Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Niskie obroty accord VII 2004

VII niskie obroty accord

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 skubbi

skubbi
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:39, 23.04.2014

Witam.

Ostatnio zauważyłem że spadły mi obroty silnika ( poniżej fotka obrotomierza na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku ). Jeżdżę accordem od prawie 3 lat i uważam że wcześniej kultura pracy silnika była inna. Teraz ewidentnie czuć te zbyt niskie obroty. Ostatnio zauważyłem pod maską, że na lince od gazu jest jakas regulacja, ale nie chciałem nic zmieniać. Można tak podnieś obroty czy jakoś inaczej się to robi ? 

Z góry dziękuję za pomoc  :)

 

Obroty są takie same na benzynie jak i na gazie. 

Załączone pliki


  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:04, 23.04.2014

http://www.accordklu...epstnicy-i-iac/

 

tutaj masz informacje odnośnie czyszczenia przepustnicy - poczytaj, i może się zdecydujesz?

zawory kiedy ostatnio były regulowane?filtr powietrza? świece?


  • 0

#3 skubbi

skubbi
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:02, 23.04.2014

http://www.accordklu...epstnicy-i-iac/

 

tutaj masz informacje odnośnie czyszczenia przepustnicy - poczytaj, i może się zdecydujesz?

zawory kiedy ostatnio były regulowane?filtr powietrza? świece?

Świece i regulacja zaworów jakieś 20 tyś km temu. Filt powietrza w ubielym roku. Planuje to wszystko jeszcze raz zrobić w przyszłym miesiącu podczas wymieny oleju i przeglądu wiosennego. 

 

Mam jeszcze jedną dziwną rzecz, która może łączy się z tym co napisałem w temacie. Na biegu jałowym jak gwałtowie wciskam gaz to jest takie minimalne opóźnienie, dziura nie wiem jak to nazwać i dopiero obroty idą do góry. Tak jest od kiedy kupiłem auto. 


  • 0

#4 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:36, 23.04.2014

Kiedyś chyba w jakiejś instrukcji było info iż wole obroty powinny być na poziomie około 600 obr/min


  • 0

 


#5 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:08, 23.04.2014

(...)

 

Mam jeszcze jedną dziwną rzecz, która może łączy się z tym co napisałem w temacie. Na biegu jałowym jak gwałtowie wciskam gaz to jest takie minimalne opóźnienie, dziura nie wiem jak to nazwać i dopiero obroty idą do góry. Tak jest od kiedy kupiłem auto. 

Pracujemy nad tym od pewnego czasu.

http://www.accordklu...ulenie-accorda/

U mnie poza innymi objawami, które opisałem - mam również to co Ty.

Pewnie gdzieś tu jest jakiś wspólny mianownik.

Zobacz do wątku, który Ci powyżej podlinkowałem ...


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#6 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:56, 23.04.2014

Cześć. Pod koniec zimy miałem podobne problemy jak twoje tyle że dodatkowo zaświecił się check. Po poradzie sprawdzonego o ile nie najlepszego mechanika z wielkopolski :u , odpiąłem akumulator, błąd zniknął, niestety niskie obroty zostały. Pomyślałem więc i stwierdziłem że mojej Hanci najwidoczniej nie służy zima a że aura zrobiła się sprzyjająca zastosowałem procedurą odmulania. W drodze do pracy (5 w nocy) przejechałem spory kawałek z prędkością ponad 200 km/h, obroty wzrosły i na wolnych zrobiły się już równe i stabilne (ok 800) Wracając z pracy cd odmulania, z racji większego ruchu z mniejszą prędkością ok.150 km/h (jeżdżę autostradą) tyle że na 3 biegu czyli blisko odcinki, potem parę kilometrów krajówką - 2-3 bieg ale cały czas :vtec: i do dnia dzisiejszego problem się już nie pojawiał. Wniosek z tego jeden.........życie zaczyna się powyżej 6000 tys. obrotów.

Pozdrawiam.


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#7 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:36, 25.04.2014

 

Witam.

Ostatnio zauważyłem że spadły mi obroty silnika ( poniżej fotka obrotomierza na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku ). Jeżdżę accordem od prawie 3 lat i uważam że wcześniej kultura pracy silnika była inna. Teraz ewidentnie czuć te zbyt niskie obroty. Ostatnio zauważyłem pod maską, że na lince od gazu jest jakas regulacja, ale nie chciałem nic zmieniać. Można tak podnieś obroty czy jakoś inaczej się to robi ? 

Z góry dziękuję za pomoc  :)

 

Obroty są takie same na benzynie jak i na gazie. 

 

 

Chyba raczej kultura Ci się poprawiła bo przy wyłączonych przekaźnikach właśnie tyle powinny wynosić czyli 550-600 a przy włączonych przekaźnikach (światła, ew. klima) 650-750rpm. Widzę,  że przedmówcy jednak szukają usterek czy konieczności czyszczenia IAC, powodzenia.


Użytkownik wojtas12343 edytował ten post 14:39, 25.04.2014

  • 0

#8 Janek01

Janek01
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:39, 26.04.2014

ja miałem ok 500-600 na rozgrzanym silniku przy włączonych światłach i było zdecydowanie za mało, silnik mi telepał. Po czyszczeniu przepustnicy i "nauce" obrotów ASO drgania są o znacznie mniejsze, a obroty na rozgrzanym wynoszą ok 750-800 i teraz jest ok.

Accord 2.4 03r AT


  • 0

#9 pga

pga
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Oleśnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:214
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:36, 26.04.2014

Obroty z tego co wiem powinny oscylować w granicach 650-700. Problem leży w tym że podobno w acco różnie to pokazuje obrotomierz. Żeby naprawdę wiedzieć ile jest trzeba by podłączyć chociażby najprostszy czytnik obd2, bo z tego co słyszałem (chyba muzyczka wspominał gdzieś na forum) wskazówka może pokazywać ok 800 kiedy obroty są faktycznie 650. Ja miałem problem z nauczeniem kompa wolnych obrotów i utrzymywały się one na poziomie 850 (realne) i to było naprawdę za dużo - teraz mam 650 i jest różnica na plus.


  • 0

#10 korba415

korba415
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Krupski Młyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 26.04.2014

U mnie obroty są równo na 850(czy to są rzeczywiste niewiem) ale przy włączonych różnych odbiornikach(klima AUTO mam włączoną cały rok) nie ma efektu drgań czy wrażenia przytłumienia mocy.Jeżdżę na lpg. Spalanie 11-12 miasto,trasa 9.Nie jeżdżę ekonomicznie, lubię trzymać obroty zawsze powyżej 3k.Przy depnięciu jak trzeba Hanka nie przysiada, robi tak tylko poniżej 3k.

xperia L
  • 0

ex: V gen. 2.0 iLS CC7 131hp/5400rpm


#11 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 05:55, 27.04.2014

Nie ma co dyskutować na temat kwestii wolnych obrotów bo każdy z forum potwierdzi. Z odbiornikami okolice 800rpm a bez okolice 700rpm.


  • 0

#12 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:35, 28.04.2014

Nie ma co dyskutować na temat kwestii wolnych obrotów bo każdy z forum potwierdzi. Z odbiornikami okolice 800rpm a bez okolice 700rpm.

 To ja się wypowiem K24 obroty biegu jałowego są 650 +/- 50, w k20 700+/- 50  - tak jest w manualu. W rzeczywistości chodzą w okolicy 700 rpm a co jest na obrotomierzu to już inna bajka dla przykładu w poliftach zauważyłem, że obroty pokazuje w granicy 900 rpm a na kompie jest 700.


  • 0

#13 skubbi

skubbi
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 05.05.2014

Co do wypowiedzi o poprawie kultury pracy to zdecydowanie się nie zgodze. Po silniku ewidentnie widać, że są trochę za niskie. Sam juz nei wiem co mam z tym zrobić. Może podkręcić delikatnie na lince ? Wygląda na to, że jest tam regulacja ( poniżej foto). 

Załączone pliki

  • Załączony plik  zdj.jpeg   43,46 KB   35 Ilość pobrań

  • 0

#14 skubbi

skubbi
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:58, 05.05.2014

Jeżeli chodzi o "zamulenie" to raczej tego nie czuje. Przyzwyczaiłem sie do mocy dlatego nie zwracam na to uwagi, ale jak wciskam gaz to honda od razu idzie do przodu. Wiadomo że do 3 tyś obrotów słabiutko, dopiero później sie rozkreca. 


  • 0

#15 skubbi

skubbi
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 09.05.2014

Dowiedziałem się, że jednak nie mogę na lince podkręcić obrotów, bo przepustnica będzie otwarta na wolnych obrotach. 

 

Jestem po wymienie oleju, filtrów, płynów itp. Wyczyszczona została też przepustnica. Odpiąłem aku i odpaliłem silnik na kilka minut żeby pochodził na wolnych obrotach. Niestety dalej ok. 650 obr. 

 

Zauważyłem jedną ciekawą rzecz. Dziś jak wróciłem z pracy obroty byly na poziomie 750 i silnik pracował ok. Zgasiłem auto, odpaliłem i obroty 650, właczyłem światła podniosły sie na 750. Wyłaczyłem światła i dalej 650. Ponowne załączeni świateł i zostały na 650. Jaki element odpowiada za regulację obrotów silnika przy zwiększonym poborze prądu ? jest to silnik krokowy ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, niskie, obroty, accord

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq