Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza/urwany wał i wymiana sprężąrki

VII klimatyzacja sprężąrka klima

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#16 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 23:13, 23.05.2014

Hej :-)
Koledzy, jeśli wszystko wskazuje, że klima powinna normalnie działać (jest gaz, bezpieczniki OK, uruchamiają się oba wentylatory), a jednak nie działa, to problem tkwi w samej sprężarce - najczęściej wyłącznik termiczny, lub cewka, i tutaj trzeba szukać usterek. Problemem jest to, że najczęściej, aby poznać źródło problemów trzeba ją zdemontować (odessanie czynnika, zabezpieczenie rozszczelnionego układu)... i dlatego najprościej jest oddać autko do, zaifanego i dobrego specjalisty...

Pozdtawiam
Tomek

wysłane z mojego fona przy użyciu Tapatalka
  • 0

#17 paka

paka
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:36, 24.05.2014

Problem w tym, że nie każdy to ogarnie. Ja oddałem do jednego z najlepszych serwisów klimy we Wrocku i polegli (ale się do tego przyznali - nie chcieli mnie na szczęście naciągać na jakieś kosztowne wymiany). Wsytawili tylko diagnozę, że problem jest elektryczny w sprężarce. Na szczęście mój znajomy elektryk ogarnął temat. Zepsuty był czujnik temperatury, który podobno rzadko kiedy występuje w sprężarkach (podobno tylko w niektórych japońcach).


  • 0

#18 Grucha86

Grucha86
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 26.06.2014

Korzystając z chwili wolnego oddałem samochód do serwisu zajmującego się serwisem klimatyzacji. Dzisiaj z samego rana otrzymałem odpowiedź "W kompresorze urwał się wał i odpadło sprzęgło, nie nadaje się do regeneracji, szukamy drugiego by zaproponować cenę". Kurcze wychodzi na to że naprawa będzie kosztowna, samochód dzisiaj odbieram i sam w międzyczasie też będę szukał kompresora bo nie mogę sobie pozwolić na weekend bez auta.....

 

ms_img-799891724.jpg


Użytkownik Grucha86 edytował ten post 10:41, 26.06.2014

  • 0

#19 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:42, 26.06.2014

Problem w tym, że nie każdy to ogarnie. Ja oddałem do jednego z najlepszych serwisów klimy we Wrocku i polegli (ale się do tego przyznali - nie chcieli mnie na szczęście naciągać na jakieś kosztowne wymiany). Wsytawili tylko diagnozę, że problem jest elektryczny w sprężarce. Na szczęście mój znajomy elektryk ogarnął temat. Zepsuty był czujnik temperatury, który podobno rzadko kiedy występuje w sprężarkach (podobno tylko w niektórych japońcach).

sorki ale skoro ten "super warsztat" nie potrafił zdiagnozować uszodzonego termika na kompresorze to dla mnie są dyletantami w temacie klimatyzacji. cała szeroko pojęta elektryka w kompresorze to raptem cewka i ew termik a przy kompresorach bezcewkowych - elektrozawór. No naprawdę wyższy stopień wiedzy


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#20 Grucha86

Grucha86
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:15, 27.06.2014

OK ustaliłem że sprężarka jakiej szukam to Keihin HS110R. Zacząłem od allegro hmmm 1 000zł za jakąś używkę po regeneracji, o gwarancji nic nie wiadomo. OK zniesmaczony zajrzałem na ebaya i oczom moim ukazał się zamiennik dla Keihin HS110R za 150$(ok 450zł) wiadomo z wysyłką i VATem wyjdzie jakieś 250$ ale to dalej taniej i dalej mamy mamy nową tylko aftermarketową, co sądzicie o tym?. Podczas korespondencji ze sprzedawcą zostałem zapytany o to ile pinów posiada mój kompresor, wiecie może o co może mu chodzić?, twierdzi że w tych accordach występują dwie sprężarki z różną ilością pinów (1 i 3). Mętlik w głowie, dzięki z góry za opinie!.

 

Link do aukcjihttp://www.ebay.com/...RS:1123&vxp=mtr

 

Katalog IC pokazuje mi że są różne zamienniki, czy ktoś to może potwierdzić?, co sądzicie o korzystaniu z tego typu części zamiennych?. W ogóle czy te zamienniki są faktycznie kompatybilne?.

 

klimacl7.JPG

 

Fotki kompresora z ebaya:

 

$T2eC16ZHJGoE9nuQgkFbBQ+EWGKMZw~~60_12.J

 

$(KGrHqNHJFYFD1kCnVlqBQ+EWJMwg!~~60_12.J

 

$T2eC16VHJHYE9nzpeC)mBQ+EWJc6Eg~~60_12.J

 

$T2eC16hHJF0E9nmFTMi+BQ+EWJ2bHg~~60_12.J


Użytkownik Grucha86 edytował ten post 07:32, 27.06.2014

  • 0

#21 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:24, 27.06.2014

Hej :-)
Kika(naście) dni temu jeden z Kolegów chwalił się zakupem chińskiego zamiennika tylko nie wiem którego kompresora (w Acco występowały chyba dwa typy)...
Poszukaj i napisz...
Ew są firmy regenerujące sprężarki, być może dałyby radę (problem jest tylko taki, że najlepiej byłoby podjechać lub wysłać swoją sprężarkę... sprawdź np. firmę Laser Sinex w internecie)...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#22 Grucha86

Grucha86
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 27.06.2014

Statom problem polega na tym, że takiej sprężarki z urwanym wałem ponoć nie da się regenerować, tak przynajmniej powiedziała mi firma u jakiej miałem pozostawiony samochód. Myślicie że jest szansa na odratowanie jej?. Z tego co wiem to kolega Kiniusz siedzi w temacie to może wypowie się coś na ten temat?.


  • 0

#23 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:42, 27.06.2014

były 2 typy kompresora, do benzyny i diesla

oś kompresora to w sumie główny element, napewno nie występuje jako część. Jutro zorientuję się czy da się przełożyć samą oś z innego choćby zatartego


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#24 Grucha86

Grucha86
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 27.06.2014

Super dzięki wielkie Kiniusz, czekam w takim razie na informacje.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  • 0

#25 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:47, 30.06.2014

hej

 

wyjechałem niespodziewanie na weekend i sprawdzę (jak będę miał czas) jutro. Sorki za zwłokę


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#26 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:14, 01.07.2014

hej

rozebrałem dzisiaj taki kompresor i okazuje się, że wał (przynajmniej ten końcowy jego fragment) jest wymienny . Pytanie teraz dlaczego się urwał. Czy opory kompresora były tak duże (zatarta sprężarka) czy po prostu zmęczenie materiału połączone z korozją. Swoją drogą to jest on na końcu dosyć cienki. Jakby co to mam i sprzegło i wał. (150zł za oba elementy).  Poza tym chyba trzeba by wymienić uszczelnienie tego wałka no i uszczelniacz pokrywy kompresora. Ew złozyć na starych elementach i sprawdzić szczelność azotem.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#27 Grucha86

Grucha86
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 04.07.2014

Kiniusz dziękuje Ci bardzo za sprawdzenie tego wszystkiego. Podesle Ci PW:-).

Wysłane z mojego Nexus 5
  • 0

#28 Janek01

Janek01
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 15.08.2014

a mi padłą ponoć cewka (mam wymontowaną już) w acc 2.4 VII. Gdzie szukać jakiegoś zamiennika? czy regenerować?


  • 0

#29 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:25, 15.08.2014

jak to "ponoć"? sprawdź omomierzem czy ma ok 8 omów . może bym znalazł używaną  (myślę, że 100zł z przesyłką by wyszło) tylko muszę znać wymiary aby się nie okazało, że inna


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#30 Janek01

Janek01
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 15.08.2014

sprawdziłem, padnięta

 

wymiary wysłałem na maila, podaję jeszcze tu gdyby ktoś potrzebował :)

96 zew
64 wew
środek 40
szerokość 30


Użytkownik Janek01 edytował ten post 18:24, 15.08.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klimatyzacja, sprężąrka, klima

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq