Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Automat szarpie przy zmianie biegów na niskich obrotach

VII automat 2.4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#31 mirko

mirko
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:RSR/RZE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 23.01.2018

Witam

Też ma problem z szarpaniem przy delikatnej jezdzie. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu zmienia biegi bardzo ładnie i działa dobrze.

Objawia się też tym że na włączonym D i np postoju na światłach całe auto ma mocne drgania aż kluczyki dzwięczą o siebie. Na trasie działa bezproblemowo ale w mieście denerwujące to jest. 

 

Zna ktoś na podkarpaciu firmę gdzie spokojnie można oddać auto na diagnozę/naprawę ?


  • 0

#32 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 29.01.2018

No więc panowie z Sentyrza życzą sobie ok. 1500 zl - regeneracja z montażem. Czas pracy 2-3 dni + koszt oleju. Co daje jakby nie patrzeć 2k za całą zabawę. Zamierzam najpierw statycznie zmienić olej i pojeździć, zobaczyć czy jest poprawa. Jeżeli będzie to może faktycznie jest sens zrobić to jak wcześniej kolega opisał: płukanie skrzyni. Czyli jeszcze dwukrotna zmiana statyczna lub raz dynamiczna.

 

Jeżeli nie będzie poprawy to jest jeszcze opcja wymiany całej skrzyni.

@mirko a zmieniałeś olej w ogóle czy masz tak od momentu zakupu auta?


  • 0

#33 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:32, 30.01.2018

Zrobisz jak uważasz. Tak w ogóle, to tam są jakieś tarczki ,które po prostu się przepalaja i sprzęgło przestaje działać poprawnie. I to ich wymiana pomoże a nie tylko oleju. To jest tak jak zatrzesz coś w silniku i łudzisz się że na nowym oleju wszystko wróci do normy. Jest to typowa usterka całego zespołu automatycznej skrzyni i na szczęście najłatwiejsza i zarazem najtańsza do naprawy. Oczywiście pod warunkiem ,że została właściwie zdiagnozowana. Przy jakich kolwiek innych usterkach od razu lepiej wymienić skrzynie na używkę. To loteria ale i tak wyjdzie taniej i większe szanse że będzie długo działać niż wszelkie naprawy specjalistów ASB gdzie ceny zaczynają sę wtedy od 5 tys zł, i niby jest gwarancja której nie ma i za pół roku znów kolejne 5 czy 7 tys zł. Wystaczy poczytać różne fora i ludzi wkur na tych specjalistów.

Mam nadzieję ,że dasz znać co zdecydowałeś i jakie efekty po paru miesiącach. Zawsze to pogłębimy swoją wiedzę

Użytkownik cysior edytował ten post 09:42, 30.01.2018

  • 0

#34 mirko

mirko
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:RSR/RZE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 30.01.2018

 

@mirko a zmieniałeś olej w ogóle czy masz tak od momentu zakupu auta?

 

Auto mam od roku a jakieś 5 miesięcy temu pojawiły się te objawy. 

Na chwilę obecną nic nie robiłem koło tego.


  • 0

#35 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 25.02.2018

Dobra Panie i Panowie,

Dramat opanowany, zadne konwertery. Po prostu zmiana oleju, film na YT o nazwie: Can Changing your Transmission Fluid Cause Damage? Wyjasnia co i dlaczego.

W skrocie, jak nie znasz przeszlosci auta robisz statyczna wymiane bo dynamiczna moze poblokowac kanaliki.
Zadalem tez pytanie na forum Hondy na fb i mi ludzie polecili zaczac od zmiany oleju, no i tak zrobilem.

Olej sie nawet dobrze nie przemieszal i od razu poczulem poprawe. Auto jest duzo bardziej responsywne, ma jakby wiecej mocy.
Generalnie dopoki nie przetestuje sie zwyklej wymiany nie ma co sie pchac w koszta.

Tak wiec @mirko polecam Ci wymiane statyczna, poderzewam ze problem tak jak u mnie - zniknie od razu.
Dodatkowo kupilem tez ten filtr o nazwie aukcji Automatic Transmission Filter ATF For Honda Accord Civic CR-V CRV 25430-PLR-003 na chinskoexpresie za 15 zl i po problemie.

 

Pozdrawiam

Darek


  • 0

#36 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:30, 25.02.2018

"Zyskał więcej mocy"? Kurde, to jak jescze wymienisz olej w silniku to zyskasz kolejne 50 koni jak nic :) fajnie, że jesteś zadowolony z tylko samej wymiany, ale daj znać jak trochę pojeździsz, kilka tygodni, miesięcy czy to jest trwały efekt czy jak to pisał ksiadzrobak w tym wątku - pomaga na krótko i objawy powracają po jakimś czasie od wymiany

Użytkownik cysior edytował ten post 15:35, 25.02.2018

  • 0

#37 olaf_78

olaf_78
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 01.03.2018

Witam.

Problem ze skrzynią dopadł i mnie.

Zmiana biegów do 4-go przebiega normalnie natomiast jak wbije 5-ty bieg to zachowuje się tak jakby coś wysprzęglało, a obroty szybują w górę. Dodatkowo zielona dioda "D" zaczynała mrugać, zaświeciła się kontrolka silnika i VSA.

Stało się to dziś na autostradzie, a powrót do domu ok 100 km musiałem odbyć na 4 biegu na ustawieniu Manual, żeby nie wrzucało 5-go biegu.

 

Jakieś sugestie?


Użytkownik olaf_78 edytował ten post 19:59, 01.03.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, automat 2.4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq