Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wałki rozrządu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#1 MMax

MMax
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 21.04.2014

Witam

Podczas regulacji zaworów w 2.0 z 2003r. mechanik stwierdził, że wytarciu uległy (ulegają) wałki rozrządu jeden bardziej drugi mniej. Pytanie moje brzmi do szanownych forumowiczów czy wałki  wymieniać  tylko na oryginał czy może takie jak znalazłem na allegro po 700zl sztuka (podobno wzmacniane..). Koszt w serwisie to około 4-5 tys zł za oba. Czy jest możliwość zamontowania wałków używanych z rocznika młodszego czy tylko z serwisu po nr VIN?

Pozdrawiam


  • 0

#2 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:11, 21.04.2014

Wiesz co ?

Wałki z każdym kolejnym obrotem ulegają (uległy) wytarciu. Pytanie tylko czy w ogóle trzeba je wymieniać.

"Wytarcie" wałka mierzy się w setnych i dziesiątych częściach milimerta, a żeby to zrobić dokładnie to trzeba wałki zdemontować.

Przy regulacji zaworów demontaż wałka nie jest potrzebny, a mechanik nie jest w stanie ocenić "na oko" stopnia wytarcia wałka.

Moim zdaniem jeśli furmanka chodzi bez zarzutu a mechanik prawidłowo wyregulował zawory to nie ma sensu ingerować w silnik i dodatkowo pakować się w niemałe koszty.


  • 0

#3 MMax

MMax
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 21.04.2014

Mechanik zrobił foto  tych wałków no i widać ewidentnie. Jak na razie jeździ, delikatnie słychać cykanie zaworów jak mocniej docisnę.


  • 0

#4 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:32, 21.04.2014

W tych silnikach z początku produkcji do roku 2004/2005 montowane wałki miały właśnie taką wadą - wycierały się - gdzieś to znalazłem w necie. Od 2005 Honda podpisała umowę z inną firmą i problem wycierających się wałków zniknął (to są chyba te wałki utwardzane o których piszesz). Wałków nie musisz dobierać po numerze vin, tylko po oznaczeniu silnika (np K20A6 lub K20Z2). U Ciebie występują wałki z K20A6 - bo taki masz silnik, jeśli masz auto zgodne z opisem na forum. Jakbyś potrzebował wałki z tej wersji mam oba w dobrym stanie z 2005 za przystępną cenę wyciągnięte z mojego silnika - w razie czego PW
  • 0

#5 MMax

MMax
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 21.04.2014

A czy orientuje się ktoś jakie powinny być wymiary krzywek albo przy jakich wymiarach powinno się wymieniać te wałki?


  • 0

#6 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:18, 21.04.2014

Mechanik zrobił foto  tych wałków no i widać ewidentnie.

No i musi być widać ewidentnie, bo przecież krzywki wałków to elementy które bezpośrednio dotykają trzonków zaworowych, powodująć ruch zaworu w górę i w dół.

Byłoby niezmiernie dziwne gdyby na wałku nie było widać miejsca pracy.

Wytarty wałek powoduje zbyt mały skok zaworu,zwiększony luz zaworowy i zmniejszony czas jego otwarcia.

Objawy dla kierowcy to wyraźny spadek mocy spowodowany krótszym czasem otwarcia zaworu i nienależytym wypełnieniu cylindra mieszanką paliwową.

Wyraźne stukanie zaworów - większy luz zaworowy.

Prychanie i kichanie - niepełne opróżnianie cylindra ze spalin spowodowane krótszym czasem otwarcia zaworów wydechowych.

W sumie nie masz żadnych z tych objawów, a ze zdjęcia to możesz zdjagnozować cieknący amortyzator a nie wymiar wałka rozrządu.

 

Ja bym nic nia ruszał ale jeśli chcesz to kolega wyżej ma do sprzedania właściwe wałki. Kup i wymień, nie zapomnij przy okazji o łańcuchu bo też potrafi się wyciągnąć a po co rozbierać motor dwa razy ! ;)


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:48, 21.04.2014

Nilss, nie znasz chyba wogóle tematu wadliwych wałków w 7.gen'ach 2003/2004 ...

 

Wątek o wałkach jest np tutaj - http://www.accordklu...wałek-rozrządu/

 

Czy poniższe zdjęcie wałków z K20A6 obrazuje wg Ciebie standardowe zużycie krzywek w silniku ? ;-)

 

Najtaniej można kupić używane wałki z rocznika 2005 i wyżej a nowe opłaca się sprowadzić z USA za ok. połowę ceny w polskim ASO.

 

walek.JPG


Użytkownik Pejot edytował ten post 16:56, 21.04.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 nilss

nilss
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:18, 21.04.2014

Temat czytałem, ale w tym momencie dochodzimy do punktu w którym założyciel tematu powinien wkleić zdjęcie od mechanika i byłoby po sprawie.

Oczywiście w/g mnie nie jest to standardowe zużycie wałka, ale chyba zgodzisz się ze mną, że w tym konkretnym wypadku nie możemy też powiedzieć, że wałek ulega wytarciu !?


  • 0

#9 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:27, 21.04.2014

No i musi być widać ewidentnie, bo przecież krzywki wałków to elementy które bezpośrednio dotykają trzonków zaworowych, powodująć ruch zaworu w górę i w dół.

Krzywka nawet nie trze, a obraca się razem z jakimś elementem w stylu rolki bodajże zamontowanej bezpośrednio na dźwigience zaworowej i dopiero ona naciska zawór.
 Gdyby krzywka naciskała zawór to jakbyś regulował luz? ;)


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:58, 22.04.2014

Krzywka dotyka dzwigienek zaworowych, które dopiero dotykają trzonki zaworów dlatego wałki zużywają się mechanicznie.

 

Te wadliwe wałki 2003/2004 tak się mocno zużywają, że powstają aż wżery/ubytki materiału ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 10:50, 23.04.2014

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 Janek01

Janek01
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 09.06.2014

a czy taki wytarty wałek (albo nierozciągnięty łańcuch) może objawiać się drganiami silnika?

wg. ASO, jak byłem na czyszczeniu przepustnicy i "nauce" obrotów powiedzieli, że silnik trochę za bardzo wibruje i jest trochę za głośny i że właśnie mogą to być wżery na wałku/krzywkach.

Ale czy te wibracje mogą przenosić się na auto? W moim  acc 2.4 z 03r nie ma objawów wymienionych wyżej przez nillsa, mocy ma jak powinien, czasami na D na światłach nie ma wibracji, ale zazwyczaj są, mniejsze lub większe oraz zdarza się że silnik czasami jest trochę za głośny, jak dieselek :/

Zawory były robione, ale wałków mógł nikt nie sprawdzać.


  • 0

#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:06, 09.06.2014

Wałki sprawdź sam, 15min roboty

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 sek1981

sek1981
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VTEC
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:52, 05.10.2014

Wałki sprawdź sam, 15min roboty

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Witam, mam zamiar kupić accorda od znajomego rodziny wiem że na ostatniej regulacji zaworów powiedzieli mu, że jest troche wytarty wałek rozrządu. W związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Czy wycierający się wałek rozrządu może spowodować jakieś szkody?

2. Jeśli niedawno zidentyfikowano wycieranie się wałka to ile jeszcze można przejechać miej więcej km 1000, 10 000 (oczywiście przy normalnej jeżdzie bez katowania samochodu)

3. kiedy bezwzględnie trzeba wymienić wałki rozrządu?

4. Jaki jest przybliżony koszt wymiany wałków z robocizną?

5. Jak często powinno się regulować zawory?


Użytkownik sek1981 edytował ten post 14:53, 05.10.2014

  • 0

#14 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:46, 05.10.2014

1. może

2. pytanie do cyganki, tylko ona prawdę Ci powie.

3. jak wałek jest uszkodzony to wymiana lub olewasz i jeździsz aż stanie :cyklop:

4. WAŁEK 1szt. , kwestia czy jeden wyżarty czy drugi też. Jeżeli drugi też jest nadgryziony to w 2000 się ciężko zmieścić chyba że w części używane wejdziesz.

5. na LPG max co 20tyś km a na benzynie co ~40.


  • 0

#15 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:16, 06.10.2014

A można poprosić zdjęcie wytartego wałka, bo jeśli jest gładki i nie ma ubytków to: robimy koszta i wymieniamy a tak na wszelki wypadek , zmieniamy auto na inne, przy okazji wymiany wałków wyjdzie, że silnik ma dużo przejechane i auto szrot itd  a może nowy silnik kupić w aso :) ...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq