Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Tarcze hamulcowe dylemat

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 20.04.2014

Witam, mam takie moze glupie pytanie, ale czy to wielkie przestepstwo by wymienic tylko jedna tarcze na osi? Obie beda nie zuzyte jednak nie beda identyczne, czy klocki moga dociskac tarcze z rozna sila jesli bedzie z milimetr roznicy w grubosci tarczy?

 

Zadaje tak glupie pytania, poniewaz wymienilem niedawno klocki tarcze i lozyska w celu pozbycia sie wyczuwalnego bicia na kierownicy przy hamowaniu i predkosci 100+ ale nie dalo to zadnego efektu wiec dalem sobie spokoj na kilka tys kilometrow, teraz zdecydowalem sie wymienic caly skrecony komplet od zwrotnicy piaste lozysko i tarcze z innego samochodu (uzywane), wiec wymiana polegalaby tylko na przekreceniu zwrotnicy i wszsytko byloby na miejscu wiec ulatwilo by to bardzo sprawe, nie chce mi sie rzezbic w tym wszystkim wiadomo dodatkowe koszty robocizny i nie tylko jakbym chcial wymieniac tarcze to i najprawdopodobniej lozyska (accord V tarcza pod piasta) i klocki, wiem ze tak sie powinno robic, ale bardzo zwiekszylo by to koszty, a auto ma swoje lata i nie widze sensu dbania o kazdy szczegol chyba ze bardzo zawazy to na bezpieczenstwie stad moje pytanie.

 

Licze na pomoc, pozdrawiam.


Użytkownik KSW edytował ten post 19:37, 20.04.2014

  • 0

#2 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:32, 20.04.2014

jest duzo na temat drgania kiery poszukaj, przede wszystkim  pomiar piast i tarcz czujnikiem. A co do wymiany na uzywany zestaw  to nie za bardzo  raczej tarcze  lub klocki wymienia sie parami .


  • 0
kolo

#3 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 20.04.2014

Stawiam na piaste, ale mam do ogarniecia komplet wiec i zwrotnice wymienie pozatym zwrotnice latwiej i bezpieczniej przekrecic, tarcza wyraznie przyciera klocka w jednym miejscu, podejrzewam ze auto walnelo w kraweznik.

 

Wiem ze wymienia sie parami ale dlaczego, glownie chodzi o rowne zuzywanie sie, ale czy przy minimalnych roznicach beda jakies problemy z hamowaniem? (nie chce isc juz w koszty tak bardzo bo sa nie male)


  • 0

#4 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 20.04.2014

Jezeli juz bym miał wymienic komplet to napewno bym pomierzył tarcze czy nie bije i nie odkrecał jej od piasty, pod warunkiem ze tarcza ma wymagana grubosc.  


  • 0
kolo

#5 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:50, 21.04.2014

witam ja kiedyś w audiczce wymieniłem tylko jedną tarczę,nie miałem za bardzo czasu więc postanowiłem wymieniać "dopadkami" :lol: Ale potem tej drugiej wogóle nie wymieniłem,nic znowu takiego strasznego się nie działo.Na koniec chyba po roku sprzedałem to auto z jedną tarczą inną


  • 0

#6 KSW

KSW
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:rz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 21.04.2014

Dzieki za odpowiedzi, czyli auto hamowalo bez problemow? bo glownie chodzi mi o to zeby nie bylo problemow z hamowaniem przez ta ewentualna roznice w grubosci


  • 0

#7 Muniek

Muniek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:58, 21.04.2014

Dodam tyle, że nie ma problemu z wymianą jednej tarczy chociaż powinno się wymieniać parami. Ale zastanawia mnie jedna rzecz, że po wymianie tarcz, klocków, łożysk dalej drgania występują. Moim skromnym zdaniem sprawdził bym przeguby wewnętrzne może to one są przyczyną bicia układu napędowego?


  • 0

#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:06, 15.05.2014

ze względu na to że to przód, to - w razie czego - możesz przetoczyć tarcze na aucie (jeśli masz gdzie) na tą samą grubość

 

a co do wymiany łożyska przy wymianie tarczy, to już było wałkowane wiele razy - nie trzeba (tylko trzeba zacząć wymianę od wyjęcia zwrotnicy, a nie od rozwalania łożyska...)

 


  • 0
AK





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq