Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciśnienie reduktora vs spalanie [BRC Sequent 24]


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:08, 01.09.2009

Siemka,
czy ciśnienie na reduktorze ma jakiś wpływ na spalanie, czy tylko na to jak się skalibruje instalacja (wtryski)? Słyszałem już, że 1,2 to max (ale nie wiem czy dla instalacji czy dl auta) oraz to, że BRC wymaga ciut więcej, reduktor mam BRC 1500. Wydaje mi się, że jak było ciśnienie ~1,2-1,3 to auto jeździło tak samo (choć nie jestem pewien) a paliło mniej, dokładnie 2l i 1l więcej niż benzyny (kolejno w mieście i trasie). Dodatkowo w Sequent 24 są 3 punkty pomiaru (kalibracji) wg których rysuje się mapa, tzn jałowy, ~3k rpm oraz "pod obciążeniem) i jak tu ręcznie ustawić VTECa, żeby dobrze jechał i nie szarpał przy przełączeniu a jednocześnie nie zalewał auta "na dole". Czy ktoś w praktyce to ustawiał? Ale wracając na właściwy tor pytania - jak się ma ciśnienie reduktora do spalania?
Pozdrawiam,
TM

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#2 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 01.09.2009

Może to ma wpływ na wtryskiwacze? I one podają nie tak jak powinny?

#3 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:19, 02.09.2009

raczej nie, centralka dopasowuje czas wtrysku też pod ciśnienie większe (skraca) byłem dziś na kolejnej poprawce, mam gwarancję więc nie wolno mi nić robić, więc ich męczę, poprawki rzędu 2% bieg jałowy :-P jest git, zobaczymy jak spalanie, ogółem wiem już jak to ustrojstwo regulować samemu, dzięki Siwemu mam soft, tylko ta gwarancja.. i kabelki też już am plan poprawić

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#4 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:44, 02.09.2009

ToMala, śledź dokładnie co robią w programie, jak ustawiają a na pewno na przyszłość przyda się jak znalazł :ok Aha i nie zapomnij (oczywiście przy gazownikach) udawać, że się na tym nie znasz i Cię to nie interesuje ;-)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:35, 02.09.2009

to na pewno.. udawanie głupka to fajna zabawa ;-)

a co z tym ciśnieniem reduktora? :-P

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:44, 02.09.2009

Ciśnie gazu wychodzące z reduktora, ustawiamy takie jak zaleca producent do danego modelu reduktora. Przy tak ustawionym ciśnieniu dobieramy dysze (tak aby czasy wtrysku gazu były bliskie czasom ba benzynie) i ustawiamy mapy. Ciśnienie to nie jest sztywna wartość i możemy je ustawić w pewnym zakresie, jest to sposób wspomagający regulacje. Maksymalne zwiększenie ciśnienia może pomóc w przypadku gdy wtryskiwacze mają za małą wydajność.
Jeżeli mamy szybkie i wydajne wtryskiwacze, to ciśnienie będzie w normie, a spalanie
będzie najniższe, gdyż czasy wtrysku będą możliwie krótkie (bliskie czasom benzyny).

Do zobaczenia na trasie.


#7 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:36, 07.09.2009

pablo.see, ciśnienie mam 1550 około na reduktorze 1500, ponoć BR ma wyższe niż STAG, czas wtrysku na jałowym w programie gazowniczym pokazuje ... oscyluje około 2,6-2,7ms a na gazie jest 2,70-2,7x, czasem na 2,8ms. Czy to oznacza, ze jest wszystko ok i tak już musi być? spalanie w sense, czy walczyć o te 0,05ms?

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:03, 07.09.2009

Tzn. jest dobrze i nic nie ruszaj. Warto walczyć o 1-2L LPG kosztem żywotności silnika? Ile zyskasz na miesiąc? 20-30zł?
W BRC nie ma co poprawiać, bo to niby sterownik sam wszystko dobiera (mapy). W Stagu jest mnożnik możesz ustawić "z palca" i mieć wpływ na większość parametrów.
Jeżeli instalacja działa dobrze, a Ty nie czujesz spadku mocy to ciesz się tanią jazdą.

Do zobaczenia na trasie.


#9 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:43, 08.09.2009

no właśnie nie czuje, mało tego, w średnim zakresie obr. jest nawet jakby lepiej niż na benzynie, tyle tylko, że na trasie spala mi 10,3l - 12l w zależności od trasy i stylu jazdy a w mieście 14l - 16l nawet czasem podchodzi pod 17l, gdzie benzyny zaokrąglając lekko w górę palił 8l na trasie i 11l w mieście. Spalanie to obecnie jedyne co mnie troszkę kłuje

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:11, 03.10.2009

Witam mam taki sam silnik tylko automat i spalanie podobne 12-13 i 15-17 a noge mam ciężką. Zrobiłem 9k na BRC i ... nic ani jednego problemu. Jednak co ciekawe mieszkam w Londynie i jak tylko wracam do Polski spalanie wzrasta , w miescie nawet do 20 a nikt mi nie powie że w Gdańsku są większe korki niż w Londynie. Pozdro.

#11 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:13, 09.10.2009

ale w Gdańsku jest podobno przedstawiciel BRC i umie wyregulować.. 20 to już trochę przydużo ;-)

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#12 simon35

simon35
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 23.10.2009

Też mam BRC 24 Sequent, nie oszukujmy sie 15L to w mieście musi zeżreć LPG :mrgreen: taki już urok jeżdżenia na gazie :mrgreen: jak przeliczysz na pln to wychodzi OK

pozdr :ok

Simones
_______________________
**** HONDA FOREVER ****


#13 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:26, 24.10.2009

simon35, z jednej strony OK, ale skoro np Glinuś ma zestaw polecany tu na forum, złożony na podstawie doświadczeń zbiorowych, i ostatni pisał, że pali mu 9l na trasie, do tego zakładam, że z 12-13 w mieście, Siwy pomodził swoją instalkę i też ma spalanie około litra większe od Pb... hmm, zastanawiające

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#14 Type_M

Type_M
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 26.10.2009

No troszke dużo pali. Niby mówią że ok.20% więcej niż na benzynie. Mnie pali ok.10-11l w tej chwili cykl miejski ale bez korków i jak trzeba to jade i pod czerwone pole ale tylko czasami ;-) przy podobnej jeździe na benzynie palił mi 8-9l. Pisałem już w innym poście że zmieniłem Statoila na BP i pali mi 10-11 zamiast 11.5-12.5.
Marcin

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:57, 19.11.2009

Też mam BRC 24 Sequent, nie oszukujmy sie 15L to w mieście musi zeżreć LPG :mrgreen: taki już urok jeżdżenia na gazie :mrgreen: jak przeliczysz na pln to wychodzi OK

pozdr :ok



nie wiem czy to wina tego że mam "tylko" silnik 2,0 ale nigdy na gazie nie osiągnąłem takiego wyniku mam taką samą instalację fakt że jeżdżę spokojnie ale 12-13 l to mi spalił gdy brykałem ze 160 czasem 200 na godz. a raz mojej żonce udało się przejechać ponad 420km na 36 litrach generalnie po mieście mieści się w 10l.gazu na benzynie było od 8,5 do 10l po mieście więc powiedzmy zbliżone wskazania :D




IPB Skin By Virteq