Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kontrolka SRS

VII SRS poduszki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#31 wolfmat

wolfmat
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:46, 11.04.2019

Klakson i sterowanie radiem działa ?
  • 0

#32 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:39, 11.04.2019

Jak się do tego dobrać? domyślam się ze trzeba poduche wyjąć. Ściągnąć klemy to raz, i dalej jakies pomoce panowie? Na cos zwrócić uwagę co by nie zrobić kuku :D

wystarczy nie włączać zapłonu. Dostęp do samej kostki poduszki masz pod zaślepka na kierownicy. Aby wyjąć zwijacz trzeba zdjąć kierownicę.
  • 0

#33 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 20.08.2019

Sterowanie radiem dziala, tempomat tak samo, problem znów sie pojawił blad 12, styki na poduszcze są baja, lśniące, rozbieram kiere i zobaczę czy sie uda zwijacz sprawdzić
  • 0

#34 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 20.08.2019

Zwijka stety/niestety pod miernikiem ma przejście na kazdym wtyku :/ gdzie szukać dalej panowie ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Wtyki pod fotelem również w super stanie.

Użytkownik Baryla edytował ten post 18:58, 20.08.2019

  • 0

#35 Przemo184

Przemo184
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 29.07.2020

Witam. Powiedzcie mi czy procedura kasowania błędu srs jest taka sama w accord vi i vii?  (zworka w żółtej kostce)


  • 0

#36 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:26, 29.07.2020

Witam. Powiedzcie mi czy procedura kasowania błędu srs jest taka sama w accord vi i vii?  (zworka w żółtej kostce)

 

 

Nie. 

Wszystko kolega znajdzie np. tutaj:

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/

 

Łącznie z kodami błędów SRS. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#37 Przemo184

Przemo184
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 29.07.2020

Dzięki za szybką odpowiedz. Zaglądałem tam, jest tam jak kasować abs, vsa i kody błędów, ale samej procedury kasowania błędów srs nie znalazłem.


  • 0

#38 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:32, 29.07.2020

Dzięki za szybką odpowiedz. Zaglądałem tam, jest tam jak kasować abs, vsa i kody błędów, ale samej procedury kasowania błędów srs nie znalazłem.

Blędów SRS się nie kasuje - jak problem zniknie to po prostu przestanie świecić...

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#39 arekd13

arekd13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kamienna Góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:11, 29.07.2020

Oczywiście że się kasuje  

1.w okolicach bezpieczników w kabinie jest taka żółta wtyczka która siedzi w "ślepym" gniazdku. Trzeba ją wyciągnac i zewrzeć dwa piny,
2.przekręcić stacyjkę do pozycji zapalonych lampek sygnalizacyjnych,
3.lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie - wtedy jest 4 sekundy alby rozłączyć zworkę-kabelek,
4.kontrolka SRS zaświeci się ponownie i wtedy są 4 sekundy na zwarcie ponowne zworki-kabelka,
5.kontrolka SRS zgaśnie-wtedy rozłaczasz zworkę (można ją całkowicie wyjąć),
6.kontrolka SRS mrugnie 2 razy i zgaśnie
7.wyłączyć stacyjkę i odczekać 10 sek, uruchomić silnik, powinna zgasnąć po 6 sek

 

 

Inna sprawa, że często bywa że to nie rozwiąże problemu.


  • 0

#40 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:22, 29.07.2020

Oczywiście że się kasuje  

1.w okolicach bezpieczników w kabinie jest taka żółta wtyczka która siedzi w "ślepym" gniazdku. Trzeba ją wyciągnac i zewrzeć dwa piny,
2.przekręcić stacyjkę do pozycji zapalonych lampek sygnalizacyjnych,
3.lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie - wtedy jest 4 sekundy alby rozłączyć zworkę-kabelek,
4.kontrolka SRS zaświeci się ponownie i wtedy są 4 sekundy na zwarcie ponowne zworki-kabelka,
5.kontrolka SRS zgaśnie-wtedy rozłaczasz zworkę (można ją całkowicie wyjąć),
6.kontrolka SRS mrugnie 2 razy i zgaśnie
7.wyłączyć stacyjkę i odczekać 10 sek, uruchomić silnik, powinna zgasnąć po 6 sek

 

 

Inna sprawa, że często bywa że to nie rozwiąże problemu.

 

 

To się tyczy VI gena.

 

 

 

ESM dla Accorda VII pokazuję nam:

 

Usuwanie usterek modułu SRS

 

DTC (kody usterek)

 

Funkcja samodiagnozy układu SRS pozwala na zlokalizowanie przyczyn usterek układu i zapisanie ich w pamięci. W celu łatwiejszego usuwania usterek dane te można odczytać za pomocą obwodu danych (DLC).

 

•Po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka SRS. Jeśli kontrolka zgaśnie po upływie 6 sekund, układ działa poprawnie.

 

•Jeśli występuje jakaś niesprawność, system lokalizuje i definiuje usterkę, zapisuje informacje w pamięci i włącza kontrolkę SRS. Dane o usterce będą przechowywane do czasu wyłączenia zapłonu lub odłączenia akumulatora.

 

•Po podłączeniu testera HDS do 16-stykowego złącza DLC, można odczytać kody DTC w menu „SRS” systemów Honda.

 

•Po odczytaniu i zanotowaniu kodu DTC przejść do procedury usuwania usterek dla danego kodu.

 

 

Środki ostrożności

•Do sprawdzania układu należy używać tylko miernika cyfrowego. Jeśli nie dysponujemy miernikiem firmy Honda, przed przełączeniem go na najniższy zakres omomierza sprawdzić, czy jego prąd wyjściowy wynosi 10 mA ( 0,01 A) lub mniej. Miernik o wyższym prądzie wyjściowym może uszkodzić obwód poduszki powietrznej lub spowodować przypadkową detonację poduszki powietrznej i obrażenia.

•Ilekroć zapłon jest włączony lub został wyłączony na mniej niż 3 minuty, należy zachować ostrożność i unikać uderzenia w moduł SRS; poduszki powietrzne mogą przypadkowo zostać zdetonowane i spowodować uszkodzenia lub obrażenia.

•Przed wymontowaniem wiązki przewodów SRS należy rozłączyć złączkę poduszki powietrznej kierowcy, złączkę poduszki powietrznej pasażera z przodu, obie złączki bocznych poduszek powietrznych i obie złączki napinaczy pasów bezpieczeństwa.

•Upewnić się, że akumulator jest dostatecznie naładowany. Jeśli akumulator jest rozładowany lub słaby, zmierzone wartości mogą być nieprawidłowe.

•Nie wolno dotykać kocówką miernika styków modułu SRS lub złączek wiązek przewodów, a także nie wolno łączyć styków używając przewodu połączeniowego. Należy stosować wyłącznie odpowiednie końcówki i miernik. Poprawnie podłączyć końcówkę do złączek z blokadą sprężynową.

 

Odczytywanie kodów usterek (DTC)

 

 

1. Upewnić się, że zapłon jest wyłączony.

 

 

 

2. Podłączyć tester HDS do złącza DLC (A).

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Włączyć zapłon (II).

 

 

 

4. Do sprawdzania kodów DTC należy stosować tester HDS.

 

 

 

5. Odczytać kod DTC.

 

 

 

6. Wyłączyć zapłon i odczekać

10 sekund.

 

 

7. Odłączyć HDS od złącza DLC.

 

 

8. Wykonać procedurę usuwania usterki przewidzianą dla sygnalizowanego kodu DTC.

 

 

 

Kasowanie pamięci DTC

 

1. Upewnić się, że zapłon jest wyłączony.

 

 

2. Podłączyć tester HDS do złącza DLC (A).

 

 

 

 

 

 

 

3. Włączyć zapłon (II).

 

 

4. Wybrać polecenie KASOWANIE DTC w MENU TRYB SPRAWDZANIA testera HDS. Spowoduje to skasowanie kodów DTC.

 

 

5. Wyłączyć zapłon i odczekać

10 sekund.

 

 

 

6. Odłączyć HDS od złącza DLC.

 

 

Inicjalizacja modułu OPDS (układu wykrywającego pozycję siedzenia pasażera)

 

Gdy poszycie oparcia siedzenia, poduszka oparcia i/lub moduł OPDS są wymieniane na nowe, należy przeprowadzić procedurę inicjalizacji modułu OPDS według podanych punktów.

 

UWAGA: Nowy (niezainicjalizowany) moduł OPDS zamontowany z wadliwym czujnikiem może także powodować generowanie kodu DTC 85-71.

 

 

1. Skasować pamięć DTC (patrz „Kasowanie pamięci DTC”).

 

 

 

2. Sprawdzić, czy przednie siedzenie pasażera jest suche. Ustawić oparcie siedzenia w normalnej pozycji i sprawdzić, czy na przednim siedzeniu pasażera nie ma żadnych przedmiotów.

 

 

 

3. Upewnić się, że zapłon jest wyłączony i nie ma zwarcia złączki MES.

 

 

 

4. Podłączyć tester HDS do złącza DLC (A).

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Włączyć zapłon (II).

 

 

 

6. W menu głównym HDS wybrać SRS, następnie testy różne, a następnie przeprowadzić regulację. W menu Regulacja wybrać INICJALIZACJA ODPS. Należy postępować zgodnie z komunikatami, aby zainicjalizować ODPS.

 

 

 

7. Wyłączyć zapłon.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#41 Przemo184

Przemo184
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:41, 30.07.2020

Problem rozwiązany. Dzieki wszystkim za pomoc.

Po zdemontowaniu fotela kierowcy, bez odpinania akumulatora i ponownym jego zamontowaniu, Kontrolka samoistnie gaśnie . Swieci sie tylko w przypadku usterki. Choć  znalazlem film w którym  skasowany jest błąd srs w hondzie accord z 2005 r za pomocą spinacze i pomarańczowej kostki. 

Link 


  • 0

#42 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:44, 04.08.2020

czesc, u brata w acco 7 2003 rok exe, 2.4benzyna zaswieciła skontrolka srs, wczesniej  bylo ok z 3 lata

poszly jakies bledy i w nich usterka wew, modulu srs

wymienilismy modul od uzywki z innego auta , dalej sedan benzyna 2.4

teraz pokazuje bledy bocznych czujnikow uderzeniowych, prawa strona czujnik 1 i 2 lewa 2 czujnik, odczytalem to jakims skanerem delphi u sasiada.

zastanawiam sie czy podejchac gdzies na hds i dam rade cos wiceej zdiagnozowac odczytac wartosci rezystancji czy cos, czy poprostu wymieniac czujniki boczne? czy np zamiast czujnikow bocznych mozna dac jakies rezystory i wtedy odczytywac czy nie ma bledu?

dodam ze teraz tym delphi moge skasowac bledy zapalic auto i jest ok, ale bledy dalej wyskakuja jak wylacze stacyjke i na nowo odpale auto.

macie jakis pomysl co z tym robic?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#43 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:19, 04.08.2020

Prawdopodobnie założyliścue komp o innym nr, jeśli tak to czujniki muszą być też z tej wersji auta. Wszystkich wersji tych komputerów jest że 30 rodzaji. Wasza wersja to 77960-SEA-G81x gdzie x to będzie chyba 6 w tym roczniku.
  • 0

#44 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 04:58, 05.08.2020

czyli wszystkie te numery musza sie zgadzac, na module ?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#45 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 05:52, 05.08.2020

Tak, ew może być z anglika (oznaczenie E81x). Każdej wersji sterownika odpowiada inna wersja czujników, choć być może że jeden czujnik pasuje do kilku komputerów, ale tego już nie wiem.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, SRS, poduszki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq