Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Gumy drążka stabilizatora

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 kasparow

kasparow
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:węgrów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:22, 01.04.2014

Witam,

 

Od jakiegoś czasu coś mi z przodu puka. Dzisiaj byłem u diagnosty i powiedział, że winne są gumy drążka stabilizatora. Czy osoba mająca raczej nikłe pojęcie o mechanice, jest w stanie to sama wymienić(łączniki stabilizatora poszły mi w miarę sprawnie)? Coś mówił, że może bez opuszczania belki się nie obejść, bo jest słaby dostęp do śrub.

Ktoś się zetknął z tym problemem?


  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:37, 01.04.2014

jak nie masz kluczy łamanych przegubowo nie zmienisz tych gum no i ma rację trzeba luzować śruby belki...

 

1_78a444dd2cb4.jpg


  • 0

#3 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 01.04.2014

Ja wymieniałem je u siebie i szczerze powiem że jest sporo kombinacji, trzeba nieco opuscić belkę i spróbować odkręcać. Ja wygiołem se klucz płasko-oczkowy i jakoś odkręciłem. Ale wymagało to sporo gimnastyki tak że niewiem czy nie lepiej zlecić to jakiemuś mechanikowi może nie zedrze za wiele.


Użytkownik trekker200 edytował ten post 20:34, 01.04.2014

  • 0

#4 kasparow

kasparow
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:węgrów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 14.04.2014

Gdyby kogoś interesowały ceny to zapłaciłem 22 zł za sztukę jeśli chodzi o gumy i 100 zł za wymianę.


  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:24, 14.04.2014

ASO ?


  • 0
                       

#6 kasparow

kasparow
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:węgrów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 14.04.2014

Przydrożny mechanik.


  • 0

#7 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:13, 14.04.2014

w aso gumy 60 parę złotych za sztukę :)

 

enjoy...


  • 0

#8 joga12

joga12
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 23.10.2014

Witam,

dołącze się do tematu i chciałbym się dowiedzieć czy trzeba popuszczać cały wózek, czy wystarczy tylko tył.


  • 0
Pozdrawiam
Daniel

Honda ACCORD 2.2 i-ctdi black sedan

#9 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:20, 13.12.2014

Odrzeję troszkę.

Chcę samemu wymienić gumy stabilizatora w przednim zawieszeniu (acc7gen)

Czy poza tym łamanym kluczem, ktore mam, lub które zrobię z grzechotki+kardan coą mi jest jeszcze potrzebne?

 

Cze auto ma byc na kobyłkach czy moze być na najazdach przodem?

I jak wygląda wymiana? Przepycham gumy po stabie? Czyli muszę rozpiąć łączniki staba?


  • 0

#10 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:25, 13.12.2014



Odrzeję troszkę.

Chcę samemu wymienić gumy stabilizatora w przednim zawieszeniu (acc7gen)

Czy poza tym łamanym kluczem, ktore mam, lub które zrobię z grzechotki+kardan coą mi jest jeszcze potrzebne?

 

Cze auto ma byc na kobyłkach czy moze być na najazdach przodem?

I jak wygląda wymiana? Przepycham gumy po stabie? Czyli muszę rozpiąć łączniki staba?

 

Zamieszczam fotkę mojego staba po demontażu:

f8d06ae8b7988c78med.jpg

 

Moje autko VI gen jest na kobyłkach - wysoko, bez kólek.

1. Najpierw odkręciłem nakrętki łączników (łączniki OEM) staba od strony wahacza dolnego zwrotnicy - nasadka T40 do gwintowanego trzpienia łącznika + klucz odgięty oczkowy przelotowy 14mm,

2. Potem odkręciłem śruby obejm gum staba - klucz grzechotka z nasadką 14mm,

3. Wypiąłem stabilizator z łącznikami od zwrotnic i wysunąłem całość ponad rurą układu wydechowego na zewnątrz,

4. Odkręciłem łączniki od staba i jest widok, jak na zdjęciu.

 

Gumy staba wyglądają na nie rozcinane, jest spłaszczenie na końcówkach staba i chyba będzie problem z ich ściągnięciem - ja nie będę ich ściągał do malowania. Może trzeba nałożyć jakiś preparat dobrze poślizgowy

 

Przed zabiegiem porządne czyszczenie szczotką na wiertarce, psiukanie MOS2 LiquiMoly


Użytkownik Czarnota edytował ten post 17:18, 13.12.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:36, 13.12.2014

Wymiana gum przod w 6g to pryszcz w porównaniu do 7g gdzie większość sanki opuszcza.

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#12 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:33, 13.12.2014

Gumy się rozcina.
  • 0

#13 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 15:41, 13.12.2014

Teraz, po Waszych informacjach już wiem :). W moim VI jeszcze nie udało mi się odkręcić żadnej śruby od sanek - mam za "cieniutkie" klucze :)

 

 

 

P.s. Poniżej link, może w czymś pomoże:

 

http://www.accordklu...z-przodu/page-3


Użytkownik Czarnota edytował ten post 17:17, 13.12.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#14 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:23, 14.12.2014

znalazłem w dziale zrób to sam:

http://www.accordklu...ra/#entry375517

 

Ta wymiana to jakaś masakra!!!


Użytkownik podlez edytował ten post 13:36, 14.12.2014

  • 0

#15 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:18, 10.01.2015

Panowie i Panie.

Czy tak wygląda zużyta guma stabilizatora?

WP_20150110_010_zps9d1f2ead.jpg

 

A tu druga jeszcze na aucie:

WP_20150110_006_zps71a4289e.jpg

 

Dobrałem się do tych gum po dwóch godzinach walki ale zastanawiam się czy było warto.

Ktoś coś powie?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq