Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

mycie silnika

VI problem czy nie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#16 tucha139

tucha139
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:swiecie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:21, 14.05.2014

myjcie silniki ale na zimnym nigdy na cieplym !!! chyba ze chcecie miec uszkodzenie lub pekniecie bloku czy kolektora . zabezpieczyc folia elektryczne urzadzenia i smialo lac plyn i plukac woda :)


  • 0

#17 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:23, 14.05.2014

nie no z tego co ja słyszałem to diesla myje się na odpalonym silniku i sam widziałem jak myli :) a co do ciepłego silnika w moim przypadku to nie będę próbował wole myc na zimnym i czekać dwa dni aż samo sobie swobodnie odparuje :D 


  • 0

#18 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:12, 14.05.2014

bez przesady :D po 2 h na słoneczku było tip to, auto jeździ i nic się nie dzieje :-)


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#19 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:36, 15.05.2014

Myj śmiało. Nic sie nie stanie.


  • 0

#20 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:54, 15.05.2014

Temperatura bloku silnika jest porównywalna z temperaturą płynu chłodzącego :) więc około 90'C . Nawet jeśli silnik będzie mocno rozgrzany to po 30 minutach będzie miał jakieś 50'C . Ta drastyczna różnica temperatur nie wpływa na pękanie silników :). A dolewał ktoś kiedyś zimną wodę do gotującego się czajnika- czy czajnik pękł ?


  • 0

#21 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:01, 15.05.2014

a bo to raz czajnik pękł :D 

może dogonimy temat z olejami :)

 

nie ma naszych acco mega gigantycznej elektroniki i kilometrów kabli, aby obawiać się mycia silnika, poza tym nawet jeśli by były to chyba każdy producent to musi zabezpieczyć przed kałużami , ulewami itp itd więc nie dramatyzujmy 

dodatkowo, kto chce to sobie umyje, kto nie to nie, nie jest to czynnyść potrzeba do bezawaryjnej pracy samochodu tylko dla lepszego samopoczucia i zabicia czasu jeśli ktoś się nudzi :)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#22 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:11, 15.05.2014

w tamtym roku myłem motor w lato.. przyjechałem był gorący bo było ok 30 stopni w dzień. postał godzinę może półtorej.. środek do mycia silnika na całą komorę wszędzie.. poczekałem 5 min i normalnie woda z karchera i ogień. nieczego nie zasłaniałem ani ssaka ani alternatora ani cewek ani skrzynek bezpiecznikowych.. toć kurna nie polonez ... umyłem poczekałem 5 min i odpaliłem motor.. i chodził sobie 30 min na wolnych obrotach normalnie na gazie bez kombinowania.. nie ma co popadać w paranoje..


  • 0

#23 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:19, 15.05.2014

Ja umyłem silniczek przy okazji polerki karoserii, a wszytko, żeby Hania lepiej prezentowała się dla oka.

Pisałem wcześniej, że używam K2. Czasami zostaje biały osad, nawet po silnym strumieniu wody. Jest to normalne, płyn ma dodatkowo lekkie właściwości odrdzewiające


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#24 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:43, 15.05.2014

Jak zlejecie gorący silnik preparatem to natychmiast wyschnie, odparuje zamiast rozpuścić brud. Na pewno nie będzie to tak skuteczne mycie jak w przypadku jeśli pozwoli się preparatowi "zadziałać". Poza tym po co ryzykować powstanie jakichś choćby mikropęknięć w elementach silnika myjąc gorący?

Użytkownik accord034 edytował ten post 09:46, 15.05.2014

  • 0

#25 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:55, 15.05.2014

nieczego nie zasłaniałem ani ssaka ani alternatora ani cewek ani skrzynek bezpiecznikowych.. toć kurna nie polonez ...

 

:mrgreen: chyba temat został już wyczerpany :)


  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#26 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
  • Skąd:Wawa / WK / WPR
  • Silnik:1.8
  • Wersja:F3
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cruiser
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:52, 25.05.2014

:mrgreen: chyba temat został już wyczerpany :)

 

jeszcze nie :bag

 

nikt nie napisał że ten środek K2 nazywa się AKRA :cwaniak:

używam, polecam :afro:

 

:mrgreen: chyba temat został już wyczerpany :)

 

teraz już tak :tancze:


Użytkownik Prywo edytował ten post 13:53, 25.05.2014

  • 0

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#27 cieniuszek

cieniuszek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:RJA
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:38, 25.05.2014

oka dzieki   :dajekwiat:


  • 0

#28 wrzesień

wrzesień
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 27.05.2014

ja raz jak myłem karcherem to nie mogłem później pół dnia odpalić :) ale okazała się błacha sprawa - jakimś cudem dostało się trochę wody pod kopułę aparatu zapłonowego i zrobiła się dosłownie taka mgiełka na obudowie aparatu od środka i iskra skakała gdzie chciała:) Także jak po umyciu nie odpala to najpierw tam zajrzyj, aparat od spodu ma mały otwór i może tam się chlapnąć przypadkiem;)


  • 0

#29 pepe10

pepe10
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla iM
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:USDM
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:50, 24.03.2015

podpinam się pod temat żeby nie robić syfu

umyłem dziś silnik, zabezpieczyłem alternator, skrzynke z bezpiecznikami, zapłon i komp od gazu, do tego odpiąłem klemy i zabezpieczyłem je również.

Wszystko ładnie i pięknie, wyschło sobie i odpaliło normalnie ale po chwili wywaliło błąd nr 1 czyli: podgrzewany czujnik tlenu (sonda lambda) - podstawowa.

Co mogło się stać? Zalałem wtyczkę od lambdy? odpiąć wysuszyć, psiknąć wd40 i powinno hulać czy coś innego radzicie? Mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać sondy...


  • 0

EK3 -> BB3 -> EG8 -> CG8 -> CH1 -> BB3 -> CM1


#30 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:01, 24.03.2015

Napewno nie popsikać WD40 tylko preparatem typu kontakt

 

Wysuszyć wtyczkę, sprawdzić przewody, skasować błąd i jeździć/obserwować


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, problem czy nie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq