Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Opony 225/40/18 Falken ZE914 - problem z oponą

VII Falken bicie na kierowciy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:41, 10.04.2014

Kupiłem opony Falken ZE 914 XL oczywiście nowe rozmiar 225/40/18 i jest problem taki że jest wyczówalne bicie na kierownicy w przedziale od jakiś 85 km/h do około 100km/h. Na początku po założeniu opona delikatnie podskakiwała na feldze, więc zajechałem do warsztatu, który mi prostował felgę i gościu stwierdził że felga jest ok, przełożył oponę, wyważył jeszcze raz ( wyważyła się super trzeba było dorzucić odważniki 10 i 15g ), powiedział że teraz będzie ok a poza tym to nowa opona i musi się ułożyć.No to dzisiaj założyłem kółka na auto i jazda. Do prędkości jakieś 80-85km/h jest noby wszystko ok jedna od tej prędkości do około 100km/h czuć lekkie bicie na kierownicy ( koło te założyłem z przodu, z lewej strony ). Zdjąłem koło, zawiozłem do innego wulkanizatora, który też zajmuje się prostowaniem felg bo myślałem że wcześniej mnie oszwabili i tylko ściemnili że felga jest wyprostowana. Jednak w drugim zakładzie człowiek powiedział że felga jest na 100% prosta. Przeważył po raz kolejny felgę powiedziałem mu że czuć bicie na kierownicy ale koleś pokręcił kołem i powiedział że tu nic takiego strasznego nie ma, to nic że ona delikatnie podskakuje to ona jest nowa i jeszcze się ułoży ( cokolwiek to znaczy... ). Czy ktoś miał podobny problem z nowymi oponami?


  • 0

 


#2 Robjunior

Robjunior
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Ropczyce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:05, 10.04.2014

Mój tata miał podobny problem z oponami Dunlopa, czuł dosyć mocne wibracje przy prędkości około 120 km/h.
Też parę razy wyważali, kazali pojeździć żeby się ułożyło itp, po jakiś 2-3 tyś km nic się nie zmieniło więc po prostu oddał do sklepu, Ci wysłali do producenta.
Uznali gwarancje i oddali pieniążki za opony. Nie wiem czemu tak to zostało załatwione, czemu nie wymienili opon no ale tacie takie rozwiązanie pasowało więc na tym przystał :)
 


  • 0

#3 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:16, 11.04.2014

Beef, ja mam takie same opony (ten sam rozmiar) i u mnie było OK od początku. Przełóż oponę na tył jak bicie ustąpi to na 100% coś z oponą i reklamuj.


  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:35, 11.04.2014

zdarzają się wadliwe opony i niestety nic z tym nie poradzisz, może być felga prosta, opona się wyważy a zamiast koła masz owal jajo itp z samej opony, wtedy możesz albo spróbować wrzucić ją na tył i powinno przejść albo reklamować oponę. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#5 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:45, 11.04.2014

Chyba pojadę z tym kołem na test drogowy to przynajmniej jak coś to będę miał podkładkę do ewentualnej reklamacji


  • 0

 


#6 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:42, 11.04.2014

Dzisiaj przerzuciłem koło z lewej na prawą stronę i już jest o niebo lepiej jednak dalej jest we wcześniej wymienionym przedziale prędkości bardzo delikatne drganie kierownicy.


  • 0

 


#7 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:24, 11.04.2014

no dobra ale na przodzie je masz, nie możesz na tył wrzucić ?


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#8 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:34, 12.04.2014

No to jest plan na dzisiaj, przerzucę przednie na tył i zobaczymy co się będzie działo.


  • 0

 


#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:35, 12.04.2014

Fakt ,że niektóre opony mają minimalne bicie wzdłużne ale jest on dopuszczalne w jakimś zakresie (wiadomo najlepiej jak jest idealna ).

Zwykła opona jest miękka i pewnie bardziej eliminuje tą różnicę .Może ze wzmocnionymi bokami musi być praktycznie idealna ,bo nie wyeliminuje tego tak dobrze jak zwykła.


  • 0
                       

#10 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:38, 16.04.2014

No to teraz mam zabitego klina i to mocno... Przeważyłem jeszcze raz kółka na Hunterze i oczywiście były źle wyważone, a na Hunterze wywazyły sie super i z symboliczną ilościa odważników. Test drogowy też nie pokazał jakichś duzych odchyleń od normy i teraz problem jest że kierownica drży dalej jednak już bardzo delikatnie i drganie kierownicą przeniosło sie z przedziału 80-100 km/h na prędkości powyżej 100km/h... :brakmiejsca:


Użytkownik Beef edytował ten post 15:39, 16.04.2014

  • 0

 


#11 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:17, 16.04.2014

Kupilem sobie 2 lata temu opony Toyo. Dwie z nich mialy bicie promieniowe,jak Twoja.

Pomimo poprawnego wywazenia,kierownica sie telepala. Dopiero wymiana na inne opony rozwiazala sprawe.


  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:48, 16.04.2014

No to teraz mam zabitego klina i to mocno... Przeważyłem jeszcze raz kółka na Hunterze i oczywiście były źle wyważone, a na Hunterze wywazyły sie super i z symboliczną ilościa odważników. Test drogowy też nie pokazał jakichś duzych odchyleń od normy i teraz problem jest że kierownica drży dalej jednak już bardzo delikatnie i drganie kierownicą przeniosło sie z przedziału 80-100 km/h na prędkości powyżej 100km/h... :brakmiejsca:

..no to powyżej 100km/h to znowu objawy typowe dla niewyważonego koła.....lub brak idealnego centrowania

...na piastę czy pierścień centrujący wchodzą ciasno ?,bo centrowanie samymi śrubami to tylko teoria .praktyka przerobiona osobiście mówi coś innego tym bardzie przy dużym kole i mniejszym ET niż fabryczne (większe siły)

Spróbuj jeszcze raz założyć przednie koła obracając je w stosunku do piast np.o 90* przy okazji sprawdzając czy idealnie wchodzą na piastę.

Pomijam na razie wyważenie ,bo zakładam,że jest bardzo dobrze

ale powiedzmy szczerze ...większość warsztatów to  mógłbyś wyważać 112 razy :-) i dobrze wyważone byłby 3 razy jakby się pomylili ,a przy mniejszym ET jest to b.ważne


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:11, 16.04.2014

  • 0
                       

#13 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:44, 16.04.2014

No właśnie narazie chyba nie ma lepszej wyważarki niż ta z testem drogowym dlatego myślę że w tym przypadku zostało to zrobione ok, nie przeważałem tylnych ale one nie mają nic wspólnego z drganiami kierownicy. Pierścienie centrujące też wchodziły i w felgę i na tarczę ciasno.

Nie wiem czy do całego interesu nie dokłada się przegub wewnętrzny bo zauważyłem że podczas przyspieszania czuć mocniej i to w różnych zakresach prędkości i przy mniejszym profilu nie dobija mocniej.

Z drugiej strony opony są twarde prawie jak runflaty więc też wybaczają o wiele mniej błędów.

A właśnie swoją drogą te Falkeny XL cały czas są takie twarde czy po jakimś czasie zrobią się troszkę bardziej miękkie?

Tylne Goodyeary mam używane. Jednak po zamiance czuć że są miękksze. 

 

Sam już kurdę głupieje z tym tematem.


  • 0

 


#14 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:03, 17.04.2014

Wyważ sobie również tył. Tył wbrew pozorom też ma znaczenie.


  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:49, 17.04.2014

ma..... ale na kierownicy pewnie ewidentnie czuć ,że to z przedniego napędu


  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Falken, bicie na kierowciy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq