pl/aw...4268617923.html). Przy wyższych prędkościach wydech jest cichszy niż z katalizatorem, czyli tłumik swoją rolę spełnia, ale "mojego" dźwięku nie tłumi co potwierdza obszar na którym dźwięk występuje.


  • 0

1438105_awat.JPG


#8 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:39, 23.05.2014

a na kanale nie idzie sprawdzic skad dochodzi dźwięk ? przy dodawaniu gazu nie ma tego objawu, jak dodajesz na postoju ?


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#9 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:46, 23.05.2014

Niestety na postoju cisza jak makiem zasiał, a podczas jazdy dźwięk jest tylko w zakresie obrotów z filmiku. Jeszcze dodam, że po włączeniu klimy dźwięk jest obecny i nie ważne ile się przejedzie bez gaszenia motoru.


  • 0

1438105_awat.JPG


#10 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:33, 24.05.2014

Myślałem, że przyczyna znaleziona

4b44495c18e1fa18med.jpg

Pojechałem do Rosencreutza po cały uchwyt i niestety nie miał, jednak dostałem uchwyt taki jak mój w dwóch częściach. Pospawałem, wsadziłem i niestety, dźwięk nadal jest. Popuszczanie i dociąganie śrub ze sprężynkami również niewiele dało. Montaż pospawanego uchwytu spowodował przeprowadzkę dźwięku o ok. 200-300 obrotów do góry. Po wykręceniu urwanego uchwytu i ponownym wkręceniu dźwięk był również obecny na postoju, aktualnie na postoju w zakresie dając i puszczając gaz w zakresie 2-3 tyś. słychać postuk (nie wiem jak to inaczej nazwać). 


  • 0

1438105_awat.JPG


#11 grajekmajowy

grajekmajowy
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Biłgoraj/Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 06.02.2016

Cześć mam to samo - na postoju nic tylko w trakcie jazdy w tym samym zakresie obrotów. Jak znajdziesz przyczynę to podziel się nią. Jak ja znajdę tez napisze co robić żeby się pozbyć. Trzeba szukać coś zwiazanego  z wibracjami jakie powstaja przy obciązanym silniku ( w trakcie jazdy) Pozdrawiam


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:51, 06.02.2016

Niestety to stary temat ..raczej ci nieodpowie .Sprawdź osłonę kolektora wydechowego
  • 0
                       

#13 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:57, 07.02.2016

Moje rozwiązanie to zaciśnięcie zębów. Wsadziłem kupę kasy, mnóstwo czasu, w układzie wymieniłem dosłownie wszystko (poza sondą i nakrętkami kolektora), a problem jak był tak jest, raz był bardziej nasilony, raz mniej-raz głośniej raz ciszej, raz mocniejsze przenoszenie się tego na budę raz słabsze, raz w w trochę niższym zakresie obrotów raz w wyższym. Sprawdzane też były poduszki silnika i skrzyni. Jedna wymieniona i brak jakiejkolwiek zmiany.


  • 0

1438105_awat.JPG


#14 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:11, 07.02.2016

Na pewno to sprawdzałeś ale ja miałem podobny problem. Jak wydech się nagrzał to też brzęczało. Powodem było to, że wieszaki uderzały o siebie na kolanie wydechu - pierwszy zakręt patrząc od silnika.


  • 0

Accord CD7

 

 


#15 Ogarzysta

Ogarzysta
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:48, 07.02.2016

Fizycznie nic nie ma ze sobą kontaktu, chodzi o jakieś naprężenia lub jakiś podobny niuans. U mnie jeśli już to w miarę rozgrzewania się wydechu to zjawisko zmniejsza się z rozmiarów ogromnych do dużych. Jakby tego było mało to w zimę do momentu porządnego wygrzania się wydechu jest znacznie gorzej niż w lato.


  • 0

1438105_awat.JPG






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, układ wydechowy dźwięk

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq