Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpniecie + pisk na klimie

VII klimayzacja pisk szaprnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:17, 19.04.2014

Witam

 

Mam małą zagwozdkę, podczas jazdy autem początkowo wolnej (wyjazd z wawy) i włączonej klimatyzacji co jakis czas pojawiał się dzwięk (pisknięcie, lub proszę się nie smiąć pierdnięcie) podczas szybkiej jazdy nagle ten efekt się potęgował w sensie głośności oraz nagle podczas owej jazdy w momencie tego pisknięcia pojawiło sie przy 160km/h szarpnięcie dość znaczące. Od razu rozkmniłem, że to klimatyzacja i ja wyłączyłem z uwagi na to że miałem jeszcze 150km przed soba a nie chciałem stanąc na środku drogi :)....

pytanie do was zy ktoś miał podobny problem czyżby kompresor ? sprzęgiełko ? ktoś ma pomysł na dignozowanie tego ? ????


  • 0

#2 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:29, 19.04.2014

Podejrzewam, że to kompresor pada.

Podstawowe pytanie kiedy ostatnio robiłeś obsługę klimatyzacji z dobiciem czynnika.

Masz wersję z nawigacją.


Użytkownik gruca8 edytował ten post 19:32, 19.04.2014

  • 0

#3 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:40, 19.04.2014

nie wersja jest bez navi.....serwis klimy nie wiem kiedy był robiony niemiej wydaje mi się, że przy np (zbyt niskim stanie czynnika/oleju) nie powinnna sie włączać ...tak miałęm w Fabi...fakt klima ostatnio chłodziła trochę dziwnie tzn nie chłodziła jednostajnie tylko pracowała "zrywami" jednoczęsnie w momencie jak kompresor sie wyłączał auto zdązało się zagrzać.


jeśli pada faktycznie sprężarka to musze powiedzieć że niezłą padaka w ACCO :) auto 2 razy droższe od Fabi (mojego drugiego auta) w momencie zakupu  przebieg mniejszy od Skody a kompresor pada :)

ja sie pytom kaj ta super bezawaryjność ... :)


  • 0

#4 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:16, 19.04.2014

Odczytywanie kodu DTC (bez HDS)

Wyświetlacz audio-HVAC posiada funkcję samodiagnozy dla układu sterującego klimatem. Aby uruchomić funkcję samodiagnostyki, należy wykonać następujące czynności:

1. Włączyć zapłon (II).

2. Nacisnąć przycisk AUTO, następnie przycisk OFF. Przytrzymać oba przyciski wciśnięte przez 1 minutę.

Bez systemu nawigacji satelitarnej:


Jeśli system wykryje usterkę w ukłądzie, na wskaźniku temperatury zaświeci się odpowiedni segment (od A do S) sygnalizujący usterkę. Wskaźnik temperatury będzie wyświetlał co sekundę na przemian cyfry „88”(wszystkie segmenty wskaźnika świecą) i odpowiedni segment sygnalizujący kod usterki (od A do S).

UWAGA: System wyświetla kody usterek (DTC) tylko wtedy, gdy przyciski AUTO i OFF są wciśnięte. Jeśli przyciski zostaną zwolnione, wyświetlacz zostanie wyczyszczony. Powrót do wyświetlania DTC nastąpi po ponownym naciśnięciu przycisków AUTO i OFF.

W celu ustalenia znaczenia DTC przejść do tabeli usuwania usterek wg DTC. Jeśli segmenty wskaźnika temperatury nie świecą, a układ ciągle nie jest sprawny, sprawdzić sygnały wejściowe modułu sterującego klimatem lub przejść do tabeli objawów usterek.

Wyłączanie funkcji samodiagnostyki

3. Aby anulować funkcję samodiagnozy, należy wyłączyć zapłon. Po skończeniu naprawy uruchomić ponownie funkcję samodiagnostyki, aby upewnić się, że nie ma innych usterek.

Mam problem z załączeniem grafiki


  • 0

#5 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:18, 20.04.2014

hej Piter dziekuje za maila.. probowałem tego triku niemniej nic sie nie wyswietla na wysweitlaczu :/


  • 0

#6 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:39, 20.04.2014

To pozostaje sprzęgło sprężarki lub sprężarka.  Myślę, że spokojnie za 200 PLN już kupisz sprężarkę. Pozostaje jeszcze wymiana i nabicie układu.


Użytkownik gruca8 edytował ten post 14:42, 20.04.2014

  • 0

#7 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:36, 20.04.2014

a jest jakas metoda na diagnoze uszkodzonego sprzegla jednak wolalbym wymienic ewentulanie samo sprzeglo na nowe niz ladowac uzywke nie wiadomo w jakim stanie ..


  • 0

#8 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:49, 20.04.2014

obawiam się, że kompresor pada (zaciera się)  Niestety w tym modelu to się przytrafia częściej niż średnio jeżeli nie dba się o klimatyzację (kontrola stanu czynnika i uzupełnianie oleju). One potrafią po prostu się rozleciecieć (pęka obudowa).  Wymiana kompresora (zakładam, że ten na który zmieniamy jest w dobrym stanie) może nie wystarczyć. Do układu mogly już przedostać się opiłki. Ale może masz szczęście i nie będzie trzeba płukać układu, wymieniać osuszacza itp.

sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy. Ono i tak załącza się gwałtownie.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#9 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:22, 20.04.2014

Hmm no nic chwile pojezdE poobserwuje....dzis dziala raczej normalnir choc jezdzilem z klima tylko chwilami bo jezdzilem po katowicach..
Ok kiniusz to odrazy pytanie do Ciebie how much jesli mialbym to naprawic u Ciebie :)
  • 0

#10 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:42, 21.04.2014

nie masz nic do stracenia (poza kosztem używanego kompresora, kosztów jego wymiany i napełnienia klimy) więc poszedł bym w kierunku minimalnych kosztów.  Kup pewny kompresor, zadbaj aby miał świeży olej, wymień osuszacz, napełnij i może sie uda. Pesymistyczna wersja to dodatkowo płukanie układu i wymiana skraplacza (ze względu na budowę skraplacza nie da się go wypłukać aby mieć 100% pewności, że zanieczyszczenia nie pozostały w kanałach). Jakby co to pisz postaram się udzielić dodatkowych wskazówek.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#11 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:46, 21.04.2014

karamba :/ no nic dzis jezdzilem na klimie jakies 100 km i dzialala normalnie nie bylo objawu pierdzenie ani niczego takiego jak jakies mega mocne szarpniecia, bylo natomiast takie stopniowo pojawiajace sie tarcie nie wiem czy wentyaltor od klimy jak sie rozpedzal tarl o obudowe czy jak ale bylo takie ocieranie ktore przyspieszalo i po chwili przestawalo pozniej znowu sie pojawialo przyspieszalo i przestawalo i to tak co jakis czas jakby w momencie jak wlacza sie sprzeglo kompresora czy jak ....
  • 0

#12 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:05, 22.04.2014

wyglada na to, że kompresor daje już takie opory, że sprzęgło nie ma "siły" trzymać sprzęgła i się zaczyna śligzać. Nie włączaj już tej klimy bo tylko pogarszasz sytuację, a przy okazji możesz zerwać pasek


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#13 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:46, 22.04.2014

fcuk :/ no nic miało być malowanie maski i zderzaka okazuje sie ze czeka mnie wiekszy serwis klimy ....oki juz nic nie wlaczam gdybyście mieli gdzies kompresor do K24a3 w dobrej cenie i bdb stanie tzw pewniak dajcie znac.
  • 0

#14 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:09, 22.04.2014

no to jessczxe jedno pytanie czy sprezarka z VIII gena podejdzie do VII ? Z VIII gena sa spoor tansze....
  • 0

#15 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:46, 22.04.2014

Sprawdzenie sprzęgła sprężarki A/C

1.    Sprawdzić powierzchnię cierną tarczy sprzęgła czy ma zmieniony kolor, czy się łuszczy lub ma inne uszkodzenia. Jeśli jest uszkodzona, wymienić zespół sprzęgła.

2.    Sprawdzić luz łożyska koła pasowego i opór obracając koło pasowe ręką. Wymienić kompletne sprzęgło na nowe jeśli występuje hałas, nadmierny luz lub opór.

3.    Zmierzyć luz między kołem pasowym (A) a tarczą sprzęgła (B) na całym obwodzie. Jeśli luz wykracza poza wartość dopuszczalną, wymontować tarczę sprzęgła i dodać lub zdjąć podkładki, w zależności od potrzeby, w celu zwiększenia lub zmniejszenia luzu.
Luz:     0,5±0,15 mm

UWAGA: Dostępne są podkładki w czterech grubościach: 0,1 mm, 0,2 mm, 0,4 mm i 0,5 mm.

4.    Wypiąć złączkę cewki z uchwytu, następnie ją rozłączyć. Sprawdzić ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego. Jeśli obwód jest otwarty, wymienić wyłącznik cieplny.

UWAGA: Przerwa w obwodzie wyłącznika cieplnego nastąpi przy temperaturze wyższej niż 122 do 128 °C. Gdy temperatura spadnie poniżej 116 do 104 °C, ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego zostanie przywrócona.

5.    Sprawdzić opór cewki. Jeśli opór odbiega od wartości dopuszczalnych, wymienić cewkę.
Opór cewki:     3,05-3,35 oma przy 20 °C

 

 

Myślę podobnie jak kiniusz i polecam wymienić kompletną sprężarkę. A sprzęgło możesz sprawdzić według powyższej procedury jak wymontujesz sprężarkę.
 


Użytkownik gruca8 edytował ten post 19:47, 22.04.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klimayzacja, pisk, szaprnięcie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq