Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

ET felgi a szum kół

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebring

sebring
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 31.03.2014

Przeglądając forum, nie zauważyłem aby ktoś poruszał ten temat.Ostatnio założyłem do swojej Hanki nowe alusy Enkei o ET45. Kółko trochę bardziej są na zewnątrz niż na fabrycznych felgach,ale nie wystają poza nadkola.Po tym jak je założyłem, to okazało się, że strasznie szumią koła/opony.Oponki miałem te same w zeszłym sezonie i nie zauważyłem aby takie szumy były.Opony obejrzałem, czy przypadkiem nie są poząbkowane,ale nic takiego nie stwierdziłem.I stąd moje pytanie.

Czy ET felg może wpłynąć na to, że teraz opony są głośniejsze? Czy może gdzie indziej powinienem szukać przyczyny tego szumu?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc


  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:27, 31.03.2014

myslę, ze jesli koła nie wystaja poza obrys auta to nie powinny miec wpływu na geometrię skrzydeł :), a co za tym idzie na zwiekszenie oporów powietrza i powstawanie dodatkowego szumu.

Może tylko Ci sie wydaje ze szumi bardziej ...


  • 0

#3 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:53, 31.03.2014

mysle ze nawet jak by wystawaly to i tak by to nie mialo wplywu, juz przedzej bym sie przyczepil ksztaltu/ulozenia ramion felgi


  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#4 sebring

sebring
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:49, 01.04.2014

Wczoraj rozmawiałem ze znajomym,który kiedyś swoim aucie miał też felgi i większym odsadzeniu niż fabryczne i kiedy założył fabryczne felgi z tymi samymi oponami to nie nie słyszał różnicy. No chyba, że to taki urok opon. Mam założone oponki Dunlop Sport Fastresponse.


  • 0

#5 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:50, 01.04.2014

ok a poprzednio felgi nie były węższe? ułożenie opony na feldze też może mieć wpływ.


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#6 sebring

sebring
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:31, 02.04.2014

Wcześniej fabryczna felga była 6,5cala.Teraz jest 7cali.Czyli w związku z tym,powinienem chyba skoczyć do wulkanizatora, oponki zdjąć i na nowo zalożyć.


  • 0

#7 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:58, 02.04.2014

hmm dziwne trochę, może opony wyząbkowane? na pewno nie huczały?


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:52, 02.04.2014

Może faktycznie przejście z 6,5 cala na 7 rozłożyło trochę bardziej oponę i teraz zewnętrzne bieżniki (lamele) opony  są pierwsze i bardziej  dociskane do podłoża niż środek ? .Opona była już ułożona (przytarta) na 6,5 calach do tego może doszły początki wyząbkowania ?


  • 0
                       

#9 sebring

sebring
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:05, 03.04.2014

Muszę się jeszcze raz przyjżeć oponie.Może faktycznie oponka się bardziej rozłożyła i teraz może ta nie wytarta część bieżnika się dociera.Co do ząbkowania,to była jedna z moich pierwszych myśli w tym temacie,ale po obejrzeniu nie stwierdziłem aby już się zaczęło.Rozważam jeszcze kwestię podjechania do wulkanizatora i zadania pytania specjaliście


  • 0

#10 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 08:33, 03.04.2014

o ile nic z oponami sie nie stało to mysle, ze to jednak tylko i wyłacznie Twoje złudzenie :)

nie bardzo wierzę w to ze pamietasz szum z zeszłego roku, no ale wszysko jest mozliwe.

Przygladnij sie jeszcze raz dokładnie oponom.

A może masz mozliwośc pomiaru dB - na dokładnie tym samym odcinku jadac w jedna strone zamieniajac opony przód - tył.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq