Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Map sensor w VI 1.8 CG8

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#16 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:38, 03.08.2017

No to wielka szkoda.


  • 0

#17 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 03.08.2017

Uporałem się z problemem. Wymieniłem map sensor i wszystkie wężyki dla pewności. Skasowałem komputer i procedura uczenia. Jazda próbna banan :))))))))))))))) Na 2 biegu jak depnę to zrywa przyczepność na każdym biegu do 7 tys bez problemu. Już nie ma tej dziury w gazie i inny pomruk silnika nie taki zdławiony.


  • 0

#18 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:55, 03.08.2017

robko290

Dobrze słyszeć :) A o jakich wężykach mówisz?

No i daj znać czy się utrzyma stan po np. tygodniu :)


  • 0

#19 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 03.08.2017

Stary czujnik pomierzyłem miernikiem  zanotowałem oporności, wziąłem kawałek wężyka dużą strzykawkę i zrobiłem podciśnienie. Wartości takie same nic się nie zmienia to dlaczego nie wywaliło mi check-a ? Jeśli jest to czujnik podciśnieniowy to teoretycznie pod różnymi wartościami podciśnienia powinny te oporności się zmieniać tak ja myślę.


Wężyki podciśnieniowe do przepustnicy. Ja mam obd1 tylko kody migowe.


A już myślałem że silnik umiera i trzeba będzie coś szukać innego. Z tym dławieniem to borykałem się od roku. Dzięki wszystkim.


  • 0

#20 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:11, 03.08.2017

Takim sposobem nie sprawdzisz tego czujnika. Raz, że nie tworzysz rzeczywistych warunków pracy, bo podciśnienie w silniku zmienia się bardzo szybko, a dwa - musisz go podłączyć do zasilania i mierzyć napięcie wyjściowe, a nie rezystancję. Jedyna pewna opcja to pomiar podczas jazdy przenośnym oscyloskopem lub rejestratorem (loggerem).

 

ECU w tej Hondzie jest dość głupie, nie wykrywa wielu częściowo wadliwych czujników. Tylko przerwę w obwodzie, zwarcie albo za wysokie napięcie.

 

Jeszcze napisz czy kupiłeś ten chiński za 50zł i jutro sam jadę po niego i zobaczę czy pomogło.


Użytkownik kslavek edytował ten post 19:25, 03.08.2017

  • 0

#21 robko290

robko290
  • Klubowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Nysa woj.Opolske
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan ce 8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:50, 04.08.2017

Kupowałem używany czujnik za 25 pln. Auto odżyło i ma werwę. Nawet dałem przejechać się kumplowi żeby sam zobaczył czy auto jedzie czy mam tak zwane placebo. Nie ufam chińskim zamiennikom. Czytałem manuala jak sprawdzić czujnik ale nie chciało mi się bawić w mierzenie napięć więc poszedłem na skróty wymieniając go.


Daj znać czy w Twoim przypadku wymiana map-a pomogła bo ciekaw jestem.


  • 0

#22 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:12, 05.08.2017

Też zamówiłem ten map sensor i zobaczymy co będzie bo objawy mam identyczne jak wyżej opisywane i już długo z tym walczę.

Po wymianie powrócę :duch:


  • 0

#23 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:59, 14.08.2017

Jak obiecałem jestem.

Po wymianie map sensora jest lepiej ale to wciąż nie jest to co być powinno (może to brak procedury uczenia). Autko wciąż szarpie przy przyspieszaniu oraz czasem potrafi nie wchodzić od razu na obroty po wciśnięciu pedału gazu. Co cieszy to to że przyspiesza i niema przy tym dziwnego dźwięku zdławienia.

Obroty biegu jałowego nie stabilizują się od razu tj. raz zatrzymują się troszkę wyżej, raz opadają troszkę niżej po czym stają na odpowiednim poziomie i stoją już nieruchomo. 

Filtry nowe, regulacja zaworów zrobiona, nowe przewody, przepustnica i egr wyczyszczone, wymieniony map sensor.

Co dalej?

Zawór v-tec - gdzie jest i jak wyczyścić, co wymieniać dalej?

Pomocy


  • 0

#24 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:33, 20.08.2017

Nikt nie podpowie?

Dźwięk zdławienia jest nadal jednak....


Użytkownik lysymlk edytował ten post 19:34, 20.08.2017

  • 0

#25 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:55, 24.08.2017

Sonda ? Sprawdzałeś?
  • 0

#26 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:45, 27.08.2017

Nie nie sprawdzałem...jak to zrobić?

A czy sonda nie wywaliła by checka?


  • 0

#27 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:06, 01.09.2017

Wracam do swojego map sensora; nie wiem czy to jego wina ale spalanie mi wzrosło o 3l/100km

dodatkowo jutro wymiana świec

podpowie ktoś czy samemu sprawdzę sondę czy muszę do mechanika?


  • 0

#28 Tomasz.J

Tomasz.J
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Namysłów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 07.09.2017

Witam.Też ma problem z zamuleniem i zastanawiam się czy to nie ten map sensor jest winny,zawory były regulowane,filtry wymienione,świece,Jak ruszam to nie ma od razu takiego kopa tylko najpierw zamulenie i dopiero się zbiera,a jak jadę na 5-tym biegu 100 / h i wdepnę do dechy to nie idzie dynamicznie tylko mułowato się buja,co sądzicie???


  • 0

#29 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:53, 07.09.2017

Witam.Też ma problem z zamuleniem i zastanawiam się czy to nie ten map sensor jest winny,zawory były regulowane,filtry wymienione,świece,Jak ruszam to nie ma od razu takiego kopa tylko najpierw zamulenie i dopiero się zbiera,a jak jadę na 5-tym biegu 100 / h i wdepnę do dechy to nie idzie dynamicznie tylko mułowato się buja,co sądzicie???

Spruboj przejechać się jakimś innym 1.8 i porównaj. Może to akurat normalne dla tego silnika. 136 koni na 1400kg masy to nie jest jakiś szatan mocy. Chyba że wcześniej było lepiej tylko teraz się pogorszyło...
  • 0

#30 Tomasz.J

Tomasz.J
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Namysłów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 07.09.2017

Wydaje mi się,a raczej jestem tego pewny że jest coś nie tak bo z miejsca powinna ruszać od razu dynamicznie,a jak wdepnę gaz jak ruszam to najpierw muł i po czasie dopiero wchodzi na obroty,chcą szybciej ruszyć z miejsca,np ze skrzyżowania jest to dosyć niebezpieczne z takim brakiem mocy.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq