Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Olej skrzyni biegów Honda Accord

VII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
249 odpowiedzi w tym temacie

#241 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6643 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 53
Super

Napisano 19:40, 03.11.2018

Kolega wyżej dobrze powiedział.A powiem tak od siebie jeśli kolega Kryniek75 pyta jaki olej,Oryginalny.Dlaczego bo jeśli producent zaleca taki olej do skrzyni to ma na celu prawidłowe działanie mechanizmów współpracujących.Kiedyś dałem się namówić na olej do skrzyni o tych samych parametrach co ori firmy M...L szczęście trwało raptem niecałe 2000 km.Skrzynia zdechła,mojemu koledze to trochę mniej bo nie przejechał 500km.Więc nie kombinujmy bo nie warto.

Napisz wprost - Motul?
Nie uwierzę. W civicu V gen gość lata na motulu 75w90 i nie ma różnicy. Ja zalałem znajomej 75w80 i też pracuje idealnie. 
 

Inna sprawa że różnicy w cenie między MTFem dużej nie ma więc po co kombinować.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#242 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1416 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:22, 03.11.2018

Forum angielskie robilo testy labolatoryjne i parametrami olej MTF najbardziej zblizony jest do lepkosci 10w40, wiec jak ktos juz  na sile chce zaoszczedzic pieniadze do skrzyn w hondach lepiej zalac cos takiego niz typowo przekladniowy olej.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#243 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 3820 postów
  • Skąd:WI/WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Super
  • KM:~100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 105
Super

Napisano 20:26, 03.11.2018

W starych Hondach taki olej lali do skrzyń..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#244 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:55, 03.11.2018

Nie lali, tylko dopuszczali tymczasowo gdyby nie było pod ręką mtf'a. Jest to napisane w nie jednym manualu. 


  • 0

#245 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4475 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:05, 03.11.2018

To może inaczej ..Chodzi o to ,że lali jak nie było jeszcze MTF-a :)
Miałeś już wtedy hondę ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:06, 03.11.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#246 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3072 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:35, 03.11.2018

Dokładnie. W starych był zalecany ten sam co do silnika 10W40
  • 0

#247 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:26, 04.11.2018

Z tego co pamiętam Mtf'a wprowadzili dopiero w 1995 roku a wcześniej był 10w40 jednak w moim b16a w V genie Civica przy zmianie biegów z 2 ma 3 przy odcince czasami nie wyrabiał synchronizator na nowym 10w40. Po zmianie na Mtf'a już się nie odezwał przez 4 lata jak miałem auto i pewnie kolejne tyle u kumpla bo odkupił odemnie auto. Moim zdaniem nie ma co kombinować i trzeba się szarpnąć ma Mtf'a.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 10:31, 04.11.2018

  • 0

#248 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:05, 04.11.2018

Kiedyś nawet mineralny 15w40 :-) był przewidziany, np. do skrzyni mojej Preludy z 1979 r. (i wszystkich innych modeli z tego okresu).

Czyli identyczny jak do silnika. 

To były piękne czasy maksymalnej prostoty i niezawodności . Hasło Hondy z tego okresu : "keep it simple". 

Ech, gdyby nie korozja, to jeździłbym do tej pory. 


  • 0

#249 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 520 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:30, 05.11.2018

Do Civica VI generacji też zalewałem silnikowy, wymiana co 40 tyś. i dobrze było.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#250 Spikeeltorro

Spikeeltorro
  • Klubowicz
  • 314 postów
  • Skąd:Sokolniki Małe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:157
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:35, 07.11.2018

Jestem świeżo po wymianie oleju w skrzyni w 7 genie . stuknęło 130 tysięcy i biegi nie wchodziły już tak lekko jak kiedyś.  był mtf ,wlałem nowy mtf i po wlaniu auto jak nowe :) polecam.


  • 0

Cogito ergo sum.

Mój wóz:

http://www.accordklu...p=441904#441904

rumcajsmobile.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq