Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jak klucz do półosi/nakrętki piasty/nakrętki przegubu

VI półoś przegub piasta

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:23, 21.04.2014

Noszę się z zamiarem kupna porządnego klucza do półosi.

 

Po pierwsze - jaki rozmiar nasadki w VI-genie? 36?

 

Po drugie - myślę o czymś takim:

http://www.toya24.pl...-4-x-450mm.html (YT-1345)

http://allegro.pl/ne...4146238451.html (08-356)

 

Dobre to to? Czy wystarczy 1/2"? http://www.toya24.pl...-1-2-457mm.html (YT-1242)

 

Z jednej strony 1/2" jest o połowę tańszy, z drugiej strony historie o zapieczonych śrubach i ukręconych kluczach w miejscu mocowania nasadki (a klucz będzie ciężko pracował) raczej skłaniają mnie ku zakupowi w rozmiarze 3/4". 

 

Jakieś porady, sugestie, doświadczenia?


Użytkownik jaca edytował ten post 10:44, 21.04.2014

  • 0

#2 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:36, 21.04.2014

Zapewne chodzi Ci o klucz do odkręcania nakrętki z przegubu ( nr 21 na schemacie http://japancars.ru/...&nplblk=B__2100 )

 

Zdecydowanie lepszym zakupem będzie 3/4" zamiast przedłużki łamanej możesz sobie również wziąć taką T http://www.toya24.pl...-4-x-500mm.html

co do nasadki, jeśli jeszcze masz OEM przegub potrzebujesz klucza 36 mm, jeśli już coś było zmieniane to musisz sprawdzić jaką masz nakrętkę ( tu można trochę poczytać http://www.accordklu...ty/#entry501325 )

 

Taki zestaw przyda się również do odkręcania np. koła pasowego ... 

 

Czemu 3/4" ? Jak będziesz miał dobrze zapieczone nakrętki to czasami trzeba sobie założyć jakąś rurę jako przedłużkę dla zwiększenia momentu i wtedy takie 1/2" może szybko się ukręcić :-)


  • 0

CG8.png


#3 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:48, 21.04.2014

Ok ;) to w dużym stopniu rozwiewa moje wątpliwości.

 

PS nie mam jak Ci przyznać punktu za pomoc - nie pojawiają mi się te plusiki z prawej :(


  • 0

#4 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:05, 21.04.2014



 

PS nie mam jak Ci przyznać punktu za pomoc - nie pojawiają mi się te plusiki z prawej :(

 

Spoko :-)

 

Jeszcze dodam tyle, że przy zakupie zwróć uwagę na długość tego pokrętła. Dla porównania jak to wygląda na piaście Acco ( długość tego 3/4" 45 cm, niżej jest 1/2" 36 cm )

 

20140421677.jpg20140421678.jpg20140421679.jpg

 

im dłuższe tym lepiej się odkręca i większa szansa na to, że nie będziesz musiał stosować dodatkowych przedłużek :-P


  • 0

CG8.png


#5 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:11, 21.04.2014

Przegubowe są właśnie w okolicach 500mm, bez przegubu mają ok 450mm, więc różnica niewielka.
Ale tak jak mówisz - co z tego że ramię duże jak klucz nie wytrzyma momentu. Padło na 3/4" ;)

Wysłane z mojej Nokii 3310
  • 0

#6 gasoline

gasoline
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:White_stock
  • Silnik:F18
  • Wersja:ES+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 30
Super

Napisano 13:04, 21.04.2014

A jeśli ktoś chce coś na 1/2 to najdłuższe ramie jakie znalazłem, a drążyłem trochę temat jest o tu:   http://allegro.pl/po...4153032245.html

Parzyłem w sklepach i zarówno  Jonessway / BETA / YATO i inne firmy produkują ramię około 45 cm, a to mało bo i tak trzeba mieć rurkę...

Ta na aukcji to 1/2 z długością 61 cm  i tu można już się pobawić. No i podczas zakupu trzeba patrzeć na końcówkę mocowania. Te lepsze firmy mają końcówkę mocowania nr 2.  Załóżmy w castoramie jest długie ramię uchylne ok 60cm, ale z końcówką nr 1. Moim zdaniem końcówka nr 1 jest słabsza od końcówki nr2. Tu występuje moment na skręcanie i końcówka numer 1 jeszcze jest bardziej obciążona na rozginanie tej czarnej części i urwanie sworznia. Ale to tylko moja teoria. Zakupicie i tak co będziecie chcieli.

3JPG_exaenre.JPG


Użytkownik gasoline edytował ten post 13:06, 21.04.2014

  • 0

Honda Accord VI F18B2 CH6 ES '01 http://www.accordklu...es-by-gasoline/ była Honda Civic VI D14A5 MA8 R90 '97


#7 Radek0684

Radek0684
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:34, 21.04.2014

Takie pokrętło na 3/4 cala powinno spokojnie wytrzymać nawet przedłużane sporą rurą:

http://allegro.pl/po...4090577566.html


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, półoś, przegub, piasta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq