Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sonda lambda.

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adpf

Adpf
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Ballymena
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:32, 20.04.2014

Witam. Mój accord 1.8 szarpał na zimnym silniku podczas przyspieszania jak i podczas jazdy ze stałą prędkością. Jak się rozgrzał było wszystko ok. Postanowiłem odpiać sonde lambde i jeździłem tak około tygodnia. Zapalił sie check ale wszyskie problemy zniknęły. Kupiłem nową sonde ngk dedykowaną do mojego accorda. Po wymianie check zgasnął i było dobrze przez całe 2 dni. Teraz jest to samo co było przed wymianą.
Jakieś pomysły dlaczego tak jest?
  • 0

#2 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 20.04.2014

Mam ten sam problem, i również nie potrafię sobie z nim poradzić. Chętnie poczytam jakieś podpowiedzi.


  • 0

#3 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:50, 21.04.2014

wygląda na źle dobraną sondę (dedykowane ale nie OEM niestety tak mogą mieć). Po odpięciu sondy silnik pracował pewnie w trybie awaryjnym (czyli zwiększona dawka paliwa) i przez to wydawało się, że jest ok. Spróbuj zamontować OEM używaną ale sprawną, zresetuj kompa i daj mu się jej (sondy) nauczyć


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#4 Sebastian 794

Sebastian 794
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:55, 21.04.2014

tez mam zepsuta sonda (grzałke w niej dokladnie) i wlasnie zauwazylem wieksze spalanie w mojej hondzie przymierzam sie do kupna ale nie jestem zdecydowany na jaka


  • 0
Sebastian794

#5 Adpf

Adpf
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Ballymena
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 21.04.2014

wygląda na źle dobraną sondę (dedykowane ale nie OEM niestety tak mogą mieć). Po odpięciu sondy silnik pracował pewnie w trybie awaryjnym (czyli zwiększona dawka paliwa) i przez to wydawało się, że jest ok. Spróbuj zamontować OEM używaną ale sprawną, zresetuj kompa i daj mu się jej (sondy) nauczyć

Czy szukać przyczyn w sondzie czy może być coś jeszcze innego?
Check się nie świeci.

Użytkownik Adpf edytował ten post 13:34, 21.04.2014

  • 0

#6 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 21.04.2014

ja zmieniłem na oem ale na oem pochodzący z automatu, ciekawi mnie czy to jest przyczyną takiego stanu rzeczy?


  • 0

#7 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:22, 21.04.2014

sonda jest przypisana do silnika a nie do wyposażenia. niestety parametry muszą być dokładnie takie jak przewiduje fabryka. Wszelkie odstepstwa mogą skutkować nieprawidlową pracą silnika ale check wcale nie musi się zapalić


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#8 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 21.04.2014

w takim razie, czym na dłuższą mete może skutkować taki stan rzeczy? co się może uszkodzić?


  • 0

#9 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:15, 22.04.2014

źle dobrany skład mieszanki to wyższe spalanie, nierównomierna praca. W sumie to poza komfortem użytkowania to nic nie tracisz. Oczywiście w dłuższej perspektywie to może mieć wpływ na szybsze zuzycie pierścieni, tłoków, panewek ale bez przesady.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#10 miro31

miro31
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ils, F20Z1
  • KM:ok 150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 28.04.2014

Ja kupiłem na szrocie z identycznego silnika i przestało szarpać, a objawy miałem identyczne jak ty. Także warto poszukać jakiejś fabrycznej używki w okolicznych "salonach fiata" :ok


  • 0

#11 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 29.04.2014

Ja kupilem i wczoraj zalozylem zamiennik ngk:) pierwsza przejażdżka i roznica od razu, ale nie chcąc zapeszać to powstrzymam sie z zachwytami i gdzieś za tydzień napisze czy rozwiązalo to mój problem



No i mogę chyba już śmiało napisać, że mój problem został rozwiązany :) auto jeździ dużo żwawiej niż wcześniej, nie szarpie, nawet na biegu jałowym chodzi równiutko i silnik nie trzęsie się jak galareta tylko ładnie równiutko pracuje. U mnie pomogło dopiero kupienie zamiennika nowego NGK. Wcześniej jeździłem na używce oryginalnej.
Uczucie kiedy odzyskuje się sprawność samochodu... bezcenne :)


Użytkownik wojti edytował ten post 23:39, 01.05.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq