Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Ciśnienie w oponach - wszystkie generacje

all_gen VI VII VIII V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
188 odpowiedzi w tym temacie

#166 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:58, 16.05.2016

Hej :)
Koledzy nie chcę rozpętywać burzy w szklance wody, ale poszukajcie sobie informacji o rozszerzalności cieplnej powietrza, oraz azotu... różnica wynosi ok. 0,5 promila, czyli różnica jest mierzalna sprzętem laboratoryjnym...

Owszem azot w oponach ma swoje zalety, ale w cywilnych samochodach osobowych nie ma to znaczenia...

 

Pozdrawiam

Tomek


P.S. ponadto jest pytanie ile będzie tego azotu w oponie przy pompowaniu u wulkanizatora - żeby był tylko azot musiałaby być wcześniej wytworzona próżnia w oponie i wtedy pompowanie 100% azotem... pozostaje pytanie jak wytworzyć próżnię w oponie i skąd wziąć 100% azot...


  • 0

#167 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:06, 16.05.2016

Ja tydzień temu złożyłem zamówienie w modified.pl na łańcuch bo mają brak na magazynie a wczoraj wywalił mi check i błąd P0341... :bluzga:
czyli moje auto jest szybsze niż ja.nic dziwnego hondy mają to do siebie że są szybsze :-D
Gdzie można kupić szybko łańcuch bo w modified.pl i jarusnet.pl nie mają na miejscu
interesuje mnie tylko OEM !!

Wszystko się zgadza ... z 90 % ? :-) .Jest jeszcze jedna kwestia .Zalecenie producenta np.2.4 ma być podczas jazdy ? czy długiego postoju ?,bo akurat różnica 2.4 ,a 2.7 na tylnej osi po rozgrzaniu(szybko to następuje) ma bardzo ważną kwestię w naszych accordach przy ząbkowaniu.Ktoś tu chyba pisał jak kiedyś taurerem załatwił opony jednym wyjazdem autostradami do Niemiec.
Inna sprawa ,że ja się nie stosuję do zaleceń producenta przynajmniej jeśli chodzi o tył :-) tym bardziej w miarę pustym samochodem i jakoś na razie źle na tym nie wychodzę

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:07, 16.05.2016

  • 0
                       

#168 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:31, 16.05.2016

A to nie jest tak że ciśnienie zawsze mierzymy rano na "zimnych" oponach?
  • 0

#169 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:05, 16.05.2016

Dzisiaj było w ciągu dnia chłodniej - ok. 12 st. C. Rano przy wyjeździe miałem ciśnienie P/T 2,3. Po powrocie ok. godz. 14.00: P - 2,5 a T - 2,4.

Pompowali mi gaz techniczny w W-wie w Feu Vert - byłem przy tym!


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#170 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:19, 21.06.2016

Hej a czy ktoś mógłby doradzić jakie odpowiednie ciśnienie na oponach 225/40/R18? Nie wiem czy kierować się tabliczka z samochodu czy przy tak niskim profilu ciśnienie powinno być inne ?
  • 0

#171 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 22.06.2016

Hej a czy ktoś mógłby doradzić jakie odpowiednie ciśnienie na oponach 225/40/R18? Nie wiem czy kierować się tabliczka z samochodu czy przy tak niskim profilu ciśnienie powinno być inne ?

 

Po 2,6 przód i tył


  • 0

#172 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:54, 17.09.2017

Jakie będzie najlepsze ciśnienie dla opon zimowych 205/50/17?


  • 0

#173 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:04, 16.04.2018

Drodzy Formumowicze to mój pierwszy wpis i właśnie dotyczy opon - temat  trochę stary  stary ale wkurzyłem się jak  na letnich przejeździłem ok. 50.000 . Wiem - to sporo i producencie po takim przebiegu mówią o konieczności wymiany opony na nową . Problem w tym że bieżnika zostało jeszcze ponad  3 mm a opony wyją tak że nie da się jechać . Moja Honda to 2,0  benzyna  z 2009 r. Na słupku  obok kierowcy producent wskazał tylko jeden  rozmiar kół -  225/50/17 . Ciśnienie do 160 km/h to 2,3/2,3   powyżej 160 km/h  to  2,4/2,4 - przyczepę  pomijam . Przebieg  zrobiony tylko na  S-8 i A-4  jazda na pusto ze stała prędkością nie większa niż 130 - 140 km/h - ( tempomat ułatwia  sprawę ) . Zaufany oponiarz stwierdził katastrofalny stan tylnich opon ( totalnie wyząbkowane ) oraz słaby przednich ( początki wyząbkowania) . Aha - opony to Nokiany  zLine ( nawiasem całkiem dobre i warte ceny)
Wydaje mi się iż racje ma jeden z formumowiczów  iż na tyl trzeba pompować  góra 2,0 do 2,1 a przód najwyżej 2,3  .( przy jeździe na pusto)  W przeciwnym razie tył bardzo szybko zacznie ząbkować i okrutnie hałasować . Powstaje pytanie jak obiżenie cisnienia o ok 0,3 atm wpłynie na prowadzenie samochodu - nie wiem . Jestem przed kupnem nowych opon i  tył  na pewno będę mniej pompował.
Pozdrawiam
  • 0

#174 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:17, 16.04.2018

Jeżeli jeździ się na pusto to zdecydowanie trzeba tył pompować 0.2 - 0.3 jednostek mniej to widać nawet po tym jak leży opona przy asflacie i trzeba tak dostosować ciśnienie aby leżały podobnie.

Nokianów nie używałem jeszcze w Acco, ale kilka ładnych lat w poprzednim aucie i owszem są to bardzo dobre opony tylko niestety są to bardzo miękkie opony.


  • 0

#175 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:33, 16.04.2018

Nokian Z line wygląda na taki który będzie ząbkował .zewnętrzne lamele są luźno.
Kup mniej podatne opony na ząbkowanie,asymetryczne przekładaj co jakiś przebieg (sezon) aby kręciły się w drugą stronę (lewą na prawą stronę) No i właśnie upuszczanie powietrza szczególnie z tyłu
  • 0
                       

#176 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 23.04.2018

A co z rozmiarem 235/35/19?

 

tabliczka producenta tego nie obejmuje, co ciekawe kolega z pracy ma vectre C, czyli Auto o podobnej wadze i na tabliczce u niego jest cisnienie 3.1 proponowane na puste Auto!

 

ja mam 2.3 u siebie i zastanawiam sie czy aby na pewno....


  • 0

#177 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:47, 29.04.2018

Jakie najlepsze cisnienie będzie w oponach 225/45/17?


  • 0

#178 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:35, 29.04.2018

235/35/19?
 
 
ja mam 2.3 u siebie i zastanawiam sie czy aby na pewno....

Opony XL?

Wzmacniane wymagają większego ciśnienia, informację o tym - ile powinno być - znajdziesz na boku opony.

Pozdrawiam
- Artur

PS według mnie 2.3 to zdecydowanie za mało.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#179 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 30.04.2018

Musze sprawdzic czy to XL, ale na oponie masz tylko podane cisnienie MAX a nie zalecane, mam racje?

 

Pozdrawiam

- tez Artur


  • 0

#180 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:35, 30.04.2018

mam racje?

Zgadza się 👍

I to maksymalne ciśnienie powinieneś mieć nabite.

Zgodnie z instrukcją wymagany indeks nośności w VIII 2.4 to 98 - czyli 750 kg.
UhJU06a.jpg

Indeksy, które występują w rozmiarze 235/35/19, to 87 = 545 kg (niewzmacniany) oraz 91 = 615 kg (wzmacniany), ewentualnie 92 = 630 kg (również XL), czyli żaden nie spełnia wymagań producenta - wszystkie wartości są dużo poniżej oczekiwanych.

Powyższe nośności osiągasz tylko przy maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu - które i tak są zbyt małe - a pompując tylko 2.3 jeszcze je zaniżasz, dlatego uważam, że 2.3 to zdecydowanie za mało.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, VI, VII, VIII, V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq