Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Automat szarpie przy zmianie biegów na niskich obrotach

VII automat 2.4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:49, 09.05.2014

Mam problem z Honda Accord 2.4 z automatem.

 

Auto szarpie przy niskich obrotach podczas zmiany biegow i przed zmiana.

Jak to wyglada: jade z predkoscia obrotowa 1200 i dodaje bardzo, bardzo bardzo delikatnie gazu. Wtedy auto szarpie, jakby chcialo zmienic bieg, a nie umialo. Obrotomierz wtedy tez wariuje, podnosi jest delikatnie (do np 1400) i opada troche mniej (do np 1300), znowu sie podnosi delikatnie (do 1500) i opada (do 1400). Summa summarum obroty sie zwiekszaja, szarpie autem, szarpie wskazowka obrotomierza, az w koncu bieg sie zmienia i auto jedzie (nie sugerujcie sie wartosciami obrotow, podalem je w przyblizeniu zeby przedstawic skakania wskazowki obrotomierza).

To sie nie dzieje jak troszke dynamicznie naciskam gaz. Problem jest tylko jak  bardzo, bardzo delikatnie dodaje gazu.

Zauwazam to przy jezdzie z gorki, jak i pod. Pod gorke szybciej idzie to zauwazyc.

Problem tez mi czesto wystepuje jak wjezdzam w rondo, pozwalam mu sie toczyc samemu, i przy wyjezdzie z ronda delikatnie, bardzo delikatnie dodaje gazu.

 

Dodam ze olej byl wymieniany 1000 km temu. Na oryginalny ATF Hondy z ASO.

Dodam, ze jak jezdze na manualnym trybie zmiany biegow to tego jeszcze nei obserwuje.

Bylem w ASO na szczytaniu bledow: zero bledow.

Biegi prawidlowo zmieniaja sie na wysokich obrotach, z obciazeniem 5 osob na pokladzie. 

Na lekkiej gorce, jak ustawie bieg D, auto nie zjezdza.

Przebieg: 166 000 km.

 

Czy ktos w Was mial podobny przypadek?

Wiem, ze to moze byc wszystko, ale moze ktos mial identyczny problem i wie co to jest.

 

W ASO zasugerowali ze moze to byc skrzynia, albo *cenzura*a np: filtr zewnetrzny, ktory mogl zostac nie wymieniony i jest zapchany. Dodam, ze nie wiem czy byl wymieniony.

W tej skrzyni wiem ze jest filtr wewnetrzny, ale jest tez zewnetrzny?

Moze to byc kwestia zapchanego filtra zewnetrznego?

 

Dzieki za wszelkie informacje.


Użytkownik przemo1983 edytował ten post 07:05, 09.05.2014

  • 0

#2 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:00, 09.05.2014

Mam problem z Honda Accord 2.4 z automatem.

 

Auto szarpie przy niskich obrotach podczas zmiany biegow i przed zmiana.

Jak to wyglada: jade z predkoscia obrotowa 1200 i dodaje bardzo, bardzo bardzo delikatnie gazu. Wtedy auto szarpie, jakby chcialo zmienic bieg, a nie umialo. Obrotomierz wtedy tez wariuje, podnosi jest delikatnie (do np 1400) i opada troche mniej (do np 1300), znowu sie podnosi delikatnie (do 1500) i opada (do 1400). Summa summarum obroty sie zwiekszaja, szarpie autem, szarpie wskazowka obrotomierza, az w koncu bieg sie zmienia i auto jedzie (nie sugerujcie sie wartosciami obrotow, podalem je w przyblizeniu zeby przedstawic skakania wskazowki obrotomierza).

To sie nie dzieje jak troszke dynamicznie naciskam gaz. Problem jest tylko jak  bardzo, bardzo delikatnie dodaje gazu.

Zauwazam to przy jezdzie z gorki, jak i pod. Pod gorke szybciej idzie to zauwazyc.

Problem tez mi czesto wystepuje jak wjezdzam w rondo, pozwalam mu sie toczyc samemu, i przy wyjezdzie z ronda delikatnie, bardzo delikatnie dodaje gazu.

 

Dodam ze olej byl wymieniany 1000 km temu. Na oryginalny ATF Hondy z ASO.

Dodam, ze jak jezdze na manualnym trybie zmiany biegow to tego jeszcze nei obserwuje.

Bylem w ASO na szczytaniu bledow: zero bledow.

Biegi prawidlowo zmieniaja sie na wysokich obrotach, z obciazeniem 5 osob na pokladzie. 

Na lekkiej gorce, jak ustawie bieg D, auto nie zjezdza.

Przebieg: 166 000 km.

 

Czy ktos w Was mial podobny przypadek?

Wiem, ze to moze byc wszystko, ale moze ktos mial identyczny problem i wie co to jest.

 

W ASO zasugerowali ze moze to byc skrzynia, albo *cenzura*a np: filtr zewnetrzny, ktory mogl zostac nie wymieniony i jest zapchany. Dodam, ze nie wiem czy byl wymieniony.

W tej skrzyni wiem ze jest filtr wewnetrzny, ale jest tez zewnetrzny?

Moze to byc kwestia zapchanego filtra zewnetrznego?

 

Dzieki za wszelkie informacje.

A jak sytuacja z filtrem paliwa wyglada? byl zmieniony jak bozia nakazala na 120000?


  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#3 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 09.05.2014

Byl wymieniany przy 115 000 km.


  • 0

#4 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:03, 09.05.2014

A jak sprzęgło? Bo to tak wygląda jakby miało uślizgi.

Nie wiem jak jest to w automacie skonstruowane ale w manualu stawiałbym na sprzęgło albo na kolo zamachowe.


Użytkownik taryfa edytował ten post 09:04, 09.05.2014

  • 0

#5 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:29, 09.05.2014

Olej dopiero pierwszy raz zmieniałeś ? Kiedy była poprzednia wymiana ?

Ja bym wymienił jeszcze raz te 3l 


  • 0

#6 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 24.05.2014

prawdopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Ja miałem to samo. Zadzwoniłem do warsztatu  opowiedziałem o swoich problemach i odrazu powiedział machanik że sprzgło do regeneracji.  Wywaliłem 2,5 tysia i problem znikl. Wyjmują, rozcinają, cos tam czyszczą lub wymieniają , spawają, wyważają i gra gitara. Tyle że ja kupiłem swój olej i przy mnie nalewał. Wolałem być 100% pewny że gówna nie wleją.

Obroty nie skakają, budą nie trzęsie, biegi pieknie zmienia. Objawy miałem takie narastające tzn. po zakupie ze 2-3 tygodnie raz zatrzęsło pod górke jak wolno jechalem, potem tak ze dwa trzy razy w miesiącu - pomyślałem że to olej i wymieniłem w serwisie  (400zł), pomogło na 3-4 dni, potem coraz częściej aż w końcu za każdym razem jak przyśpieszałem, do tego doszło falowanie obrotów i zmiana biegów jakby chciał a nie móg.

 

wymiana olei, filtrów raczej nie pomoże chyba że na chwile. Jak już masz zamiar wymieniać cały olej i filtry to lepiej podjedź do warsztatu i niech sprawdzą stan sprzęgła. Oszczędzisz sobie tylko kosztów, czasu i nerwów.

 

tak to mniej więcej wygląda : http://archiwum.alle...3680902842.html


  • 0

#7 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:55, 28.05.2014

prawdopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Ja miałem to samo. Zadzwoniłem do warsztatu  opowiedziałem o swoich problemach i odrazu powiedział machanik że sprzgło do regeneracji.  Wywaliłem 2,5 tysia i problem znikl. Wyjmują, rozcinają, cos tam czyszczą lub wymieniają , spawają, wyważają i gra gitara. Tyle że ja kupiłem swój olej i przy mnie nalewał. Wolałem być 100% pewny że gówna nie wleją.

Obroty nie skakają, budą nie trzęsie, biegi pieknie zmienia. Objawy miałem takie narastające tzn. po zakupie ze 2-3 tygodnie raz zatrzęsło pod górke jak wolno jechalem, potem tak ze dwa trzy razy w miesiącu - pomyślałem że to olej i wymieniłem w serwisie  (400zł), pomogło na 3-4 dni, potem coraz częściej aż w końcu za każdym razem jak przyśpieszałem, do tego doszło falowanie obrotów i zmiana biegów jakby chciał a nie móg.

 

wymiana olei, filtrów raczej nie pomoże chyba że na chwile. Jak już masz zamiar wymieniać cały olej i filtry to lepiej podjedź do warsztatu i niech sprawdzą stan sprzęgła. Oszczędzisz sobie tylko kosztów, czasu i nerwów.

 

tak to mniej więcej wygląda : http://archiwum.alle...3680902842.html

Proponuje jeszcze wyplukac skrzynie+konverter(sprzeglo hydrokinetyczne) zanim pojdziesz w koszty.

- Auto (skrzynie) zagrzej, po 10 minutach na podnosnik, wylej stary olej, uzupelnij nowym

- Przejazdzka 10 minut, potem jeszcze raz to samo

- I jeszcze raz, Przy trzecim oleju powinno byc ok, mielismy pare razy klopot z tym w automatach z Jazz, przez zbieranie sie 'mokrego pylu' na tarczce startowej.


  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#8 Lukas2002

Lukas2002
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Gliwice
  • Silnik:3.2
  • Wersja:A-SPEC
  • KM:280
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:UA6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 01.06.2014

Witam. Mam problem z automatyczną skrzynią biegów (bx7a) w swojej Hani (Accord Coupe 3.0 99r). Skrzynie te maja fabryczną wadę i zapychaja się elektrozawory lub padaja oraz torque konwerter. Poleci ktoś dobry warsztat gdzie by mi naprawili skrzynię?

 

Pozdrawiam


  • 0

#9 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:05, 02.06.2014

W czestochowie na wylocie na wawe po prawej, usa serwis czy cos takiego... nie pamietam


  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#10 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 12.06.2014

Panowie, dzieki za wszelkie informacje.

W moim przyapdku bylo to sprzeglo/konwerter do regeneracji.

Bylem w Teo Motors pod Poznaniem, zeby ocenili co to jest. Po przejazdzce od razu stwierdzili ze to sprzeglo do regeneracji.

Zrobili i ten objaw sie nie pojawia. 

 

Ale... od tego momentu mam wrazenie ze auto zmienia biegi bardziej gwatlownie.

Szczegolnie z biegu 1 na 2 i 2 na 3 czuc takie szarpniecie (albo przeciaganie zmiany biegu), szczegolnie przy mocnym dodawaniu gazu.

Teraz juz nie wiem czy to normalne, czy wczesniej tego nie czulem. 

W trybie manualnym biegi zmieniaja sie bardzo szybko, czasem tez szarpniecie jest.

 

Generalnei mam wrazenie ze zmiany biegow w trybie automatycznym z 1 na 2 i 2 na 3 zajmuja wiecej czasu, a przy spokojnym dodawaniu gazu po zmianie biegu autko muli przez moment jakby automat jezdzil na pol sprzegle. 

 

Moze sobie wkrecam, wiec najprosciej bedzie porownac dzialanie z inna honda 2.4 w automacie. 

Na szczescie jest kolega z forum z Zielonej Gory, ktory ma taki zestaw i w wolnym czaie porownam dzialanie obu automatow.


Użytkownik przemo1983 edytował ten post 13:12, 12.06.2014

  • 0

#11 ksiadzrobak

ksiadzrobak
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:nibylandia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 14.06.2014

Panowie, dzieki za wszelkie informacje.

W moim przyapdku bylo to sprzeglo/konwerter do regeneracji.

Bylem w Teo Motors pod Poznaniem, zeby ocenili co to jest. Po przejazdzce od razu stwierdzili ze to sprzeglo do regeneracji.

Zrobili i ten objaw sie nie pojawia. 

 

Ale... od tego momentu mam wrazenie ze auto zmienia biegi bardziej gwatlownie.

Szczegolnie z biegu 1 na 2 i 2 na 3 czuc takie szarpniecie (albo przeciaganie zmiany biegu), szczegolnie przy mocnym dodawaniu gazu.

Teraz juz nie wiem czy to normalne, czy wczesniej tego nie czulem. 

W trybie manualnym biegi zmieniaja sie bardzo szybko, czasem tez szarpniecie jest.

 

Generalnei mam wrazenie ze zmiany biegow w trybie automatycznym z 1 na 2 i 2 na 3 zajmuja wiecej czasu, a przy spokojnym dodawaniu gazu po zmianie biegu autko muli przez moment jakby automat jezdzil na pol sprzegle. 

 

Moze sobie wkrecam, wiec najprosciej bedzie porownac dzialanie z inna honda 2.4 w automacie. 

Na szczescie jest kolega z forum z Zielonej Gory, ktory ma taki zestaw i w wolnym czaie porownam dzialanie obu automatow.

 

a zalali olejem hondy czy innym?


  • 0

#12 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:32, 31.07.2014

A jak Hondy to 'DW1' czy 'Z1'??
  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#13 damjan89

damjan89
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:piotrków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:K24Z3
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedano
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 18.08.2017

Witam, jestem posiadaczem Accorda VIII gen silnik 2.4 At chodzi o zmiane biegów, gdy auto jest zimne ( gdy jest ciele to niewiele lepiej to wyglada)  przy zmiane biegów z P na R lub odwrotnie slychac taki trzask, ta sama syuacja jest gdy zmieniam z D na R lub na P cuz wyrazne szarpniecie tak jakby skrzynia szarpnela i obroty odrazu sie zmniejszaja, olej w skrzyni wymieniony ok tys km temu, cos dorazidcie? |cos moze sie dzac z skrzynia?


  • 0

#14 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 16.01.2018

Proponuje jeszcze wyplukac skrzynie+konverter(sprzeglo hydrokinetyczne) zanim pojdziesz w koszty.

- Auto (skrzynie) zagrzej, po 10 minutach na podnosnik, wylej stary olej, uzupelnij nowym

- Przejazdzka 10 minut, potem jeszcze raz to samo

- I jeszcze raz, Przy trzecim oleju powinno byc ok, mielismy pare razy klopot z tym w automatach z Jazz, przez zbieranie sie 'mokrego pylu' na tarczce startowej.

Bardzo proszę o dokładniejsze informacje w tym temacie, mam ten sam problem, auto nie zawsze na niskich obrotach przy dodawaniuj gazu potrafi poszarpać sekunde dwie. Na tiptronic - zero problemów.

 

Czy ten zlany nowy olej, potem powtórnie wlewasz do skrzyni czy lejesz nowy za każdym razem?

 

Ile za całą operacje może wziąć mechanik?

 

W jakim miejscu naprawiałeś w ten sposób auto?
 

 

prawdopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Ja miałem to samo. Zadzwoniłem do warsztatu  opowiedziałem o swoich problemach i odrazu powiedział machanik że sprzgło do regeneracji.  Wywaliłem 2,5 tysia i problem znikl. Wyjmują, rozcinają, cos tam czyszczą lub wymieniają , spawają, wyważają i gra gitara. Tyle że ja kupiłem swój olej i przy mnie nalewał. Wolałem być 100% pewny że gówna nie wleją.

Obroty nie skakają, budą nie trzęsie, biegi pieknie zmienia. Objawy miałem takie narastające tzn. po zakupie ze 2-3 tygodnie raz zatrzęsło pod górke jak wolno jechalem, potem tak ze dwa trzy razy w miesiącu - pomyślałem że to olej i wymieniłem w serwisie  (400zł), pomogło na 3-4 dni, potem coraz częściej aż w końcu za każdym razem jak przyśpieszałem, do tego doszło falowanie obrotów i zmiana biegów jakby chciał a nie móg.

 

wymiana olei, filtrów raczej nie pomoże chyba że na chwile. Jak już masz zamiar wymieniać cały olej i filtry to lepiej podjedź do warsztatu i niech sprawdzą stan sprzęgła. Oszczędzisz sobie tylko kosztów, czasu i nerwów.

 

tak to mniej więcej wygląda : http://archiwum.alle...3680902842.html

 

 

Proszę o info gdzie regenerowałeś sprzęgło, myślisz że podobnie pracę wykonają w innym warsztacie?

 

Dzięki
Darek


  • 0

#15 total_psotal

total_psotal
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:WD
  • Silnik:mam
  • Wersja:taka z 4 kołami
  • KM:50+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0
  • Nadwozie:Malowane
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:51, 17.01.2018

oleju raz zlanego nie wlewasz z powrotem, o to właśnie chodzi żeby wymienić jak najwięcej oleju. W tej skrzyni oleju jest jakieś 6,5l jeśli dobrze pamiętam, przy wymianie zlewasz maksymalnie 2.8l. Dlatego koledzy piszą żeby wymienić olej 2 razy, żeby jak najwięcej starego wylać. Możesz się pokusić o wymianę dynamiczną, wtedy układ smarowania jest podłączany pod maszynę i cały olej w skrzyni jest przepompowywany i wymieniany (są warsztaty które świadczą takie usługi), są też domowe sposoby na wymianę większej ilości oleju, ale po Twoich pytaniach o warsztaty i mechaników zgaduję że raczej sam tego robił nie będziesz


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, automat 2.4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq