Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Hamulec ręczny

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#16 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:58, 05.05.2014

Dzięki wielkie :ok :ok


  • 0

#17 malonix

malonix
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 11.05.2014

Witajcie,

podczepię się pod temat, tyle że mam inny problem. Przy zaciągniętym ręcznym w momencie jak ruszam do przodu trzyma idealnie, natomiast pod górkę np. na światłach samochód toczy się do tyłu nawet przy maksymalnie zaciągniętej dzwigni ręcznego.

Czyli jeśli koło się obraca w przód ręczny trzyma idealnie a gdy kręci się w tył prawie wcale
Jaka może być przyczyna?

Pozdrawiam


  • 0

#18 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 18.08.2014

AUTOFREN SEINSA D4468 --> to jest zestaw naprawczy czego? Hamulca ręcznego?
 

Bo miałem już robione hamulce (niestety nie było mnie przy tym), ale bez rozbierania owego mechanizmu ślimakowego o którym pisał stronę wcześniej wolek.

Prowadnice/zacisk, wymienione gumki, tłoczek z tyłu. Wszystko z zestawu naprawczego.

 

Ten wyżej, o który pytam jest typowo do hamulca ręcznego? Tam jest aż tyle elementów? Pozdrawiam


  • 0

#19 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:51, 19.08.2014

Ja mam to samo ale u mnie to linka nie odbija a nie zapieczony zacisk. Na samym koncu linki jest taka gumowa oslonka ktora z biegem czasu zaczyna pekac i linka koroduje w pancerzu, przez co ciezko chodzi i nie zwalnia recznego do konca.  


  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#20 mariojabol

mariojabol
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 15.10.2015

tak jak napisał eric70.

Jeśli wyciagnie sie caly zacisk, caly rozbierze, wyczyści - musi działać. Nie jest to niewiadomo jaka cieżka i trudna robota. Ja z braku czasu chciałem zlecić to mechanikowi, ale słysząc od jednego przez drugiego będzie ciezko, nie da się,  lub trzeba kupić nowy albo po regenracji za 2x200zł wymiękłem. Wjechałem do garażu, wyjąłem zacisk (to bardzo proste), rozebrałem i go wyczyściłem. Syfu było full. Wypryskałem środkiem smarującym, skręciłem, założyłem i myślę że jestem gdzieś 400-500 zł nie w plecy. I wiem, że zostało  to zrobione dobrze . I działa. Tak nawiasem mówiąc załamują mnie ci wszyscy mechanicy - rzeźnicy, kuźwa jak hamulec ręczny ich przerasta to ja dziękuje. To jest jakiś dramat. Nie stresować się chłopaki i róbcie sami. Przecież zawsze jak wam coś nie pójdzie to możecie jechać do "mechanika"  :czytaj: ! Powodzenia


  • 0

#21 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:36, 23.05.2016

Słuchajcie, mam już dość tego cholernego recznego.
Cała historia. Kiedyś ręczny zaczynał łapać od któregoś zabka. Nie odbijał ręczny ale nic poza tym. Tarcze zimne. Przy wymianie oleju rozruszali, przesmarowali i było ok.
Po półtora roku pojawił się mały luz na dźwigni (mniej niż jeden ząbek). Nie zwracałem uwagi na to. Ale kiedyś poczułem okropny smród. Tarcza się gotowała, felga goraca. Rozebrałem cały zacisk, chyba klocek się zapiekł. Po złożeniu, rozruszaniu mechanizmu ręcznego gotowanie ustąpiło ale ręczny nie odbijał do końca. Dałem do serwisu, rozebrali, przesmarowali, wymienili gumki. Przez miesiąc bez problemu.
Teraz znowu mechanizm nie odbija do końca. Działa to tak. Używając na jeden ząbek, zwolnienie i pozostaje lekki luz, który znika dopiero po użyciu nożnego. Jak się nie użyje nożnego to tarcza się grzeje. Jak zaciągne na maksa to mechanizm w połowie staje.

Czy jest sens w ogóle się bawić z tym zaciskiem czy wymienić na nowy. Bo widzę, że naprawy pomagają na chwilę.

W jaki sposób ręcznie ruszać mechanizmem od ręcznego bo nawet teraz nie mogę zdjąć linki? Wcześniej udawało się przez śrubę mocująca ale teraz kreci się w kółko.


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#22 Guest_Grigorij_*

Guest_Grigorij_*
  • Guests

Napisano 09:37, 23.05.2016

lepiej zacisk zamówić ;/ a tymczasowo to jedyne co można zrobić żeby go ruszyć bez rozbierania to jakimś penetrolem wypsikać dziada, stanąć gdzieś na jakiejś drodze nie przeszkadzając nikomu, zaciągnąć i powoli ruszać do przodu i tak kilka razy, może chwyci w końcu (mi to pomogło nie wiadomo na jak długo )


  • 0

#23 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:23, 30.05.2016

Nic już nie pomaga. Psikanie, próba rozruszania, ruszanie na zaciągniętym. Mechanizm blokuje się pod koniec i kropka.

Czy bawić się w używane zaciski? Można dostać za 80-100zł. Nowe ponad 200zł.

I czy wszystkie z modeli VII są takie same i będą pasować? Ja mam diesla, zacisk typu lucas.


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#24 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:32, 30.05.2016

cmsydney dawaj na pw lub dzwoń : )
  • 0

#25 suzess

suzess
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Hereford
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 23.06.2016

Również się podepnę iż od pewnego czasu mam luz na ręcznym ale duży luz...czasami podczas normalnej jazdy gdy jest mała nierówność to mi wbija na ręczny i świeci kontrolka że ręczny zaciągnięty....

Gdy go zaciągam to chwyta dopiero na samym końcu ale i tak nie trzyma zbyt dobrze...pewnie można go przepchnąć jeśli bym go zostawił tylko na ręcznym bez biegu...

Będą to też zapieczone te zaciski? trzeba wyczyścić i dać nowe gumki?

Niektórzy mówią że może linka tylko się poluzowała???

Czy może coś jeszcze innego w takim razie jak on nie trzyma ręcznego wcale prawie????


  • 0

#26 Manior15

Manior15
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 25.06.2016

Jeśli masz możliwość wyjecia zaciskow to kup zestaw naprawczy nr D4468. Mnie regeneracja całego tyłu wraz ze smarem (plastitube i bremszylinderpaste) wyniosła 130pln i chodzi jak marzenie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#27 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:02, 05.07.2016

jedno pytanie do Was czy zaciski z tylu w w Accord VI czy jak kto woli chyba wersji CG sa te same co w Accord VII CL9 (sedan z silnikiem 2.4)


Użytkownik lakatus edytował ten post 09:02, 05.07.2016

  • 0

#28 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:33, 06.07.2016

Tak sa identyczne
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#29 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:02, 15.07.2016

Problem rozwiązany. Założony nowy używany zacisk. Teraz ręczny chodzi idealnie, na dźwigni nie czuć żadnego oporu jak wcześniej. Koszt 80zł.

Wydaje się, że jak zaczyna szwankować mechanizm ręcznego to regeneracje pomagają na chwilę. U mnie przy wymianie mechanizm już w ogóle się nie ruszał. Nie dało się ścisnąć by wyjąć linkę. Śruba kręci się w kółko, dopiero użycie klucza pneumatycznego ją odkręciło. Po zdjęciu zacisku mechanizm ani drgnie a w sprawnym palcem można ruszać wajchą.

Sprawdzę co jest w środku w tym zacisku ale nie sądzę by dało się go uratować.


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#30 moody19

moody19
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:mikołów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:K24A3
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:02, 17.08.2016

Witam.

Też mam problem z hamulcem ręcznym. Mianowicie łapie dopiero na samej górze i to bardzo słabo. Doradźcie  czy wystarczy podciągnąć go na lince czy od razu czeka mnie mnie zabawa z zaciskami.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq