Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sonda Lambda wysokie napiecie 0,7-0,8V

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michal1980

Michal1980
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 16.05.2014

Witam może ktoś ma pomysł co dalej robić ,sonda na wolnych obrotach wskazuje 0,7-0,8V  bez zmian a powinna skakać od 0,1 do 1V po dodaniu gazu widać jakas reakcje ale ustawia się na 0,7v i nic. Werdykt do wymiany sonda ,montujemy nowa  sonde   denso  dox1452 i co  dalej d.....pa. brak zmiany nowa działa jak stara. kontrolka silnika się nie swieci  brak bledow . może ktoś poleci elektryka który ogarnolł by  temat. ewentualnie z jakiej przyczyny sonda pokazyje za bogata mieszanke  czujnik temperatury silnika wskazuje realne wartości,czujnik temp. powietrza tez aczkolwiek tem. powietrza na poziomie 30-40 stopni trochę mnie zastanawia. z góry dzięki za podpowiedzi


jest instalacja gazowa, ale bez zmian czy to gaz czy benzyna


  • 0

#2 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:31, 16.05.2014

Jesli chodzi o czujnik temperatury powietrza to są normalne odczyty. A co sie dzieje z autem?


  • 0

#3 Michal1980

Michal1980
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 17.05.2014

witam,wsumie to auto jeździ poprawnie tylko jest takie odczucie ze przy przyspieszaniu jakbym cos mnie trzymało i czasami po przekroczeniu 3,5-4 tys obr. jest  kopiecie przyrost mocy. spalanie lpg na poziomie 10-11l wiec chyba ok. przy raczej takiej sredniej jezdzie


nie posiadam wsumie typowego programu diagnostycznego do hondy,diagnostyke robie na vcds przez zakładkę  "diagnoza obd II" jest tam funkcja kod gotowości taki test w którym wychodzi ze sonda ma sprawna grzałkę ale brak działania sondy oraz brak działania katalizatora oraz co ciekawe brak działania EGR...... ....


  • 0

#4 smamar

smamar
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 19.05.2014

Witam,

Pierwsza sonda w silniku F20B6 (bo takowy podejrzewam posiadasz) to nie standardowy czujnik tlenu a czujnik A/F (powietrze/paliwo). Czujnik ten wskazuje stosunek powietrza do paliwa i ma charakterystkę prądową. Napięcie sprawdzane przez OBDII nie będzie oscylowało. Z tego co pisałeś wskazania są prawidłowe.

Szczegóły o czujnikach A/F do poczytania na stronach Denso

http://www.denso-am....mbdaSensors.asp

po prawej stronie Materiały do pobrania, Wybrać lambda sensors.

 

Co mogę Ci polecić to na początek wymień filtry, wyreguluj zawory, wyczyść przepustnicę, zawór EGR.

Wszystko znajdziesz w dziale Zrób to sam

Pozdrawiam.


  • 0

#5 Michal1980

Michal1980
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 20.05.2014

cześć, dzięki za info a ja się uparłem na ta sonde , ze nie działa i zlom,nawet gazownik na przeglądzie powiedział ze uwalona   i mam teraz nowa :diabelgrin:. jak patrzyłem na wyświetlacz pod napięciem  sondy jest wartość procentowa i ona minimalnie się zmieniala  teraz wiem cos więcej na temat działania tej sondy. wogole to  już niewiem może ja się czepiam jeśli chodzi o dynamikę tego auta ale wydaje mi się ze czasem cos muli ten samochod  a klima  jeszcze dodatkowo  wyczowalne obciążenie.


  • 0

#6 smamar

smamar
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 21.05.2014

Witam,

Kolego jak na pewno wyczytałeś każda sonda ulega starzeniu. Poprzez dodatki do paliw, olejów jej sprawność po kilku latach nie jest już taka sama. Ty masz sondę nową i przynajmniej teoretycznie spokój z nią na kilka lat :) Niestety większość mechaników na hasło sonda odpowiadają "musi latać od do określonego napięcia" i nie zagłębiają się w szczegóły.

Co do dynamiki to są to odczucia subiektywne. No chyba, że zauważyłeś znaczny spadek osiągów między tym co było poprzednia? Ja osobiście długo przyzwyczajałem się do charakterystyki pracy silnika. Jak nie podkręcisz to nie pojedziesz :)

Każda klimatyzacja obciąża silnik, w accordzie szczególnie to czuć poruszając sie po mieście w niskich przedziałach obrotów. Takie są moje spostrzeżenia.

Wykonaj te kilka czynności o których pisałem wcześniej i jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś zainwestuj w dobre świece irydowe. Myślę, że to poprawi dynamikę auta.

Pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq